ďťż

rezerwa a wskazania komputera

Baza znalezionych fraz

Futbolin

Na wstępie witam jako nowy posiadacz zafirki.Mam pytanie do Was bo nie znalazłem nic na forum co mogłoby mi pomóc.Chodzi mi o komputer a mianowicie o to co pokazuje.Miałem dzisiaj sytuację taką że zapaliła się rezerwa,potem zaczęła mrugać-co to oznacza?Zakładając że jadę na oparach zerknąłem na to co pokazał komputer,pokazał paliwa na ponad 100km.Co to oznacza?Że komputer źle pokazał?Wcześniej kiedy świeciła rezerwa komputer wyświetlił komunikat jakiś i mrugało 49km,wtedy myślałem że czas się tankować bo paliwa jest na 49km,ale w przypadku mrugającej kontrolki rezerwy i wskazania 100km do tankowania?

//pozwoliłem sobie sprecyzować koledze temat //BajBus


w wiekszości aut masz tak że kontrolka zapala Ci sie jak masz jakieś 10l paliwa w zbiorniku tak żeby spokojnie dojechać do stacji jak sie zapali... a że masz komputer w aucie to Ci pokazał jaki masz przybliżony zasięg na tym co masz w zbiorniku, komunikat 49km (w niektórych 50km) to już komunikat krytyczny żę jeździsz prawie na oparach i jak najszybciej trzeba zatankować...
Wszystko OK ale, za pierwszym razem zapaliła się kontrolka rezerwy i komputer wyświetlił komunikat 49km,za drugim razem zaświeciła się rezerwa a potem zaczęła już mrugać a komputer pokazywał ponad 100km,jak to rozumieć?Mruga rezerwa no to chyba opary,a czemu jeszcze ponad 100km na komputerze?

EDIT: A orientuje się ktoś co oznacza po francusku komunikat Garniture de frens ? Ostatnio mi się pojawia i znika za chwilę
a zrozumiałem że odwrotnie mialeś komunikaty...
nie wiem jak to jest z tym mruganiem, bo u mnie raz świeci raz mruga



Garniture de frens
absolutnie nie znam francuskiego języka ale wygląda to na to ze każe Ci zmienić okładziny hamulcowe bo wjedziesz w drzewo
Okładziny powiadasz?hmmm w sumie to dziwne że raz to wyświetli raz nie,chyba że klocek jeszcze nie jest tak tragiczny i czujnik raz reaguje raz nie,ale sprawdzę to.Co do tej kontrolki rezerwy to właśnie dziwna sprawa.A na czym można bardziej polegać jak świeci?Na tym że przejadę 100km czy na kontrolce?Wiadomo że w zależności od tego jaką się ma nogę ale wskaźnik dajmy na to na minimum a tam 100km.....hmmm.....a właśnie a miał ktoś przypadek że mu brakło paliwa?Gdzie znajduje się wtedy wskaźnik?Za min czy na czerwonym?

PS Gdzie w okolicach Sosnowca można zmienić ten język komputera?Może ktoś się orientuje(oczywiście oprócz ASO)
raz miałem ze sie dystrybutor zapalił - pozniej zaczął migać - szybko zatankowałem

Braku paliwa to nikt nie lubi ale chodzi mi o wychylenie wskaźnika a nie mam zamiaru tego sprawdzać
U mnie kontrolka zapala się jak komputer pokazuje 75 km,wskazówka dochodzi do czerwonego pola...z mruganiem jeszcze się nie spotkałem w mojej zośce....

Gdzie znajduje się wtedy wskaźnik?
w takiej pozycji jak masz przy wyłączonym zapłonie
nie brakło mi paliwa ale smigałem już na tzw. "oparach" bo zatankowałem do pierwszego odbicia coś kolo 56l

Dzięki,w takim razie pozostaje mi jeszcze albo zmiana języka w kompie albo dowiedzieć się co znaczy po francusku dany komunikat
Garniture de frens - na 100% zużyte klocki lub przetarty przewód z czujnika

Co się tyczy wyświetlacza to ja na niego wcale nie patrzę, u mnie przeważnie pokazuje dystans 0 km. Ale nie dlatego że nie mam paliwa, jeżdżę na gazie a wtedy komputerowi to chyba wszystko się pierniczy
wpisz sobie toto w goglach wyskoczą ci strony z takim tekstem - wciskasz Tłumaczenie strony i masz po PL
Kolego Gruka, zanim dokonasz zmiany języka na PL możesz skorzystać z poniższego opisu komunikatów komputera pokładowego w jęz. francuskim i ich tłumaczenia na PL:

OPISY KOMUNIKATÓW KOMPUTERA POKŁADOWEGO OPEL ZAFIRA

Język francuski:

Usterki:

