ďťż

Moduł check control

Baza znalezionych fraz

Futbolin

Witam! jako że moja zafcia 2.0 dti pozbawiona była komputera od urodzenia , postanowiłem uruchomić toto ustrojstwo.. Znaczy miała coś a'la MID tyle że wyświetlał tylko temperaturę, czas i radyjko. Jako że zawodowo zajmuję sie elektroniką to zainspirowany opisem Miehora oraz artykułami na forach vectry, astry i diabli wiedzą kogo jeszcze, wziąłem się ochoczo za robotę. Zmieniłem język mojego mida na angielski, udało mi się uruchomić wszystkie funkcje komputera i podłączyć go tak żeby działały podstawowe wskazania... Na razie komp działa bez czujników płynów, oleju i klocków oraz bez kontroli świateł ( czujnik poziomu płynu spryskiwacza około 30 zl plus przesyłka, nie znalazłem "wiarygodnego" czujnika poziomu płynu chłodzącego, czujniki okładzin od 20 do 40 zł zależy jakie klocki, czujnik poziomu oleju 100 zl ale prawdopodobnie konieczna wymiana miski olejowej ( są dwie wersje , z dziurą na gniazdo czujnika i bez dziury... wiercenie trochę ryzykowne , zwłaszcza w misce olejowej... ten zbiornik spryskiwacza to bym wiertnął bez zastanowienia ) no i brakuje mi jeszcze modułu check control który sprawdza żarówki.. moduł można niedrogo kupić na allegro, ale chciałbym zapytać kolegów gdzie ten moduł jest montowany fabrycznie, może jest jakieś złącze,chciałbym uniknąć cięcia jakiejś masakrycznie dużej ilości przewodów.. i drugie pytanie, czy któryś z kolegów nie posiada dokładnego schematu instalacji elektrycznej zafirki A 2.0dti... nie uśmiecha mi się ciągnięcie nowych przewodów do czujników skoro są już fabryczne ( a są bo sprawdziłem, koło każdego kontrolowanego modułu wisi wtyczka, tylko się wpinać...) , nie wiem tylko gdzie w kabinie mają swoje zakończenia... pozdrawiam i służe pomocą ewentulanym naśladowcom ( w miarę mojej skromnej wiedzy) Paweł


Pawelcio, gratuluje efektów naśladownictwa, ja jak już w innych miejscach pisałem zrezygnowałem z uruchomienia komunikatów serwisowych, działają tylko informacyjne, uznałem że to dla mnie jest wystarczające.
Odnośnie schematów instalacji - są dostępne w programie TIS 2000 w module TIS Wiring Diagrams - do ściągnięcia z sieci, np. TUTAJ
u mnie tez nie dzialal komputer i wyswietlalo tylko temperature wiec zalozylem manetke z przyciskami od vectry z allegro (10zl+przesylka) i tu zonk bo dalej nie dzialalo mimo kopletnej instalacji wiec podjechalem do aso(tylko ze wzgledu na bezplatna wymiane ramy silnika) i uruchomili mi funkcje komputera techem w 5min za 150zl(sporo jako ze jestem elektronikiem) . z czujnikow to mam tylko na dole w misce olejowej i powinien byc check od swiatel poniewaz jest funkcja komfort(domykanie okien) .niestety jezyka polskiego w komputerze nie ma(kombinowal z przestawieniem na turecki) . czy czujnik poziomu plynu chlodzacego wkreca sie zamiast korka?

czy czujnik poziomu plynu chlodzacego wkreca sie zamiast korka?
Raczej nie, bo ja mam ten czujnik w oryginale i korek wygląda zwyczajnie. Czujnik musi być gdzieś indziej w zbiorniku.


moduł check control jest osobnym modułem nie bardzo związanym z domykaniem ( funkcja comfort) , ja też mam comfor a nie miałem nawet instalacji pod manetkę( musiałem dołożyć przewody )... no właśnie też się zastanawiałem gdzie jest czujnik poziomu płynu chłodzącego... znalazlem zdjęcie zbiorniczka spryskiwaczy z umieszczonym czujnikiem, znalazłem nawet sam czujnik plus uszczelka za trochę ponad 30 zł , ale wszystkie sfotografowane zbiorniczki wyrównawcze widać od góry... a czujnik jest raczej od spodu, tak mi z EPC wygląda... ale jak nie rozkminię gdzie w kabinie wyłażą te wszystkie przwody od tych czujników ( bo wtyczki są zarówno przy zbiorniku spryskiwaczy jak i przy wyrównawczym i przy kołach do czujników zuzycia klocków) to odpuszczę sobie ich dokładanie, przeciągnięcie jednego przewodu od sterownika ECU do kabiny to była najtrudniejsza część modyfikacji.. no i ponawiam prośbe o pomoc w zlokalizowaniu modułu check control ( znaczy ja go nie mam ale potrzebuję wiedzieć gdzie zwykle jest , dla ułatwienia link do aukcji gdzie jest na zdjęciu razem z uchwytem do mocowania
http://www.allegro.pl/ite..._0_9135156.html
pozdrawiam Pawel
Mi to się wydaje że komunikat się pokazuje jak poziom wody spadnie poniżej wężyka wlotowego. Ale to tylko takie moje przemyślenia
Witam.

Montowałem kompletny komputer w mojej asterce.

Moduł check znajduje się w lewym przednim słupku (obok nóg kierowcy)

Czujnik cieczy chłodzącej był zamontowany w korku (wystarczyła podmianka), działa w przypadku zagotowania cieczy - podnosi się poziom w zbiorniku co powoduje uniesienie specjalnego elementu i w efekcie i przerwę w obwodzie (normalnie zwarte do masy).
No to ciekawe jak dalej idzie sygnał z czujnika w korku na moduł.

