ďťż

1,9 CDTi elektroniki c.d.

Baza znalezionych fraz

Futbolin

Uparcie świeci się kontrolka samochodu z kluczykiem. Jak myślę z opisów w postach to coś z EGR-em (moje fatum w kolejnym samochodzie). Ale usłyszałam stwierdzenie, że może najlepszą metodą na wykasowanie "dziada" będzie odpięcie na kilka sekund akumulatora. Czy ktoś to popiera?? lub ma mądrzejsze rady. Dzięki wielkie


kontrolka świeci ci się cały cały czas podczas jazdy ??
A spróbuj wypedałować błędy jak to jest opisane na forum. Potem wrzuć kody i popatrzymy co tam muli
"Dwa pedały" prawdę ci powiedzą


świeci cały czas. Poszukam o tym pedałowaniu jak tak radzicie
http://www.zafiraklub.pl/...ytywanie+bledow
bardzo dziękuję za pomoc w szybkim znalezieniu obsługi tych pedałów

-----------------------------------Scalanie-----------------

aha, jeszcze jedno małe pytanko: czy robić to na jałowym biegu czy właściwie nie ma to znaczenia
nie zapalasz silnika, tylko kluczyk w pozycji II
no fajno, będę działała
i jaki błąd wyskoczył?
Ufffffff I po bólu. Generalnie dziecinnie proste.
A teraz do rzeczy: pokazały się błędy 207561, 227956 i 242F75
P2075
P2279
P242F
teraz powiedz nam co te bledy znacza
Znalazłem znaczenie tylko dla:

P2279 Nie opomiarowane powietrze po stronie ssącej
lub
P2279 Nieszczelność w układzie wlotowym
lub
P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza

ten błąd był już poruszany i omawiany na forum - poszukaj!!!
O fajnie, dzięki
Fehlercode 2075 Drallklappenregulierung.
nie masz moze silnika 150KM?
a 242F to cos z DPFem
ale najpierw warto zalatwic te nieszczelnosc, w dolocie, potem sprawdzac reszte...
Teraz przydałoby się pozostałe odczytać. Wg adamekg, który kiedyś wstawił kody to jakby cylinder i czujnik ciśnienia, ale ja nie wiem czy to dobrze odszyfrowałam
Jak masz te 150KM i wg kicaja to są te listwy to trzeba popatrzeć jak tam kolektor dolotowy ( o tym bylo sporo na forum dział: Silnk (zacierające się klapy wirowe)
no mam te 150 koni ale jest mały problem: ja nie jestem mechanik a w samochodzie to wiem gdzie się paliwo tankuje . Bez warsztatu ani rusz
Niemniej jednak cieszę się, że sama potrafiłam te błędy odczytać (tzn. dzięki Wam)
gackowo, no to musisz sobie znalezc dobrego, zaufanego mechanika...
bo inaczej pojdziesz w koszta
zacznij od sprawdzenia nieszczelnosci w dolocie i od kolektora dolotowego z klapami...
A teraz coś na rozbawienie w ten deszczowy tydzień: "znawca" stwierdził, że jak się świeci samochodzik z kluczykiem to na pewno jest problem z centralnym zamkiem i kluczem

centralnym zamkiem i kluczem
jak widzisz gackowo MUSISZ zmienić mechanika...a ten
na szczęście dla mnie (i dla innych) to nie mechanik tylko jak pisałam "znawca". A jak ktoś by z okolic Lublina znał dobrego machera od opelków to chętnie skorzystam z rad

chętnie skorzystam z rad
gackowo zarzuciłem wici,jeśli koledzy nikogo wcześniej nie znajdą,jutro będę miał wiedzę
wow, dzięki
łojojoj, coś na serwisie stwierdzili, że to coś tam od cząsteczek paliwa
A nie przypadkiem od filtra cząstek stałych

