ďťż

: Nie mogę wyregulować gaźnika w xt125

Baza znalezionych fraz

Futbolin

Witam mam problem otóż nie mogę wyregulować gaźnika w xt 125 gaźnik jest sprawny w 100 %. Więc motor pali gdy mu wtrysne troche paliwa na cylinder to zaskakuje i po chwili gaśnie. Nie wiem co robić może macie jakąś serwisówke jak to ustawić Proszę o Pomoc!


Czajan, podaj rocznik.
2004
Pomoże ktoś??


xt125 nie znalazlem, jest 225, mysle ze poza wiekszym cylindrem nie bedzie znaczacych roznic. Sposob naprawy ten sam. Tu budowa motocykla: http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Motorcycle/2004/XT225S%20-%20XT225/parts.html , tu usuwanie usterek: http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp .
Niestety nie moge pobrać ;/ ;(
Może ktoś powie ile obrotów śrubek Bo już mnie krew zalewa z tym gaźnikiem nawet nie pyrknie ten moto. Wymieniałem w nim cylinder tłok pierścienie wcześniej przed wymiana jako tako chodził a teraz nie chce załapać dopiero jak mu wleje na cylinder.
Sprawdz czy werzyk nie jest gdzies zalamny i czy odpowietrzanie baku jest sprawne. Co do gaznika to zeby zrobic to na 100% sumiennie to odkrec do oporu srube (lub najbardziej mozliwie zeby moto pracowalo). Pozniej trzeba wkrecic ta swiece z przezroczysta porcelanka (nie wiem jak to "fachowo" sie nazywa- bede wdzieczny za info ) i przykrecasz ja tak zeby mieszanka spala sie kolorem niebieskim (badz najblizej ku temu)
Jesli poczekasz, opisze Ci to w niedziele i dotyczyc bedzie modelu XT125R, XT125X rok 2005. Trzeba zaczac od ustawienia plywaka (18,9mm), potem sruba reg. 1i1/4 wykrecic.
Dzięki za podpowiedzi Można na was liczyć troche pokombinowałem i jest ok. Wielkie dzięki Pozdrawiam
Ustawienie gaznika po myciu, rozbieraniu: Srube regulacyjna skladu mieszanki z przodu, na dole, wkrecic do oporu z wyczuciem, wykrecic 1i1/4obr.(YBR1i1/2obr.), potrzebny srubokret katowy, zly dostep. Rozgrzac silnik. Sruba reg. przepustnicy na dole, po prawo ustawic wolne obroty: 1400-1500/min. Pozostawic luz na lince gazu 3-7mm. Przygazowac. Jesli wkreca sie na obroty zbyt wolno- mieszanka uboga- srube reg. mieszanki lekko WYkrecic, mniej niz 1/4obr. Przygazowac. Wkreca sie dobrze, lecz kopci- mieszanka bogata- srube reg. mieszanki Wkrecic mniej niz 1/4obr. Kontrola poziomu plywaka: gaznik postawic na glowie, plywak naciska swym ciezarem na iglice (zamykajac dysze), odstep od gornej powierzchni plywaka do uszczelki komory plywakowej wynosic ma 18,9mm (YBR21,8mm). Jesli inaczej- dogiac jezyczek plywaka. Uwazac na podkladki, uszczelki- najlepiej wymienic jesli dostepne. Dodatkowo dla wzbogacenia mieszanki przy pierwszym starcie lub gdy zimno, uzywa sie mechanizmu CHOKE i podgrzewacza el.- sprawdzic dzialanie.
Tak z ciekawosci- mechanizm CHOKE to ssanie jest??? (z ang. to bedzie ssanie)
Tak, masz racje. Choke to klapka zamykajaca doplyw powietrza do mixera, w ten sposob benzyne latwiej odpalic w trudnych warunkach. Przy zimnym silniku uzycie jej zaleje swiece.
Bubu ssania przeciez tylko przy zimnym silniku sie uzywa i to wcale swiec nie zalewa chyba ze masz gazniki zle ustawione. Klapka tez tylko zweza doplyw a go nie zamyka (to pewnie miales na mysli). Przez to predkosc powietrza wzrasta i mieszanka dostaje wiecej tlenu, dlatego lepiej odpala.
W zimnym silniku mozna na dwa sposoby poprawic jego start, tak jak opisales to Ty Szefie- podnoszac jego obroty na biegu jalowym, lub ja- wzbogacajac mieszanke w benzyne, utrudniajac przeplyw powietrza. Podepre sie pewnym artykulem z ktorego wynika ze obydwaj mamy racje: http://grupy.scigacz.pl/Dzwignia,ssania,w,motocyklach,z,wtryskiem,paliwa,2,514677,2009_06.html