Futbolin
witam mam problem z odpalaniem rano /temat odpowietrzania znam od a do z/ zrobiłem pomiar rano i auto grzeje świece 20 sek. tem.17 sto. jak podgrzeje 3 razy to pali od kopa. ciekawi mnie czy to czujnik choć pokazuje rezystancje na mierniku , czy brak nowego softu w kompie. Może znacie właściwą oporność czujnika temperatury albo jak wybrnąć z tego problemu?
Witam mam problem z grzaniem świec żarowych w oplu zafirze 2,0DTI 16V 2000r pojawia się kontrolka od grzania świec żarowych i szybko znika czym to może być spowodowane??świece wymieniłem na nowe
//przeniosłem twojego posta bo ni jak sie miał do ukręconej świecy //BajBus
witam kolegów i prosze o pomoc od jakiegoś czasu posiadam zafcie 2,0 dti rok 2001 jako że o tym mowa pytam tu nie grzeją swiece brak kontrolki na pulpicie a świeciła tyle że nie wiem od kiedy dzisiaj sprawdziłem je i 3 są ok jedna padła poza tym na 4 i 5 przy obr 3000 zapala sie oklepana kontrolka samochodu z kluczem jak wyprzedzam np;tira nie wiem czy ma to jakiś związek ale pytam dodam że nie podłączałem do kompa może ktos z wawy da namiar na tanie podłączenie i ocene co trzeba wymienić może prywatnie ktoś ma i sie zna
Dołączam sie do tematu.
Od tygodnia posiadam swoją Zafirkę i zauważyłem, że kontrolka świec żarowych nie zapala sie wcale na pulpicie. Co prawda w opisie napisali, że załącza się w czasie niskich temperatur ale czy nie powinna sie chociaż pojawić po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu?
Ranny rozruch trwa jakby nieco za długo i mam wątpliwości czy świece w ogóle grzeją. Może coś jest zepsute?
Pozdrawiam
ale czy nie powinna sie chociaż pojawić po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu?
u mnie bardzo rzadko mrugnie, ale raczej nie zapala sie po przekręceniu kluczyka...
Mi wyskakuje kontrolka. Ale jak auto złapie temperature to gaśnie. Czy orjentuje się ktoś
ile kosztuje wymiana świec żarowych w serwisie
Hm, drodzy koledzy jestem dopiero od jakiegoś czasu na tym forum. Troszkę sobie poczytałem i zastanawia mnie jedna rzecz, czy problemy np. ze świecami żarowymi są domeną marki czy tylko niektórych egzemplarzy, bo przecież nie może być tak, że ten sam model pojazdu u jednego zachowuje się tak a u innego zupełnie inaczej. Mam tu na myśli kontrolkę grzania świec. U kogoś pokazuje się na chwilę u innego wcale a jeszce u innego gaśnie po rozgrzaniu silnika. Panowie o co tu chodzi, czy nasze kochane Zośki to jedna wielka loteria, czy jednak problemy są z poszczególnymi egzemplarzami(nie koniecznie trafnymi zakupami)....
Ogólnie ze świecami jest tak w Zośkach i w większości aut w tej technologii, że prawidłowo kontrolka zapala się tylko w przypadku gdy potrzeba grzania i po zgaszeniu (dopiero po zgaszeniu kontrolki) powinno się odpalać auto. Niskie tęperatury zewnętrzne - już teraz (wrzesień) po nocy na zewnątrz powinna się zapalać przy odpalaniu. Zapalona kontrolka podczas ruszania czy później w czasie jazdy świadczy o jakimś błędzie. Nie grzanie na jedną świecę powoduje problemy z odpalaniem w czasie niższych tęperatur. Diezle tak mają ... Troszkę nimi jeździłem. Pamiętajcie też o akumulatorach - odpowiednio dobrany akumulator do diezla to też brak problemów z odpalaniem. U mnie od kilku dni podczas pierwszego odpalania porannego w Zośce zapala się na sekundę, dwie kontrolka świecy żarowej. W przypadku przepalonej jednej wymienia się wszystkie i radzę na lepsze - firmowe.
W przypadku przepalonej jednej wymienia się wszystkie i radzę na lepsze - firmowe
czy ja wiem, skoro reszta jest dobra i chodzi to po co wymieniać i pchać się w dodatkowe koszta. 4 świece nie są tanie..
owszem jeśli auto jest sprowadzane to trzeba sprawdzić co się z tymi świecami dzieje i zainwestować w nowe ale jak ma się je już jakiś czas samochód i w dobrym stanie to nie wiem czy jest większy sens..
czy ja wiem, skoro reszta jest dobra i chodzi to po co wymieniać i pchać się w dodatkowe koszta. 4 świece nie są tanie..
Nie są tanie... zgadzam się i oczywiście wszyscy chcieli by uniknąć takiego wydatku ale jest to konieczne - grzanie musi być równomierne - jeśli wymienimy tylko tą spaloną to i tak dość szybko przepali się kolejna - najprawdopodobniej ta nowa ... Ryzykanci wymieniają dwie na dwie - czyli dwie nowe i dwie stare pozostawione... ale to jak pisałem ryzykowne....
