Futbolin
Witajcie
Moja Zośka dzisiaj odmówiła posłuszeństwa...
Zaczęło się od zawieszających się bez powodu wycieraczek, potem wyłączało się samo ogrzewanie lusterek i tylnej szyby aż w końcu straciłem wspomaganie zaświeciła się kontrolka poduszek i abs.
Autko po zatrzymaniu, zgaszeniu i próbie ponownego uruchomienia nie odpaliło.
Wyświetlacz komputera migał.
Po przyjeździe lawety próba uruchomienia auta... sukces odpalił pomimo migających zegarów i wyświetlacza komputera.
Chodził normalnie po chwili z powrotem brak wspomagania i kłopoty z nawiewem.
Wypedałowałem następujące błędy
210870
050074 - ogólnie błąd czujnika prędkości własnej pojazdu.
05007F
181577
213970
065070
161450 -te znam
161600 -i ten znam
reszta błędów pozostaje mi nie znana
Macie jakiś pomysł ??
Obstawiam że coś jest zalane ale co ??
a jeszcze jedna rzeczy mi się teraz nasuwa dzisiaj po tych deszczach jak jeździłem po mieście słyszałem dźwięk przelewającej się wody z prawej strony auta, tak jakby gdzieś napadało i stała.
rzeczywiscie dziwne te bledy
a z akumulatorem/alternatorem wszystko w porządku?
Akumulator ma dwa miechy bosch, jak uda się odpalić auto to nie świecą się żadne kontrolki więc wydaje mi się że ładowanie jest.
210870 - P2108 Throttle Actuator Control (TAC) Module Performance
050074 - ogólnie błąd czujnika prędkości własnej pojazdu.
05007F - P0500 Vehicle Speed Sensor Malfunction
lub
P0500 Obwód sensora prędkości pojazdu Zakres /Działanie
P0500 Brak sygnału obwodu czujnika prędkości pojazdu
P0500 Nieprawidłowy sygnał obwodu sensora prędkości pojazdu
181577 - P1815 Transmission Range Switch - Start In Wrong Range
213970 - ???
065070 - P0650 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit Malfunction
lub
P0650 "Obwód sterujący lampki uszkodzeń MIL - usterka"
lub
P0650 Wskaźnik nieprawidłowego działania (MIL) Stopień załącz., Temp. za wysoka C-34
P0650 Obwód sterujący lampki kontrolnej wadliwego działania (MI), sygnał za wysoki C-34
P0650 Otwarty obwód Lampki Ostrzegawczej (MIL) C-34
P0650 Obwód sygnalizacji usterki (MI) - niskie napięcie C-34
MieHor dzięki wielkie za rozkodowanie błędów, zobaczymy co jutro powie serwis
Czytam jakie objawy towarzyszą przy padnięciu alternatora może faktycznie to on , ale nic na to wcześniej nie wskazywało.
No dziwne, ze kontrolki ladowania nie bylo, w testmode sprawdzic przed odpaleniem jak wyglada i po odpaleniu, aby wykluczyc alternator.
hmm a w którym miejscu w test mode to jest ?? i jakie powinny być poprawne wskazania ??
w test mode na ktorejś tam stornie jest w prawym górnym rogu, podawane w voltach, takze zobaczysz....tam jest chyba akutalny prąd z akumlatora i ładowany z altenratora. Na mój gust poszedł właśnie alternator i mocno osłałb akumulator...stąd tyle błędów. Moja zafira miała całkowicie rozładowany akumulator na placu przed kupnem i była odpalana na kablach. W komputerze było związku z tym ponad 30 błędów....gdyż komputer traci łączność z wszystkimmi elektronicznymi podzespołami....czyli np bład czujnika abs, błąd czujnika ...itd....
http://www.zafiraklub.pl/...ighlight=#17543
Czy "magicy" sprawdzali prąd ładowania alternatora!?
Najpierw Gosia sprawdź sama w BC napięcie akumulatora (jeśli masz komputer pokładowy BC aktywowany)
Jeśli masz poniżej 10.5Volt to nie odpali! Powinien mieć lekko ponad 12V
Sposób na wejście:
1.Włącz radio
2.Wciśnij przycisk Settings pod wyświetlaczem i trzymaj ok. 6sek do momentu "plumknięcia" w głośnikach
3.Następnie wciśnij trzy razy przycisk BC (pod tym Settings) na wyświetlaczu zobaczysz napięcia tzn. zalecane 13.5 i aktualne na akumulatorze (przycisk BC naciska się w " kółko", chyba 8x są nowe ekrany z danymi.
4. Po ewentualnym naładowaniu akumulatora (jak było poniżej 12V) uruchom zapłon i sprawdź wtedy wyświetlane napięcie na BC. Powinno być ok. 13,8-14V nawet z zapalonymi światłami, max to 14.4V. Jeśli jest inaczej ...witaj w klubie!
