Futbolin
Witam
2 dni temu został wymieniony min pasek wielorowkowy. I jest mały problem tzn. na postojach (skrzyżowania, korki) w kabinie czuć jakby spaloną ropę. A że wymieniany był olej + filtr oraz filtr paliwa myślałem że może gdzieś kapnęło olejem i stąd ten smród. Dzisiaj stwierdziłem że zapach dobiega od strony paska. Podobno jest do wymiana rolka napinacza ale koszt 317 zł mnie odstraszył i element nie został wymieniony. Przed wymianą po za popiskiwaniem nic nie było czuć
Czy któryś z kolegów miał podobną sytuację. Co może być przyczyną - czyżby rolka/napinacz. Czy może problem sam się "ulotni".
Mam taki pasek firmy Meyle - może u przestrodze !!!
http://allegro.pl/item830...inne_meyle.html
Pozdrawiam
Jeśli łożysko na napinaczu kończy swój żywot tzn zaciera się to może być powodem tego nieprzyjemnego zapachu.Łożysko nie pozwala swobodnie obracać się rolce,która stawia opór i rozgrzewa pasek.Najlepiej jak przejedziesz odpowiedni dystans i poczujesz smrodek to podnieś maskę ,dotknij ręką pasek,i sprawdź czy jest bardzo ciepły.
Dzisiaj zauważyłem że wyślizgana jest zewnętrzna strona paska. Nie widać już żadnych napisów. To wina napinacza ?? Czy może coś innego. Pomóżcie
Tak napinacz,bo tylko on dotyka zewnętrznej części paska.Uważaj,bo jak łożysko na napinaczu stanie na dobre to będziesz miał problem na drodze.
W tym samym czasie pisaliśmy posty.
Czy można wymienić same łożysko czy kpl z napinaczem
W tym temacie http://www.zafiraklub.pl/...highlight=#9373 kolega pisze,ze wymienił samą rolkę.Co prawda w benzynce ale DTI ma chyba podobnie skonstruowany napinacz.
Edit:/
Masz chyba taki napinacz u siebie http://www.allegro.pl/ite...saab_astra.html .
Na Wybickiego w oplu mają samą rolkę za 57 zł a napinacz 224. Jeszcze tego nie robiłem więc nowe wyzwanie przede mną. Puki co wymienię samą rolkę i zobaczę co i jak.
Ale jeszcze jak ściągniesz pasek to pokręć samą rolką i zobacz czy stawia opór.
Z tego co wstępnie widziałem może być problem z odkręceniem od góry. Raczej z kanału trzeba bedzie to odkręcić. A czy od strony zdjętego koła można bezproblemowo dojść??
Witam w diselkach 2.0 do napinacza trzeba sie dostac od spodu autka, zdjąc osłonę silnika itd. najlepiej jeśli sie tego wcześniej nie robiło to przynajmniej przestudiowac książkę Sam naprawiam-jest dośc pomocna w tym temacie
Już jestem po wymianie. Co prawda z uszkodzoną ręką ale chyba wszystko jest już ok.
Robiłem to po raz pierwszy i troszkę się pomęczyłem. Najwięcej problemów przysporzyły klucze. Prędzej zaopatrzyłem się w torxy nasadowe (przy wyminie termostatu) ale okazało się że każda śruba potrzebuje innego klucza i 2 razy musiałem przerywać pracę, żeby jechać do sklepu po klucze !!!
Rolka - japońska - 50 zł (sklep Wybickiego Toruń)
Klucze:
- 19 poligon - polecam porządnej firmy. Pierwszy, tani, przeskoczył i ręka we krwi !!!!,
- torx - płaski do odkręcenia dolnej śruby trzymającej napinacz (nie pamiętam nr - jak sprawdzę napiszę) - nasadowy się nie zmieści (w zestawie ok 40 zł)
- torx - nasadowy do odkręcenia dolnej śruby trzymającej napinacz (nie pamiętam nr - jak sprawdzę napiszę), (w zestawie ok 40 zł)
- torx - T40 - do odkręcenia rolki (w zestawie 14 zł)
- klucz nr 7 - do odkręcenia węża od filtra powietrza (takie mam opaski)
- torx - do odkręcenia mocowania filtra powietrza (nie pamiętam nr - jak sprawdzę napiszę)
Jeżeli ktoś nie ma dostępu do kanału może to zrobić tak jak ja. Auto podniosłem na podnośniku hydraulicznym (2 tony), zdjąłem koło i wszystko jest na wierzchu. Ale z kanału prościej
Na początku trzeba nałożyć klucz 19 na żeliwny odlew w kształcie śruby i ciągnąć klucz troszkę w stronę przeciwną do wskazówek zegara. Zdjąć pasek z jednego z kół (sam schodzi ) Odkręcamy 2 śruby torxami dolną i górną. I wyciągamy napinacz. Mocujemy go w imadle. Zdejmujemy osłonę śruby. Odkręcamy troxem T40 i zakłądamy nową rolkę. Montaż jest już intuicyjny. Uwaga!!! Należy pamiętać (rozrysować sobie) jak idzie pasek żeby nie było problemów z niepotrzebnymi metrami paska
Reasumując. Jeżeli masz wszystkie potrzebne klucze robota wyjedzie może 40-60 min razem z podniesieniem auta itp.
Jak mogę jakoś pomóc zapraszam i dziękuję kolegą za rady.
PS Gość w Inowrocławiu za wymianę i tylko wymianę paska wielorowkowego chciał 48 zł !!!!! Aż bałem się zapytać ile by było dodatkowo za wymianę rolki napinacza
Dzieki, mam wspomniana ksiazke, ale niestety dostep do kanalu ograniczony :-)
Swietny opis z akcji...to jest to, swietna robota, "do wesela...."
mattai dzięki za miłe słowa. Do wesela to już chyba córki 2 letniej
... ale problem powrócił.
Przez pierwsze dni myślałem że wszystko jest ok. Smrodek znacznie się zmniejszył. Było troszkę było go czuć ale myślałem że pasek (zwłaszcza pasek) i inne elementy prześmiardły spalenizną. Ale od wymiany mineło już trochę czasu i zapach ciągle jest. Nie jest on jakiś straszny ale ciągle jest. W czasie jazdy jest ok a na każdym postoju, do kabiny wchodzi zapaszek.
Dla przypomnienia wymieniłem pasek na nowy oraz samą rolkę napinacza. Co może być przyczyną tego zapachu?? Jak to zdiagnozować i jeszcze jedno jak powinien zachowywać się sam napinacz i rolka.
Czy napinacz powinien być "sztywny", i jakie toczenie powinna mieć rolka.
Ciężki temat na koniec roku
Moze warto by sprawdzic podejrzenia ktore ja mam... alternator czy dosc luzno chodzi
W golfie tak mialem ... zacieral sie zacieral az praktycznie uniemozliwial rozruch Wymiana lozysk dala efekt