Futbolin
Witam.
W Zafirze B z 2008 (1.7 po lifcie) dwa dni po zakupie zapaliła się kontrolka serwisu. Dzięki poradom z forum "wypedałowałem" następujący błędy:
ECN 48006 oraz 48106.
Niestety nie pasują te kody do kodów błędów które znalazłem na forum. Auto jeździ normalnie, a nie chcę jechać do aso bo przyznam szczerze, że się spłukałem na zakup, przegląd z wymianą płynów i AC.
Pomocy.
mk.
Jakieś dziwne one trochę, bo powinne byc 6 cyfrowe a nie 5cio
na 99% to
0480 Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem l
0481 Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem 2
Ktoś miał takie błędy ??? Z czego mogą wynikać ?
Na zegarach nie ma temperatury silnika, a czy zapali się jakaś kontrolka jeśli silnik nie byłby należycie chłodzony ???
Jakby sie zbytnio grzal silnik to świeci się kontrolka płynu chłodniczego (ale może być za pozno)
A nie bedzie to cos w zwiazku z Intercoolerem?
Albo wentylator?
Jak nie jezdzisz po miescie to mozna tego nie odczuwac,a le generalnie trzeba by sprawdzić jak wyglada IC i przewody wokół niego. Ale wtedy mocy by zbyt nie mial z kolei.
Albo jakiś elektryk i cos jest walniete przy wentylatorze--- czujnik, silniczek, termostat?
Moze termostat dziwny, ale ja w Astrze miałem tak że wentylator sprawny, a silnik grzal sie strasznie szybko, dobrze ze ciepelko dalem od razu na maxa. Okazalo się ze termo nie dawal na duzy obieg i sie nie chlodzilo
akby sie zbytnio grzal silnik to świeci się kontrolka płynu chłodniczego (ale może być za pozno)
w ASO mowili ze wtedy to juz za pozno...
trzeba by sprawdzic czy wentylatory chodza
Ktoś miał takie błędy ??? Z czego mogą wynikać ?
Na zegarach nie ma temperatury silnika, a czy zapali się jakaś kontrolka jeśli silnik nie byłby należycie chłodzony ???
Wejdź w tryb serwisowy na wyświetlaczu i tam masz temperaturę silnika
Kręcę się głównie po mieście, a mocy (jak na 110 KM) Zośce nie brakuje. Zasięgnąłem jeszcze języka. Podobno może być to skutkiem problemów z napięciem. (w mojej starej Opeli nie mam komputerów i jest święty spokój).
mktbg, w testmode masz podglad napiecia w ukladzie auta, wiec popatrz jakie masz napiecie i czy jest stabilne...
Oczywiście kody błędów to 048006 oraz 048106.
W test mode temperatura cieczy jest w okolicach 90-95 stopni. (jazda po mieście przy temperaturze zewnętrznej około 14 stopni). To chyba jest w normie ?
kicaj a jakie jest prawidłowe napięcie ?
generalnie ok 14,1 to właściwe (chyba?)
Witam. Sprawdziłem napięcie w test mode i wygląda to następującą:
12,5 V do 12,7 V przy wyłączony silniku
14,1 V do 14,3 V podczas jazdy (spadki do 13,6 przy ruszaniu)
może ktoś sprawdzić jakie ma napięcia u siebie i temperaturę cieczy ?
pozdrawiam Marcin.
Ładowanie masz ok a temp silnika u każdego będzie inna
Rozwiązanie ostateczne. Za niskie napięcie na wentylatorze. Pomogła wymiana bezpiecznika.
Nie lekceważcie tych błędów. Auto świecie się kontrolka serwisu i prawdopodobnie przez te błędy nie włączało się wypalanie DPF. Efekt: DPF zapychany prawie w 200%