ďťż

Wymiana radia i instalacji nagłośnieniowej [ZA]

Baza znalezionych fraz

Futbolin

Witam,
Przymierzam się do wymiany radia w mojej Zośce, kupiłem już nawet Alpine CDE111RM. Zacne radyjko ponoć. Ponieważ będę samodzielnie wymieniał radio po raz pierwszy, mam kilka pytań.

Pierwsza sprawa, to kwestia wymiany okablowania głośnikowego. Przyznam szczerze, że nie powalają mnie te cieniutkie kabelki głośnikowe zainstalowane fabrycznie. Zastanawiam się nad przekładką całego okablowania na lepsze, nie wiem jednak czy to nie będzie wiązało się z rozebraniem połowy wnętrza samochodu. Może ktoś ma doświadczenie w takiej przekładce i może podpowiedzieć na co zwrócić uwagę i jak zrobić to najprościej.

Kolejną kwestią jest wytłumienie drzwi. Planuję w niedalekiej przyszłości podmienić również głośniki. Zauważyłem, że już przy fabrycznych przy głośniejszym odkręceniu gałki na auto przenoszone są nieprzyjemne drgania, niekiedy nawet jakieś plastiki się odezwą. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z działaniami typu wytłumianie drzwi? Planuję zrobić to matą bitumiczną APP oraz rozpraszaczem gąbkowym bezpośrednio za głośnikiem. Chciałbym się upewnić, że to dobry kierunek działań.

Wczoraj po raz pierwszy wyjąłem mojego CDR500 i przyznam, że ilość kabli w złączu ISO jest nieco przerażająca. Może ktoś ma rozpiskę tego wtyku, który kabelek od czego, bo czuję, że samodzielne sprawdzenie tego zajmie mi dużo czasu, a przecież pogoda taka piękna

Zastanawiam się również nad połączeniem radia ze sterowaniem z kierownicy, znalazłem już nawet interfejs do tego. Czy ktoś ma doświadczenie z montażem tego urządzenia i może powiedzieć, czy to skomplikowana operacja?
Za wszelkie sugestie z góry serdecznie dziękuję.


skarbona, Ja na razie tylko w sprawie interfejsu; sprawa zupełnie prosta, podłączasz wtykę do radia i kabelek od fejsa do odpowiedniego kabelka w oryginalnej kostce i tyle
A co do przerazajacej ilosci kabli to przeciez nie jest nic nie zwykłego(zwykłe ISO) poza kostka z wyjściem na wyświetlacz
Jak poszuksz troszke w tym dziale to na pewno znajdziesz co i jak.
skarbona, na tej stronie znajdziesz wszystko co może Ciebie zainteresować:
http://elektron.pol.lubli...kable/kable.htm

Czy ktoś ma doświadczenie z montażem tego urządzenia i może powiedzieć, czy to skomplikowana operacja?
tak




Witam,
Zastanawiam się również nad połączeniem radia ze sterowaniem z kierownicy, znalazłem już nawet interfejs do tego. Czy ktoś ma doświadczenie z montażem tego urządzenia i może powiedzieć, czy to skomplikowana operacja?

Przepraszam za odgrzanie kotleta...
Jesli chodzi o sterowanie radiem z kierownicy (Opel Vectra), to zderzylem sie z innym problemem - mam radio, do ktorego brak bylo interfejsow z tej prostej przyczyny, ze radio nie ma fabrycznie mozliwosci sterowania z zewnatrz. Potrzeba zrodzila rozwiazanie - przerobka radia + przerobka multimedialnej kierownicy. Opis calosci znajdziesz na VKP w tym watku: http://forum.vectraklub.p...e-z-kierownicy/

I powiem Ci ze jesli w Zafirze bede zmienial radio, to zamiast pakowac ponad 100 PLN w adapter do kierownicy - zrobie taka sama modyfikacje.
Tak wiec - mozna powiedziec, ze doswiadczenie juz mam - choc nie w zakresie interfejsow
no to Pawle rezerwuj pół dnia i wpadam do Ciebie ze swoją Zofią, to już 2gie ustrojstwo które chciał bym abyś mi polutował

Oggway dzięki za linka. Przyjrzę się temu bliżej. Jeśli będzie to ponad moje siły to chętnie podepnę się pod BajBusa i również zajmę Ci trochę czasu. Wszak my trzej z Wroclawia

Dziś zamówiłem maty tłumiące, w przyszlym tygodniu biorę się za drzwi.

no to Pawle rezerwuj pół dnia i wpadam do Ciebie ze swoją Zofią, to już 2gie ustrojstwo które chciał bym abyś mi polutował

A czym jest w takim razie pierwsze ustrojstwo?

Temat robi sie do zwalczenia - radio trzeba rozebrac, pomierzyc czy da sie go uzyc i jakie sa akceptowane przez nie sygnatury rezystancyjne. A potem to juz bardziej robota glowa, bo trzeba pomyslec jak przerobic klawisze z kierownicy.

Jesli chodzi o mnie to w tej chwili mam jeszcze lekka blokade czasowa - koncze projekt systemu alarmowego do domu. Zaden fabryczny system nie mial funkcji, ktorych potrzebuje. Napisane samodzielnie oprogramowanie + kawalek elektroniki poganiany duzym procesorkiem ATmega32 daje juz prawie rade. Zostala odrobinka zmian w sofcie (choc juz walcze o miejsce w pamieci - program zajmuje prawie cale 32kB pamieci procka) i rozwiazanie kilku problemow mechanicznych. Potem system bedzie zamontowany w mieszkaniu i moge pomyslec o innych projektach.

Pozdrawiam