Futbolin
Witam ostatnio kupiłem Zafirę i miałem zablokowane radio .
Po odblokowaniu radia włącza się lecz nic nie gra pokazuje RDS czyta płyty lecz muzyki nie ma w żadnym głośniku.
Co można z tym zrobić może w ustawieniach radia balans czy coś .
kolego moze cos jest z glosnikami lub z kostka z tylu radia.Sprawdz cale polaczenie albo najlepiej drugie radyjko i wtedy bedziesz wiedzial
A jak mam głośniki sprawdzić ?? Czy są podłączone kablami czy w ogóle są głośniki ??
Wtyczka jest chyba ok łączy się radio z kabelkami. Innego radia nie mogę sprawdzić ponieważ mam radio wkładane w taką półeczkę i tam są wtyczki.
Morze jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za nagłośnienie ??
Czy jak dajecie głośniej w swoim radiu to na wyświetlaczu pokazuje się poziom głośności ??
Czy jak dajecie głośniej w swoim radiu to na wyświetlaczu pokazuje się poziom głośności ??
Nie. Spróbuj odkręcić głośność na maksa, i słuchaj czy głośniki szumią.
Głośniki nie szumią nic błoga cisza .
Kolego kiler1500, poniżej masz schemat i opis złącza ISO w radiach fabrycznych (OEM)
Opel: modele Philips CAR400; CDR500
Ja by Ci radził w pierwszej kolejności sprawdzić czy wogóle masz zamontowane głośniki, następnie wyjąć radio z kieszeni (w jaki sposób - opis w innym poście) i sprawdzić łączówkę osadzoną w korpusie kieszeni, w szczególności tę oznaczoną na schemacie jako B oraz stan jej połączenia z radiem, a przy okazji bezpiecznik (fuse) - może ktoś wcześniej tam grzebał
podłacze sie do tematu
czy możliwe ze kostka z tyłu radia odłączyła sie i głośniki z tyłu nie działają ?? w radiu wszystko jest wyregulowane "na środek "(głośnośc przód/tył i lewo prawo ) głośniki wcześniej działały na 100% dodam jeszcze ze przednie sa ok
jak by sie kostka odłączyła to by w ogóle nie grało, napisałem Ci w poprzednim temacie od czego zacząć...
sprawdź przewody idące do drzwi...
Witam. Czy mam rozumieć że do tej pory nikt nie znalazł odpowiedzi na ten temat? Tak się składa że od kilku dni też stało się coś z moim radyjkiem i nie podaje dźwięku na głośniki. iI niestety lub "stety" głośniki są sprawne, radio na stole u elektronika zagrało, po podpięciu do samochodu tylko głośników i zasilania też gra. Jak podepnie się cały zestaw wtyczek, coś jak by rozłączało sygnał na głośniki. Czy jest możliwe żeby panel wyświetlacza robił coś takiego? może się jeszcze ktoś borykał z takim problemem. I czy to prawda że wyświetlacze do tych radyjek są jak by "parowane" z danym rodzajem radyjka? Czy podmienienie radia np z Astry tak na próbę coś pomoże i czy w ogóle zadziała? Sterowanie z kierownicy odpada- jest sprawdzone. Czekam na podpowiedź. Obecnie radyjko dałem do przeglądnięcia do elektronika (magika) i zaznaczam ze przez ostatnie 1.5 roku było wszystko OK.
a instalacji do zestawu głośnomówiącego nie masz? może ona gdzieś robi zwarcie...
Wydaje się, że trop BB zasługuje na uwagę, jeśli radio gra poza instalacją samochodu, to bardzo możliwe, że po podłączeniu do instalacji w samochodzie działa tylko funkcja MUTE, powodująca odłączenie radia na czas rozmowy przez telefon kom.
no niestety panowie zestawu nie mam bo nie miałem. Chyba że poprzedni właściciel coś miał ale nie ma śladów od montowania. Ale jak mówiłem do tej pory wszystko chodziło przez półtora roku. Odpinaliśmy z kolegą elektrykiem kabelki odpowiedzialne za Tel. i Mute i nic to nie pomogło. Odpięliśmy też kabelek sterowania z kierownicy i to tez jest wykluczone. Pozostały tylko kable z wyświetlacza i właśnie dlatego podejrzenie pada na wyświetlacz lub jakieś elementy w radiu do których idą owe kabelki. Może dzisiaj mi mój elektronik magik powie czy coś znalazł w samym radyjku. Chyba że jakaś kombinacja klawiszy uruchamia jakąś funkcje o której nie wiem i nie ma w instrukcji opisane. A może znalazł ktoś opis który kabelek z wiązki wyświetlacza za co jest odpowiedzialny. To by ułatwiło poszukiwania.
--scalono--
a właśnie!. Kolego BajBus bije pokłony i sorki za takie "nagłe wtargnięcie" na forum ale nie wiedziałem że taki jest u was zwyczaj. Trafiłem bezpośrednio w post w poszukiwaniu rozwiązania problemu z radyjkiem na necie. Już się poprawiam!