No to ciekawe jak dalej idzie sygnał z czujnika w korku na moduł.

Nie wiem czy mówimy o tym samym module. Sygnały z wszystkich czujników wchodzą bezpośrednio do komputera (pucha z wyświetlaczem).

Kilku czujników nie byłem w stanie założyć np. poziomu oleju w silniku. Wtedy konkretny pin z komputera zwierałem do masy. Komputer uznawał taki stan za normalny i nie wyświetlał komunikatu.

Czujnik poziomu cieczy (VDO 90 414 471) był podłączony w prosty sposób. Kabel na masę i do jednego pinu czujnika. Z drugiego pinu czujnika na konkretne wejście w sterownika.

Być może inne czujniki pracują na innej zasadzie - ten reagował na wzrost temperatury cieczy i podniesienie jej poziomu w obwodzie.

Moduł CHECK odpowiadał za kontrolę oświetlenia. Był połączony z komputerem bodajże 3 przewodami.

Poza kontrola poziomu oleju w silniku i stanu zużycia okładzin hamulcowych komputer pokazywał to wszystko co pokazuje mój w zafirze.

Sposób obsługi również był identyczny.

Poniżej schemat podłączenia kompletnego podłączenia komputera wraz z modułem CHECK w instalacji auta (zapożyczone z astra autokącik.pl).


mam dziwne wrażnie że nie o taką kontrolę poziomu płynu chłodzącego producentowi chodziło... oryginalnie na pewno kontrola poziomu nie jest rozwiązana w ten sposób ( ogłądałem u kolegi który ma wszystkie czujniki fabrycznie zamontowane, korek niczym nie różni się od mojego , czujnik jest gdzieś od spodu ( w EPC to widać , są nawet rożne zbiorniki w zależności czy jest wyświetlanie informacji o stanie czy nie )czujnik ma pokazywać niski stan płynu chłodzącego a nie jego zagotowanie , no ale to pieśń przyszłości, na razie deszcze niespokojne nie pozwalają na kontynuację projektu ;-) pozdrawiam Paweł
Pawelcio, właśnie mam takie same wrażenie, w tym korku nic nie ma, a nawet jakby był tam czujnik to jak sygnał jest przekazywany?
Mam też zamiar dokonać zamiany TIDa na MIDa.
Mam do szanownych kolegów pytanie czy warto wykorzystać MIDa z "anglika", czy będzie wtedy j. polski?
Można go wtedy techem przeprogramować.
Czy to oznacza, że każdego MIDa można tak przeprogramować i cieszyć się j. polskim?
Niestety nie - podobno dopiero od 2001r. może być we wsadzie epromu j. pol. Z całą pewnością i tak będziesz musiał "grzebać" w epromie - na ten temat poczytaj tutaj: http://forum.vectraklub.p...l=programowanie - (aviko znam osobiście)
MieHor, Witaj Jak zainstalować i uruchomić tego TIS ściągnołem wszystkie 3 pliki rozpakowałem i nie bardz wiem co dalej .Proszę o pomoc.
Jeśli masz na myśli program TIS2000, to niestety nie umiem pomóc, takie rzeczy robi mi synek, kiedyś raz już próbowałem samodzielnie instalować i skończyło się porażką.
Wystarczy zainstalować pierwszy (wiring diagrams). Są tam wszystkie schematy.

Pozostałe dwa to obrazy płyt - do nagrania jakimś programem, np. deamon tools.

Po instalacji z tych płyt TIS jest duzo bardziej rozbudowany - możliwość diagnostyki auta, jednak nie wiem jakim fejsem.
marwisn, Dzieki bardzo będę próbował
Mam w swojej Zafirce CCRT 700 z fajną funkcją telefonu. Czy zmieniając TIDa na MIDa pozostaną informacje dotyczące telefonu?
Z rozpoznaniu tematu równiez na innych forach wynika, że raczej tej funkcji w MID nie ma.
Tyle tylko, że źle określiłem wyświetlacz znajdujący się w mojej Zafirce. Prawdopodobnie jest to GID.
Tutaj jest fotka:
http://yfrog.com/j2gidrj
Prosze o opinie co do tego wyswietlacza.
Znalazłem na stronie niemieckiej: http://www.zafira-forum.de/showthread.php?t=7295 informacje na temat wyświetlaczy jednak żaden z nich tak do końca nie odpowiada temu, który jest w mojej Zafirze. Ten mój (link do zdjęcia http://yfrog.com/j2gidrj) wyglądem przypomina BIDa ale ma dwa przyciski u góry tak jak GID i cieńsze niż w BID literki/cyferki - raczej też takjak w GID.
ekmir, masz BID na 100%
A czy do takowego BIDa można uruchomić dodatkowe wskazania np. zużycia paliwa, zasięgu, kontroli świateł (uszkodzenia zarówek)?
Nie wspomniano o tych funkcjach tego wyświetlacza na zafira-forum.de więc chyba nie.
To mnie zmartwiłeś
Mam jednak nadzieję, że coś się da zrobić gdyż na stronce
http://www.elektroda.pl/r...78687d2703d89a9
jest opis poszczególnych wyprowadzeń. Wynika z niego m. in., że mozna podłączyć:
- czujnik klocków hamulcowych,
- niski poziom spryskiwacza,
- przyciski w manetce,
- światła stopu
itp.
Napisałem chyba, co nie oznacza że tak jest