ďťż

dołożenie sterowania radia z kierownicy

Baza znalezionych fraz

Futbolin

witam!

szukałem po forum i wydaje mi się że gdzieś o tym pisano ale nie mogę tego znaleźć, więc:

chcę dołożyć sterowanie z kierownicy. trzeba zakupić te dwa przełączniki i trzeba sprawdzić czy się ma taśmę z możliwością podłączenia. po VINie odczytałem z jednego kodu informację: "W1Y - DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY", czyli prawdopodobnie mam taśmę.

czy oprócz taśmy i przełączników coś jeszcze jest potrzebne? czy wystarczy przełączniki połączyć z taśmą i już wszystko będzie działało, czy trzeba sterowanie jakoś specjalnie uruchamiać? no i czy ktoś to robił, żeby mi powiedzieć co po kolei. oczywiście pamiętam że przy zdejmowaniu poduchy trzeba odłączyć akumulator

wszelkie info mile widziane


rzadki (zobacz czy na kostce iso wychodzą Ci przewody 1,2,3 jeśli tak to (o ile pamiętam) 1 jest od sterowania radiem i teraz zależy do jakiego radia chcesz sterowanie założyć, jeśli do fabrycznego to po założeniu przycisków będzie działać, jeśli do innego to musisz dokupić interfejs...
a zapomniałem dodać że do zwykłego Simens VDO CDR 500 mówisz o kostce ISO na tyle radia? bo nie bardzo ogarniam

mówisz o kostce ISO na tyle radia? bo nie bardzo ogarniam
Tak, to miał na myśli BajBus. Ta co w kieszeni jest.


a może wiecie które to będą te piny 1, 2 i 3?

czy dobrze zaznaczyłem na zdjęciu?


Kolego rzadki, poniżej masz schemat gniazda ISO 26-pin oraz jego opis:





wg tego opisu sterowanie do kierownicy znajduje się w gnieździe C styki 1-4, czyli te które zaznaczyłeś na swoim zdjęciu to nie te, porównaj moje obrazki.

poniżej znajdziesz bardzo dużo informacji na temat Car Audio i nie tylko:

http://elektron.pol.lubli...kable/kable.htm
a wg stanu faktycznego znajduje się na kostce A, sprawdziłem i jest to pin nr 2...
w VB było tak samo... wiec chyba opel tak ma...

a wg stanu faktycznego znajduje się na kostce A, sprawdziłem i jest to pin nr 2...
w VB było tak samo... wiec chyba opel tak ma...


Czy ja dobrze rozumuję, że skoro jest na jednym pinie całe sterowanie w kierownicy ?
Jeśli tak to poszczególne funkcje (przyciski na kierownicy) mają różne wartości rezystancji ?
opelmen, dokładnie tak jak piszesz, każdy przycisk ma inną rezystancję i tak to działa
Hmmm.. no to jazda
Będę mógł pokombinować i swojego JVC (z wejściem USB ) podpiąć do Zosi

a wg stanu faktycznego znajduje się na kostce A, sprawdziłem i jest to pin nr 2...
w VB było tak samo... wiec chyba opel tak ma...


a to znaczy że w kierownicy jest taśma z możliwością podpięcia sterowania? czyli nie pozostaje nic innego jak sprawdzić i ewentualnie zakupić sterowanie

dzięki za pomoc
za późno na edytowanie więc jeden pod drugim

otóż mam w kostce ISO poprowadzony kabel z Kostki A w pinie 2. czyli podejrzewam że taśmę też będę miał, bo w kodach wyposażenia jest o tym info. ogarnąłem trochę temat i do pełni szczęścia potrzebna jest jeszcze kierownica przystosowana do zamontowania tego sterowania. używka stoi od 120 zł więc całą impreza to prawie 200 zł, dlatego chyba będę musiał spasować. co prawda gdzieś wyczytałem że ktoś podcinał kierownicę nożykiem, tak aby zamontować sterowanie, ale nie wiem jak to będzie trybiło. musiałbym zobaczyć u kogoś jak te sterowanie wygląda. po przejrzeniu zdjęć (1 bez sterowania, 2 pod sterowanie) jest to jednak trochę roboty.