Panowie dzięki za wszystkie rady faktycznie zawinił alternator. Jestem już po naprawie koszt regeneracji 521zł.
Aso zawołało przeszło 3tyś.
na czym polegała regeneracja? Zrobili to od ręki?
Jesli się nie mylę to wymiana diód, ew, tych zwojów miedzianych
Do regeneracji poszły zespół prostowniczy i łożyska + konserwacja reszty.
Moim zdaniem prawie od ręki auto odstawione po 9tej ok 11stej dowiedziałem się co poszło i dokładny co do złotówki koszt. Auto odebrane po 14stej już w pełni sprawne.
Oczywiście faktura i gwarancja na wymienione części.
a co to za serwis Ci robił, typowo od alternatorów?
Adam Polak, Elektromechanika samochodowa, z tego co wiem jeden z lepszych warsztatów we Wrocławiu. Dzisiaj dowiedziałem się że kumpel kiedyś regenerował tam alternator w 406 i jest bardzo zadowolony.
No tak jak mi sie wydawalo, czyli nie zawsze pojawi sie kontrolka ladowania przy padzie alternatora.
Nie zawsze. To samo spotkało mnie w Saabie daleko od domu
Objawy były takie same jak u Ciebie.
Niestety alternator przy silnikach 1.9 w dieslu jest słabym punktem i bardzo często "odlatuje" przy przebiegach ok. 150tys km +/- kilkanaście tysięcy km.
Za regenerację trochę powiedzieli, na Górnym Śląsku to koszt 300-400zł z gwarancją.
Łukasz to jedyna niespodzianka, która mnie spotkała .
Z tym daleko od domu to z jednej strony dobrze bo przynajmniej laweta za darmo
Pozdrawiam
witaj tEREk miałbym prośbe do ciebie o wyjasnienie błędu ECN161600- pisałeś że go znasz. W mojej ZB sie taki pojawił--nic złego się nie dzieje ale jest.
Wiem że napewno na forum go znajde, jednak natrafiłem na twojego posta i stąd moja prośba. Nie mam za wiele czasu żeby dokładnie poszukać,prosze o wyrozumiałośc.
z góry dzięki i pozdrawiam
Andrzej
P1616 CIM (Steering Column Module) Wrong Environment Identifier Immobiliser B-006
czyli imho standardowy problem ZB z immobilajzerem
Ostatnio znalazłem w sieci chyba najbogatsze zestawienie możliwych błędów OBD II / EOBD Diagnose Scantools - niestety oryginał jest w jęz. NL.
Wg tego wykazu wymieniony błąd ma znaczenie:
P1616 Waarschuwingslampje gloeibougie - kortsluiting tegen positief
to jest już wynik tłumaczenia z NL na PL
MieHor jak możesz to podeślij mi w NL te kody na terek@o2.pl
Te kody OBDII są dostępne tutaj:
http://www.webshop.luccio.nl/OBD%20info%20NL.pdf
dzięki kaliope za objaśnienie
pozdrowienia
Te kody OBDII są dostępne tutaj:
http://www.webshop.luccio.nl/OBD%20info%20NL.pdf
1. czyli kody błedów mają uniwersalne ozanaczenia dla wszystkich aut z obdII?
2. Dany błąd może być poprzedzony różną literką, np 'P' 'B' 'C' , a błędy wypedąłowane nie pokazuja z tego co pamietam literki przed błedem...czyli w sumie można się pomylic w odczycie?
kaliope, we wstępie do tego zestawienia jest info, jestem trochę nie kumaty w językach, ale wykorzystując tłumaczy zrozumiałem że kody są tworzone wg jakiegoś ogólnie obowiązującego standardu, dopuszczalne są odmienności w jakimś zakresie dla poszczególnych producentów.
Znaczenie literowe kodów:
B - BODY CODES
C - CHASSIS CODES
P - POWERTRAIN CODES
U - NETWORK CODES
Nie znam się jeśli chodzi o ko0dy "wypedałowane", ale odczyt ewentualnych błędów przy pomocy urządzeń diagnostycznych przez gniazdo OBDII - jest zawsze poprzedzony którąś z podanych wyżej liter, co oznacza jakiego elementu konstrukcyjnego błąd dotyczy (silnika, nadwozia, podwozia czy elektroniki)
kaliope, we wstępie do tego zestawienia jest info, jestem trochę nie kumaty w językach, ale wykorzystując tłumaczy zrozumiałem że kody są tworzone wg jakiegoś ogólnie obowiązującego standardu, dopuszczalne są odmienności w jakimś zakresie dla poszczególnych producentów.
wybacz...nie przegladałem wstępu...