ďťż

Radio gubi ustawienia po zgaszeniu...

Baza znalezionych fraz

Futbolin

...Auta. Dodam że radyjko nie fabryczne, dopuki był oryginał było wpożo. Będę wdzięczny za pomoc


Pewnie jest radio podłączone pod +12V po stacyjce, a nie ma podłączonego pinu od +12V z akumulatora.
Musisz zmostkować przewody w radiu, czerwony i żółty i podłączyć pod zacisk na którym stałe napięcie +12V.
Właśnie wracam z autka... Okazało się że nie mam tego żółtego tylko czerwony, narazie zamieniłem je miejscami w kostce, czy będzie dobrze okaże się jutro bo juz troszkę za zimno na dworze na dłuzsze posiedzenia.
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

--scalone--

Witam. Oczywiście pomogło Pamięc wróciła na swoje miejsce i przy okazji spowrotem mam tzw. kulturę zapłonu Czyli jak cosik to wystarczy zamiana a nie mostkowanie(na innych Oplowskich forach piszą że mostkowanie może doprowadzac do rozładowywania aku)Pozdro


Juz kiedys przerabiałem ten temat, w innym autku.
Jak sie nie myle, to trzeba zamienic ,czerwony z zółtym w kostce, i powinno byc ok.
Jeden z nich jest pamiec a drugi zasilanie po stacyjce.
nie mylisz sie bo 2 posty wyżej jest napisane
BajBus, zmostkowac to nie to samo co zamienic.

Okazało się że nie mam tego żółtego tylko czerwony, narazie zamieniłem je miejscami w kostce
a to?
Sama zamiana skutkuje tym że radio działa tylko po włączeniu stacyjki. Ale jak ktoś nie potrzebuje posłuchać radia na postoju może tylko zamienić. Jeżeli jest na kostce tylko czerwony przewód to prawdopodobnie czerwony z żółtym jest zmostkowany między kostką a radiem. Większość radyjek ma możliwość konfiguracji opcji zasilania poprzez przełączanie przewodów żółtego i czerwonego za pomocą złączek na tych przewodach.
Trzeba zacząć od tego jakie to radio. Marka, model. W niektórych są dwa przewody, czerwony zasilanie i żółty pamięć. Inne mają tylko jeden. Cała filozofia. Jeśli są dwa to żółty musi być podłączony na stałe do +12V. Czerwony wg. uznania, radio po stacyjce lub na stałe. Większość radyjek ma dwa przewody ze względu na możliwość wyboru opcji załączania.
Witam
kol. "firek"- podaj markę i typ radyjka , może jakieś foto przewodów , (na obudowie radyjka często znajduje się opis okablowania ) obejrzymy - pomożemy
shell'a, Dzieki wielki za zaangarzowanie ale jak już wyżej napisałem problem rozwiązany. Dzieki i pozdrawiam
Zapoznałem się z tematem tylko....
Ktoś mógł by powiedzieć który czerwony i żółty kabel mam zamienić ze sobą?
Najlepiej jakieś zdjęcie lub obrazek z rozkładem kabli w kości zasilającej.
Szkoda jechać z taką pierdołą do elektryka i zostawiać kase niepotrzebnie gdy można to zrobić samemu tylko potrzebuje pomocy które te kable pozamieniać.

Właśnie przeglądałem stronę Studio24 gdzie widnieją rozpiski kostek ISO z Opla

Opel
modele Philips CAR400 kość A

4 - +12V po stacyjce
7 - +12V z akumulatora

Rozumiem że musze pozamieniać kable pomiędzy 4 a 7 wejściem nie bacząc na kolory tak?
Czy muszą to być odpowiednio żółty i czerwony?
W moim przypadku to w wejściu 4 i 7 są kable innego kolory niż żółty i czerwony. Z tego co pamiętam to chyba tylko żółty jest ale czerwonego brak lub odwrotnie.
yy jak to brak...
no ale musisz zamienić 4 z 7 tak jak piszesz...
Zamieniłem 4 z 7 nie bacząc na kolory kabli i wszystko grai buczy
Widać kolory kabli nie grają roli.
Nie trzeba być elektrykiem

yy jak to brak...
no ale musisz zamienić 4 z 7 tak jak piszesz...

Ano pewnie kolega miał jak u mnie na pinie 4 i 7 kabel koloru czerwonego
A no firek dokładnie
Ogólnie jakieś dzikie te kolory przy tej kostce