- Contrôle des feux stop - kontrola świateł hamowania (pojawia się po zapłonie, znika po naciśnięciu pedału hamulca jak światła są OK),
- Contrôle du niveau d'huile - zbyt niski poziom oleju w silniku,
- Niveau de liquide de refroidissment - zbyt niski poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym,
- Garniture de frein - zużyte klocki hamulcowe z przodu,
- Fusible des feux stop - przepalony bezpiecznik świateł hamowania (po 15min od potwierdzenia pojawia się ponownie),
- Feux stop - usterka świateł hamowania (po 15min od potwierdzenia pojawia się ponownie),
- Feux de conduite - usterka świateł mijania (po 15min od potwierdzenia pojawia się ponownie),
- Feux arriere - usterka świateł pozycyjnych tylnych (po 15min od potwierdzenia pojawia się ponownie),
- Niveau de liquide du lave-glace - niski poziom płynu do spryskiwaczy.

Wskazania komputera pokladowego:

- Consommation instantanée (Cons. Inst.) - chwilowe zużycie paliwa (l/100km - w ruchu lub l/h na postoju)
- Consommation moyenne (Consomm., l/100km) - średnie zużycie paliwa,
- Consommation absolute (Consom. Cum.) - całkowite zużycie paliwa (w litrach),
- Vitesse moyenne (Vitesse) - średnia prędkość jazdy (km/h),
- Distance - przejechany dystans (km),
- Autonomie - ilość kilometrów do przejechania na ilości paliwa, jaka jest w zbiorniku. Jeżeli jest to 50 km lub mniej, wyświetlacz przełącza się automatycznie na to wskazanie,
- Chronometre (Chronom) - stoper (liczy tylko czas jazdy - włączonego zapłonu),
- Température extérieure - temperatura zewnętrzna (tylko w samochodach z zainstalowanym telefonem w radioodbiorniku)

UWAGA:

Kontrolka CHECK pojawia się zawsze z komunikatem jakiegoś błędu znaczy to: UWAGA -niejednokrotnie można nie zauważyć komunikatu, a sam CHECK będzie się świecił, np poziom płynu spryskiwaczy, gdy zejdzie do stanu 1/4 zbiorniczka zaświeci się CHECK. Po zgaszeniu silnika i ponownym przekręceniu zapłonu zostanie wyświetlony komunikat.
Super,dzięki.Co do klocków właśnie to mam nowe i zapewne nikt nie wymienił czujnika o którym wyczytałem na forum.Dowiadywałem się ile taka zmiana języka i jeśli będzie się dało to 70zł ze sprawdzeniem całości na kompie.Jak uważacie,dobra cena?Aaaa...i jeszcze jedno:zauważyłem że niekiedy po zapaleniu się autka świeci kontrolka autka z kluczem i za jakiś czas gaśnie,możliwe jest to że tak się dzieje że przy zapalaniu świeci inspekcja?
KolegoGruka, co do zmiany języka - podana cena nie jest wygórowana, w serwisie Opla taka usługa, jeśli zmiana jest wogóle możliwa to nawet 200 zetów.
Odnośnie kontrolki auta z kluczykiem - jeśli nie ma żadnych błędów, to po włączeniu zapłonu kontrolka winna zgasnąć razem z innymi, jeśli świeci i gaśnie dopiero po odpaleniu silnika to już sygnalizuje jakiś zapamiętany błąd (czasem nieistotny), jeśli natomiast nie gaśnie lub zaświeci się podczas jazdy, to sygnalizuje wejście w tryb awaryjny - konieczny w tym przypadku jest odczyt błędów i stosownie do pokazanego kodu błędu usunięcie usterki.
Napis INSP sygnalizuje, że Zosia domaga się przeglądu okresowego, po prostu wyszedł termin wykonania, np. wymiany oleju, filtrów.
No ta kontrolka niekiedy po zapaleniu autka świeci przez jakiś czas i potem dopiero gaśnie.Być może jest to też powiązane z tymi czujnikami klocków,choć nie jestem pewien do końca.

//zedytowane //BajBus
jak beda zmieniac jezyk to niech przy okazji odczytaja bledy, bo pewnie jakis masz, tylko niech nie policza podwojnie za to samo podlaczenie pod kompa

No ta kontrolka niekiedy po zapaleniu autka świeci przez jakiś czas i potem dopiero gaśnie.Być może jest to też powiązane z tymi czujnikami klocków,choć nie jestem pewien do końca.

