ďťż

Wskazania temperatury w TestMode

Baza znalezionych fraz

Futbolin

Jak wejdę w TestMode wskazywana jest temperatura Coolant. domyslam się, że jest to temperatura cieczy chłodzącej. Ale jak wyłaczę silnik, to wskazanie coolant natychmiast się zmienia. Co jest wtedy wskazywane?

I jeszcze jedno - jaką temperaturę cieczy wam wyświetla w trasie?


bylo poszukac...
u mnie po zgaszeniu pojawia 73stopnie
a w trasie to ~86
To w takim razie temperatura czego wskazywana jest po zgaszeniu silnika?

bylo poszukac...

juz to napisalem...
az tak trudno poszukac?


Sorki, szukałem, ale nie znalazłem ..

Sorki, szukałem, ale nie znalazłem ..

no to slabo szukales
pisalem ze jak narazie nikt nie wie co to za wartosc,
mozna jedynie gdybac ze to np temp otwarcia termostatu albo jakas temp charakterystyczna do pracy silnika..
Thx
Kicaj przy jakiej przybliżonej prędkości masz taką temp o jakiej piszesz?Osiągasz taką temp przy pogodzie ok -16*C?

Kicaj przy jakiej przybliżonej prędkości masz taką temp o jakiej piszesz?Osiągasz taką temp przy pogodzie ok -16*C?

o jakiej temp mowisz?
u mnie gora to -10 na polu
ale ostatnio gdy bylo -6 do -8 na polu to po przejechaniu 10km (15min) mialem 75stopni
z tym ze trasa taka ze ostatnie 6km robie na tempomacie 2000obr/min (100km/h)

natomiast wczesniej na autostradzie przy -10 po ok 20km mialem juz 86stopni - ale lecialem z obrotami do 3000 obr/min (tempomat bez szalenstw)

jak napiszesz dokladnie o co ci chodzi to postaram sie sprawdzic
Drążę temat ,bo podejrzewam uszkodzony termostat u mnie.Faktycznie trochę pokrętnie zapytałem.Przepraszam.Chodzi mi o to,że jak jest już dobrze rozgrzany silnik i jadąc ok120-130km/h to jaką masz temp silnika w TM?
U mnie ta temperatura jest w okolicach 75*C w czasie jazdy na dystansie 25 km w trasie. Po mieście zbliża się do tej wartości . Tez podejrzewam uszkodzenie termostatu. Auto w środku nagrzewa się powoli. Mam porównanie z forem mondeo z 2007r (diesel) gdzie ogrzewanie jakoś szybciej i wydajniej działa ale to subiektywne odczucie.

jak jest już dobrze rozgrzany silnik i jadąc ok120-130km/h to jaką masz temp silnika w TM?

80-86stopni, blizej 86...

pytanko jest takie gdzie jest czujnik temp... czy pokazuje temp silnika czy w duzym obiegu...
Dzięki za odpowiedz.Jednak muszę wziąć się u mnie za wymianę termostatu.

Wskazania temp w TM to zawsze temp silnika nie ważne czy na "małym" czy na "dużym"obiegu.Czujnik temp jest w obudowie termostatu.
Marki, Ja bym na Twoim miejscu bym się nie śpieszył z ta wymianą termostatu i poczekał aż temperatura zewnętrzna wzrośnie.
Ja ma w tej chwili górny grill osłonięty i dolny prawie też cały.
Przejeżdżam z rana ok 15 km i mam tempr. 69*C na TM, na zewnątrz ok. - 27*C. Czy to wina termostatu, chyba nie koniecznie.
dokladnie zgadzam sie z Robert4884,
U mnie po przejechaniu np 20km kiedy silnik ma już temp pracy przy prędkości ok 120-130 km/h w TM temp jest ok 75-77*C przy 3/4 zasłoniętej chłodnicy.Kiedy zwolnię np do ok 90km/h temp leci szybko w dół do o70-72*C.80*C silnik nie osiąga nigdy.Porównując wskazania ,o których pisze Kicaj podejrzewam,że termostat padł.Już nie wiem co robić.Jak jest u Ciebie Robert?Mógłbyś w czasie jazdy zerknąć?
Marki, Niema sprawy, przyjrzę się dokładniej.
Z moich dotychczasowych, obserwacji wynika ze jest podobnie jak u Ciebie, tez tak mam że jak zwolnię to temperatura potrafi spaść o kilka stopni poniżej. Przyrost temperatury silnika ZB zależy od obciążenia silnika, tzn w jakim terenie się poruszasz, jadąc pod górkę widać szybki przyrost temperatury.
Ja wczoraj, przysłoniłem w 3/4 górny grill ( dolny tez osłonięty) i jakoś nie odczułem, szybszego nagrzewania, dzisiaj cały górny osłonięty i efekty podobne.
Trudno nam się będzie dokładnie porównać, bo na innych trasach jeździmy i przy różnych temperaturach zewnętrznych. Mnie się wydaje jednak ze to nasza zima .
ja dodam 3 grosze...
jak jezdze delikatnie - do 2000 obr to silnik slabo sie nagrzewa ale jak bede trzymal powyzej 2000 to sie szybciej nagrzewa
chyba trzeba to przeczekac te mrozy i wtedy patrzec...
Jesli chodzio o termostat to mam pytanie. Czy ktoś wie czy do zafiry B 06 rok można kupić wkład do termoststu?? Nowy termostat niestety kosztuje ponad 600 zł.
http://moto.allegro.pl/li...3&description=1