//mamy tu jeszcze zwyczaj edytowania postów //BajBus
kutw, nie wiem jaki masz wyświetlacz TID czy MID (różnią się zakresem pokazywanych informacji i przeznaczeniem), może to coś pomoże:
TID – kody usterek
Przejście do trybu serwisowego w TID jest możliwe poprzez jednoczesne wciśnięcie dwóch przycisków TID na czas przynajmniej 4 sekund. Przejście do ww. stanu sygnalizowane jest miganiem symbolu „F12”. Następnie następuje trzykrotne wyświetlenie kodu usterki TID (jeśli występuje). Następnie przez 4 sek. wyświetlana jest aktualna prędkość pojazdu (nie wiem na ile jest to dokładne wskazanie). Wskazania prędkości występują u mnie do 53 km/h dalej wyświetlane jest „+53 km/h”. Po wyświetleniu prędkości następuje 4 sekundowy test wszystkich segmentów wyświetlacza TID (zapalają się wszystkie segmenty i symbole). Po tym wyświetlacz samoczynnie powraca do normalnego trybu pracy.
Dodatkowa „kostka” (z czterema pinami – patrz opis poniżej) obok podwójnego złącza standardu ISO to właśnie „szyna komunikacyjna” wyświetlacza TID z radiem. Z kolei poszczególne piny podobnego złącza od strony wyświetlacza TID to:
1 – napięcie zasilające,
2 – sensor temperatury zewnętrznej (masa),
3 – masa,
4 – sensor temperatury zewnętrznej (sygnał),
5 – zasilanie po stacyjce,
6 – sygnał włączonych świateł pozycyjnych,
7 – potencjometr jasności oświetlenia wskaźników,
8 – radio – wysuwana antena (?) – oryg. switched aerial (AA),
9 – radio – sygnał SCL (Serial Clock Line),
10 – radio – sygnał MRQ (Master Request Line),
11 – radio – sygnał SDA (Serial Data Line),
12 – sygnał prędkości
Kody usterek wyświetlane podczas powyżej opisane procedury.
Kod usterki Przyczyna Efekt Piny do sprawdzenia w złączu TID
81 Zwarcie do masy sygnału SDA Wył. wyświetlacz radia 11, 3
82 Zwarcie do masy sygnału SCL Wył. wyświetlacz radia 9, 3
83 Zwarcie do masy sygnału MRQ Wył. wyświetlacz radia 10, 3
84 Zwarcie z zasilaniem albo przerwa w sygnale SDA Przy wył. światłach - wył. wyświetlacz radia 11, 3
85 Zwarcie z zasilaniem albo przerwa w sygnale SCL Przy wył. światłach - wył. wyświetlacz radia 9, 3
86 Zwarcie z zasilaniem albo przerwa w sygnale MRQ Wył. wyświetlacz radia 10, 3
87 Zwarcie sygnałów SDA i SCL Wył. wyświetlacz radia 11, 9
88 Zwarcie sygnałów SDA i MRQ Wył. wyświetlacz radia 11, 10
89 Zwarcie sygnałów SCL i MRQ Wył. wyświetlacz radia 9, 10
91 Zamienione między sobą piny SDA i SCL Wył. wyświetlacz radia 11, 9
92 Zamienione między sobą piny SCL i MRQ Wył. wyświetlacz radia 9, 10
93 Błąd wewnętrzny radia Wył. wyświetlacz radia -
94 Niewłaściwa wymiana danych Wył. wyświetlacz radia 9, 10, 11
95 Brak komunikacji między radiem i TID Wył. wyświetlacz radia 9, 10, 11
96 Zamienione między sobą piny SDA i MRQ Wył. wyświetlacz radia 10, 11
169 Wskaźnik temp. zewn. – zwarcie do masy ‘--,-‘ na termometrze 4, 2
171 Wskaźnik temp. zewn. – zwarcie z zasilaniem albo przerwa ‘--,-‘ na termometrze 4, 2
Dzięki serdeczne kolego MieHor. Jak nic nie znajdzie kolega w radiu to się zabierzemy z kable do wyświetlacza i posprawdzamy te kody. Przypuszczam ze bez zapiętego radia może mi tych kodów nie wyświetlić, więc muszę poczekać aż będę miał radio. Postaram się opisać efekty naszych borykań. Pozdrawiam.
kutw
<...>
Kody usterek wyświetlane podczas powyżej opisane procedury.
Kod usterki Przyczyna Efekt Piny do sprawdzenia w złączu TID
81 Zwarcie do masy sygnału SDA Wył. wyświetlacz radia 11, 3
82 Zwarcie do masy sygnału SCL Wył. wyświetlacz radia 9, 3
83 Zwarcie do masy sygnału MRQ Wył. wyświetlacz radia 10, 3
84 Zwarcie z zasilaniem albo przerwa w sygnale SDA Przy wył. światłach - wył. wyświetlacz radia 11, 3
<...>
W Oplu wyświetlacz nie ma wpływu na radio - pracuje jako SLAVE na nieco zmodyfikowanej (dodatkowy sygnal MRQ) szynie I2C (standardowo I2C to tylko sygnaly SDA - dane i SCL - zegar synchronizujacy transmisje danych). Radio z Opla bedzie pracowalo bez wyswietlacza.