Bo z cząsteczkami paliwa to jeszcze nikt nic nie przerabiał
gackowo, dowiedz sie dokladnie co...
i jeszcze jedno zapychanie filtra DPF (co samo w sobie jest awaria) jest skutkiem jakiejs innej awarii...
no tak to widać ten DPF. Kazali kupić kabel o numerze katalogowym 0862538 i powiedzieli, że kolektor ssący do ewentualnej wymiany.
Ufffffff, ten przewód to póki co tylko 300 zł Gorzej jak to ten kolektor. Koszty mało śmieszne. Za całą wymianę (przy okazji rozrządy i inne) to około 5000 zł. Już nie wiem co robić. Sprzedać to-to czy reperować i spokojnie sobie jeździć
co do kolektora - to mozna znalezc juz osoby ktore regeneruja... poszukaj. ja nie korzystalem ale widzialem tylko ogloszenia...
Kolektora nie musisz kupować nowego.Regeneruje je kolega Jabolkg za ok 400zł plus wymiana ok 400-450 zł.Tutaj masz link do tematu http://www.zafiraklub.pl/...highlight=klapy .Kpl rozrząd z pompą wody kupisz na allegro za ok 500zł i wymienisz w dobrym nieautoryzowanym warsztacie za ok 150-200zł.Na wszystko nie wydasz połowy tej kwoty,którą wymieniłaś.
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Low Voltage B-024 to rzeczywiście będzie coś z czujnikem klap wirowych w kolektorze
Najlepiej ta listwe, ktore pewnie lezy na kolektorze, sciagnac, aby nie wyskakiwal blad, bo jak zablokuje sie listwa, blokuje silniczek, ktory nimi steruje i wywala blad. Oczywiscie, ze bez troche gorzej sie zbiera przy nizszych obrotach, gdy normalnie sie przymykaja.
Słuchajcie, ZGASŁA KONTROLKA. Zafcia idzie jak burza. Jest jednak małe ale.... Ten błąd 2075 dalej jest.
czyli problem z kolektorem nie ustał...
Zatem kolektor do roboty Kolega jabolkg jak wyżej koledzy pisali zapewne pomoże--- tu konkretny link http://kolektorycdti.zafriko.pl/ Warto zaznaczyć ze to autorskie rozwiązanie i wyprobowane na sobie i kilkuset osobach minimum

Słuchajcie, ZGASŁA KONTROLKA. Zafcia idzie jak burza. Jest jednak małe ale.... Ten błąd 2075 dalej jest.
to oznacza ze blad jest w pamieci, ale nie wystepuje...
najlepiej by bylo podpiac pod kompa zeby to potwierdzic - wtedy powinno wyjsc czy blad jest aktywny czy nieaktywny, skasowac go i sprawdzic czy sie nie pojawi ponownie...
ja bym jeszcze poczekal nie spieszyl sie z tymi kolektorami


ja bym jeszcze poczekal nie spieszyl sie z tymi kolektorami


Najlepiej samemu sprawdzic, czy lata listwa czy nie, a blad od listwy ja mialem to ECN110961 P1109 - Wadliwe działanie nastawiennika komory wirowej.


P2279 Nieszczelność w układzie wlotowym
lub
P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza


ja bym od tego zaczal, czy nie ma jakiejs dziurym jakiejs nieszczelnosci na dolocie, skasowal wszystkie bledy i zobaczyl co sie dzieje...
klapy najdrozsze wiec lepiej wyeliminowac najpierw wszysto co tansze...
to ja się dziś umawiam do innego mechanika i niech to sprawdzi. Jaka frajda z jady dziś rano mnie spotkała. Ale stres pozostał czy się nic nie zaświeci. Dzięki za kontakty, na pewno skorzystam bo 5 patoli to wole wydać na paliwo
No to jestem po naprawach (mam , nadzieję, że na dłuższy czas). Wymienili mi ten DPF. Sam kabelek nie był najdroższy ale ładnie ze mnie zdarli za robociznę. No trudno. Ale do jabolkg zachowam namiary na wypadek niemca.
Póki co wszystkim dziękuje za pomoc i porady.

Wymienili mi ten DPF

dpf kosztuje kilka tys. złotych

Wymienili mi ten DPF
może zregenerowali ?? lub usunęli??
W fakturze jest wymiana DPF. Wiem tylko, że to jakiś kabelek a inne błędy które były przy okazji wykasowali. No zobaczymy na ile to wystarczy. Może to jakiś kawałek od tego właściwego DPF-a, się nie znam?? No najważniejsze że wszystko gra, tylko lać ON i w drogę. A szykuje mi się na ten rok kilka dużych wyjazdów więc już nie przewiduję awarii.

------------------scalono-------------------

tylko ciągle zapominam, żeby samej sprawdzić "pedałami" czy jest jakiś błąd. Może jak wyjdę popo to zobaczę
Nie kabelek, tylko przewód elastyczny do czujnika ciśnienia DPF-u ....jeśli już!!! .:lol: ,a jeśli koniecznie kabelek to, tylko do czujnika temp. DPF-, ale to jest rzadkie uszkodzenie.