//zedytowane //BajBus


z klocków raczej na 99% to nie będzie
No to musze się umówić na ten komputer i zobaczymy jak to będzie wyglądało,martwi mnie tylko to jaki ja mam w końcu ten silnik..........
Gruka, podaj mi nr VIN z dow. rej. a ja postaram się podać Ci jaki powinien być typ silnika i być może jego nr oraz kody wyposażenia fabrycznego

tu masz wszystko co powinieneś wiedzieć o swojej Zosi:

W0L = General Motors
0 = Pojazd Nie Specjalny
T = Astra
G = Astra
F75 = Zafira
2 = 2002
2 = Bochum
214779 = NUMER SERYJNY

Typ Silnika: Y22DTR
Numer Seryjny Silnika: 17C54730

KOD OPIS WYPOSAŻENIA

2F4 RADIO,CDR 500
2J1 POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
80I WNĘTRZE-CZARNY
80X WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
94U FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU
A23 SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A32 SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
A33 SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ
A88 ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AG4 SIEDZENIE PRZEDNIE,LEWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY
AJ3 DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AP0 DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AQ6 SIEDZENIE PRZEDNIE,OPARCIE REGULOWANE
AS1 DLA SKŁADANEGO SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWEGO
ASF PODUSZKA POWIETRZNA,LEWA/PRAWA,RAMA DACHU
AT0 ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY3 ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,TKANINA,PEŁNY
AY5 ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B70 OSŁONA PROGU DRZWI
B75 POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
B76 DLA PRZYRZĄDÓW Z CZARNYMI TARCZAMI
BB7 UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
BOC WYPRODUKOWANO W BOCHUM
C60 KLIMATYZACJA
CU3 DLA FRANCJI
D44 POKRYCIE,OBUDOWA LUSTERKA,NADWYMIAROWE,MALOWANE
DA5 PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DA7 PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DH0 DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
DL8 LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
F19 PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.82
FI2 TABLICZKA,OSTRZEGAWCZA,FOTELIK DLA DZIECKA
G62 MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
JL9 ABS
K09 ALTERNATOR,120A
K30 STEROWANIE PRZEBIEGIEM PODRÓŻY
KC5 ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
L50 SILNIK TURBO-DIESEL Y22DTR
LHD KIEROWNICA PO LEWEJ
M63 RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5-BIEGOWA,TYP F35
MM3 UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N33 DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N40 WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO
NC0 WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NC9 EMISJA SPALIN,WYSOKOPRĘŻNY,Z KATALIZATOREM,WARIANT 3
NP5 KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
OHC LOKALNY GM W EUROPE OHC
P34 KOŁO I OPONA,ZAPAS
QD9 KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,6 SZPRYCH,6JX15
QHL OPONY,195/65 R 15-91H
T67 AKUMULATOR,70AH
T6S PŁYTA WYKOŃCZENIA,WEWNĘTRZNA,LUX,WARIANT 1
T96 PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
U3D ???
U55 ???
UJ3 ???
UV5 WYŚWIETLACZ WOELOFUNKCYJNY,VAT3
UZ8 GŁOŚNIK,8 BOSE
V22 KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
V55 BAGAŻNIK DACHOWY
VQ9 ODEJMOWALNY SPRZĘG PRZYCZEPY
W1Y DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4U WYKOŃCZENIE,TKANINA,DELUXE,WARAINT 1
W4Y ???
W8X CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA
W9U DINKS
XA3 OPEL
XK2 DLA FRANCJI
XK5 WYPOSAŻENIE,JEWEL
XK7 LITERNICTWO,BEAUTY
XL8 DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
XR2 TABLICZKA FIRMOWA,ELEGANCE
Z0W DLA FRANCJI
Z1F CZUJNIK,SYSTEM OGRANICZAJĄCY,LEWY
Z1Y FARBA,DWA POKRYCIA
ZQ9 WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE

to wszystko co mogłem wyciągnąć z EPC3 - jednym słowem masz OPEL ZAFIRA 2,2 DTI ELEGANCE

Pozdr. MieHor
Według Książki Serwisowej jaką dostałem to tam jest wpisane 2.2DTI,w ppierach przetłumaczonych jest 2.0DTL hmmm
Gruka, to tłumacza weź za cztery litery i niech poprawia, wyżej podałem Ci wszystko w co fabryka Twoją brykę wyposażyła i nie sądzę, żeby np. silnik był wymieniany.
Jeszcze raz wielkie dzięki MieHor
Dzisiaj zauważyłem jedną nieścisłość we wskazaniach komputera.

Zapaliła się kontrolka rezerwy, zasięg do przejechania ok 70 km. Komputer pokazał, że auto spaliło 53 litry od ostatniego tankowania. Udałem się więc do stacji paliw i ku mojemu zdumieniu zmieściło się 48 l. -?- ...a średnie spalanie wg kompa 7,2 , z kilometrów 6,5.
Tak, że nie można polegać ani na kompie, ani na wskaźnikach....no chyba, że coś mi się uszkodziło ale nie sądzę.