Radzilbym w pierwszej kolejnosci sprawdzic instalacje do glosnikow - byc moze ktos podlaczyl jeden zacisk glosnika do masy auta? A ze radio ma najczesciej wzmacniacze mostkowe i glosnik nie dostaje z radia czystej masy - wzmacniacz moze wykrywac zwarcie i albo sie wylaczac (jesli ma zabezpieczenia) albo sie wylaczac trwale (jesli zabezpieczen brak i stopien mocy dal ognia ). Podobny objaw moze byc w przypadku blednego podlaczenia glosnikow - np. + wyjscia na glosnik A z - wyjscia glosnika B. Wszelkie dodatkowe glosniki - jesli zle podlaczone moga takze powodowac ten sam problem.
no tak kolego ale nikt nie rozbierał i nie robił przy głosnikach przez ostanie 1.5 roku. To się stało samo nagle. Jeżdzę autem codziennie do pracy i ostatnio zrobiłem traskę coś koło 150 km i chodziło wszystko cacy, potem kilka podjazdów i przy powrocie po jakimś 4 odpaleniu radio nie zagrało. Wracałem o 5 rano w ciszy i spokoju aż do znudzenia nawiasem mówiąc. Elektryk na znajomy serwisie podpiął mi takie przejściówki do złącza z głośnikami i z zasilaniami i radio gra normalnie, szuka stacje ale nie widać jakie na wyświetlaczu, głośniki działają. To wszystko działa bez zapiętej całej wtyki C. Po zapięciu całego org. złącza wszystko widać na wyświetlaczu, szuka stacje, zapisuję, przechodzi na CD ale nie ma dźwięku. Dlatego podejrzewamy że to jest coś nie tak z jakimś sygnałem z wyświetlacza, lub z jego odbiorem przez radio. Chyba gdyby załączało funkcje Mute to powinno coś wyświetlać na tym wyświetlaczu. Przypominam ze kable odpowiedzialne za Tel i Mute były wypinane i bez poprawy. Ale oczywiście dziękuję kolegom za zainteresowanie i dalej czekam na jakieś pomysły. Miałem nadzieję ze może już ktoś przeszedł taki przypadek ale widać chyba jestem pierwszy. Poczekam co mi powie elektronik. Może on coś znajdzie. Dam znać.
A widzisz... Teraz mi cieplej - albo czegos nie doczytalem, albo do tej pory tak klarownie tego ie napisales. Dzieki!
Tak czy inaczej pinow SDA, SCL i MRQ raczej bym sie nie czepial. Problem na nich objawia sie po prostu brakiem czegokolwiek na wyswietlaczu. Nie zanikaniem znakow - po prostu jest ciemno i tyle (datagramy idace z radia do wyswietlacza zawieraja zawsze 13 bajtow - najpierw ina 3 bajty sterujace zapalanymi ikonami a nastepnie 10 bajtow komunikatu do wyswietlenia).
Proponuje w takiej sytuacji wypinac po jednym pinie z kostki C i tym sposobem namierzyc winny obwod - a potem to juz po sznurku do klebka. Pinow komunikacji z wyswietlaczem proponuje jednak sie nie czepiac.
Pozdrawiam
Witam dzisiaj. Problem rozwiązany z moim akurat radyjkiem. Bije pokłony do kolegi Oggway gdyż jego sugestie naprowadziły nas na usterkę. Odebrałem dzisiaj radyjko ze stołu elektronika i stwierdził ze usterka ze strony radia odpada na 101%. Kazał szukać w elektryce auta i dało nam do myślenia co koledzy mówili o złym podpięciu głośników, zwarciach. Okazało się ze jeden kabel głośnika jest urwany w wiązce tylnych drzwi. Zmyliło nas pierwotnie to, że po podpięciu tylko zasilania i głośników radyjko zagrało. Dzisiaj wpinamy radio tak samo i nie gra. I potem po nitce do kłębka czyli po jednym kabelku od każdego głośnika i podłączenie jednego z nich wyłączyło głos w radiu. Czyli ten model radia ma zabezpieczenie. Mój elektronik "czarodziej" tłumaczył mi że nawet nie musiało być zwarcia gdyż rozpięcie głośnika lub nawet złe spięcie kilu dołożonych głośników, gdzie wzmacniacz widzi poniżej 2 omów może powodować wyłączenie głosu (jakoś tak bo nie jestem w tej dziedzinie szkolony). Dodam że miałem już 2 razy naprawiane kabelki w tylnych drzwiach ale od zamka centralnego.
Dziękuje wszystkich kolegom, którzy swoim zainteresowaniem i podpowiedziami przyczynili się do finiszu z moją usterką.
Kolego kiler1500 a co z twoim radyjkiem. Może też trzeba sprawdzić kable ze słupków do drzwi. Podobno że jak będzie padnięty jeden z głośników to też wyłączy głos w radiu. Pozdrawiam wszystkich.