dokłądnie przepatrzeć lub podpytać sprzedawców Myśle że można to spróbować podmienić z tym co było w ZA czyli do Twojego z18xer założyć taki z ZA z18xe ,ale głowy nie daję
Trzeba będzie sprubować. Dziękuje za podpowiedź.
Podobno niestety do ZB z rocznika 06 i wyżej nie ma jeszcze wkładów do termoststu. Trzeba kupić cały termostst z obudową. Koszt ponad 600 zł.
termostat do cdti 19dth kosztuje 195 pln z przesylką (na allegro - spróbuje jeszcze znaleźć link)

w aso termostat około 255pln
wymiana w aso kosztuje około 200pln

sprawę z temperaturą 70-75 przerabialem przez parę tygodni
ASO wymieniło termostat i teraz jest 84stopnie
dzisiaj byłem w ASO w Koszalinie. Powiedzieli mi 590 zł sam termostst.
Moja temperatura to max 40 stopni po przejechaniu 45 km. Sprawdzałem i stary jest zepsuty - nie zamyka obiegu .
ja kupiłem termostat stąd http://www.allegro.pl/show_item.php?item=869071235

TERMOSTAT WAHLER OPEL 1,9CDTI ALFA 1,9JTDM 1,9TiD

o cholera - nie spojrzałem, że ty nie masz disla
Do diesla może i dobry. U mnie jest potrzebny z temperaturą otwierania 92 stopnie. Benzyna a diesel to róznica. Ale dzieki za zainteresowanie i pomoc.
Po konsultacjsch zamówiłem wkład
http://www.allegro.pl/ite...tra_zafira.html
Jak bedzie ok dam znać
To fajnie że kupiłeś, ale uprasza się o edytowanie postów a nie pisanie kilku pod sobą
wracajac z pracy ok 20km jadac spokojnie (polowa ekspresowka) zagrzal mi sie do 70 stopni (-8 na polu) ale cieplo lecialo juz po pierwszych 3-5km, jazda spokojna
Marki,
Dzisiaj jadąc do pracy nawet troszkę dynamicznie (ok. 15 km, tempr. na zewnątrz - 27*C, ZB kilka minut nagrzewała się na wolnych obrotach), następował szybki wzrost temperatury która osiągnęła wartość 76*C, po czym zwolniłem i jechałem kilka km z prędkością ok. 60 km jak dojeżdżałem do pracy miałem tempr. 69*C. Zatem aby do wiosny .
Dzięki Robert...także biorę na wstrzymanie z wymianą termostatu
Marki, dzis sie przygladnalem rano temp...
na polu -15 jazda spokojna, acz na obrotach powyzej 2000
po 15-20km mialem 60 stopni...
ale cieplo juz po paru kilometrach
wiec wez na wstrzymanie z tym termostatem...

wracajac, na polu bylo -5 a auto w miare szybko osiagnelo 70 stopni...

Po konsultacjsch zamówiłem wkład
http://www.allegro.pl/ite...tra_zafira.html
Jak bedzie ok dam znać


ten wkład na bank NIE będzie pasował!
modyfikacja silnika 1.8 na wersję 140 koni obejmowała m.in. zastosowanie elektronicznie sterowanego termostatu ("map-controlled thermostat", większy opis tego silnika jest tu: http://www.gmeurope.info/...ws_050323b.html ) a w ZB nie było innego 1.8, niż wersja 140konna

Pozdro,
Mayak

ps.
1.8 w wersji 125KM (miałem w VectrzeB) też nie miał wymiennego wkładu termostatu, chyba tylko 115KM miały wymienny

ps.
1.8 w wersji 125KM (miałem w VectrzeB) też nie miał wymiennego wkładu termostatu, chyba tylko 115KM miały wymienny

ja mam 1.8 125KM z 2003r. i jesienią wymieniałem sam wkład termostatu... więc jest wymienny sam wkład
U mnie można wkład wyjąć. Po prostu jeszcze nie wyprodukowano zamienników wkładów. A w ASO nie występują wkłady tylko całe termoststy.
Panowie , jak wejść w testmode ?
Przez naciśnięcie Settings przez OK 6 sek, potem jest takie bipnięcie

Ale to już było na forum, nawet chyba w tym temacie uprasza się o używanie SZUKAJ lub choćby przewertowanie forum, zaręczam że na 1 stronie Elektryki byłby temat z tym
Sprawdziłe wczoraj na trasie - normalnie temperaturka ok 75-77 stopni, jak bardziej depnąłem to łapała nawet 80.
przez OK 6 sek, potem jest takie bipnięcie

Jest bipnięcie i dalej nic nie widać wskazania temp , chyba że u mnie tego niema .
Bo po bipnięciu żeby wejść w Test Mode trzeba naciskać przycisk BC (Board Computer). Każde kolejne naciśnięcie BC powoduje przejście do kolejnej zakładki Test Mode
Dzięki franki , mam , no ale jest tam tego trochę , pozdrawiam .