Potwierdzam słowa Marekcanoe , u mnie też od kilku dni rano pokazuje się na chwilkę kontrolka świecy (sekunda/dwie)
Wczoraj spotkałem u siebie gościa, któremu teraz też się kontrolka grzania nie zapala. Czyli chcąc sprawdzić czy działają muszę Zafirkę zostawić na dworze
Może od luksusu jej się coś ......
Zobaczymy.
Dzięki za podpowiedzi.
Miałem taki sam problem z autem , najpierw sprawdziłem świece żarowe mierząc oporność kazdej i jedna miała inną od pozostałych wiec wymieniłem wszystkie . Jednak problem z grzaniem pozostał nadal , pozostało sprawdzic przekaznik( tzn. modół elektroniczny) sprawdziłem go zdejmując wtyczke z czujnika temperatury wtedy kontrolka swiec sie zapala i powinien włączyc sie wentylator i tak było . Wiec wymieniłem czujnik temperatury i odrazu swiece zaczeły grzac przy pierwszym odpaleniu kiedy silnik był zimny i temperatura powieterza była ok 15 stopni wczesniej mogło byc 5 stopni i kontrolka sie nie zapalała . Teraz problem mam taki ze gdy swiece mi grzeja to po odpaleniu zapala mi sie kontrolka czek na pare minut i gasnie . Co jeszcze moze byc nie tak .
Marcin zgadzam się z Tobą z wyminę czujnika temperatury bo właśnie on w pierwszej kolejności jest "pytany" załączyć czy nie.Prawidłowa praca powinna wyglądać tak(trochę mam do czynienia z róznymi dieslami)po przekręceniu kluczyka zawsze powinna się zaświecić kontrolka świec.Oczywiście w lecie prawie zaraz gaśnie a im temperatura zewnętrzna niższa to pali się dłużej.Dopiero gdy zgaśnie odpalamy silnik.To ,że czasami kontrolka sie nie zapala może mieć prozaiczną przyczynę -przepalona żarówka kontrolki,ale w żadnym przypadku nie może palić się dalej gdy już jedziemy.
Czy jeszcze jakis czujnik decyduje o załączeniu grzania swiec . Okazało sie dzisiaj ze mam dwie swiece do wymiany ( tak to jest jak człowiek oszczedza i kupuje tanie iskry swiece ) orginalne były beru i takie trzeba było kupic .
Marcin123, witam Ciebie.
Wspomniałeś, że po zapaleniu zimnego silnika przez chwilkę pali się jeszcze kontrolka check, czy masz na myśli tę z samochodzikiem i kluczykiem, bo u mnie jest podobnie. Ona świeci się dosłownie chwilę, jak dodam ciut gazu, tak trochę ponad 1000 obr gaśnie. Zastanawiało mnie to i chyba trzeba będzie sczytać błędy?
Właśnie zależy co to zapala? Bo jak check na kompie pokładowym to powinno pisać o co chodzi.Jeżeli ten kluczyk-to zaraz po odpaleniu powinien sam zgasnąć.Jak tak nie jest to coś zaczyna się dziać(EGR.przepływka itp.)ale jak nie zapala się później to nie ma tragedi.Bo to jest kontrolka układu elektronicznego silnika i imobilisera.A napisz mi czy przy mocniejszym przygazowaniu kopci tobie.Czujnik aby załączyć świece jest jeden chociaż drugi(temp.płynu chłodz.)pomaga mu żeby nie załączyć jak nie trzeba.Wszystko to miesza komp i daje sygnał co ma być zrobione i juz.
Zakropolo - U mnie zapala sie chek engine to ta kontrolka w kształcie silnika i gasnie po paru minutach .
Gwizdenson - Jak odpali to zakopci na biało ale wydaje mi sie ze zakopci dlatego ze nie grzeją swiece . Jak mocno przegazuje to bardzo lekko zakopci czarnym dymkiem . Teraz musze wymienic znowu swiece . Bład o swiecach zczytałem takim urządzeniem V-scan OBD2 pokazał błąd P1635 .
P1635 Za mocne wejście obwodu urządzenia żarzącego C-20
P1635 Otwarty obwód urządzenia żarzącego C-20
P1635 Błąd ogólny obwodu urządzenia żarzącego C-20
Jeżeli zczytałeś taki błąd jak to pięknie opisał Miehor,to po wyeliminowaniu usterki świec ta kontrolka z silniczkiem nie będzie się zapalać gdyż sygnalizuje ona awarię w układzie elekronicznym silnika.Jak nie zapala się podczas jazdy to nie ma wielkiej biedy.Bo wtedy samochód powinien siś przełączyć w tryb awaryjny.
Witam mam taki problem jak koledzy. CZasem mi swiece grzeja czasem nie.Czy mozecie mi powiedziec jaki to jest czujnik i gdzie on sie znajduje zeby go wymienic??
komura85, kolego tu masz poradnik myśle że jedna z lepszych instrukcji zaradzenia sobie z problemami z odpalaniem- jest też mowa o tym czujniku..... http://www.zafiraklub.pl/...wiece+%BFaarowe
Moze doradzicie koledzy jakie nowe swiece zalozyc??
Ja założyłem nasze iskry po 30 zł/szt.
błąd p038 obieg prądowy świecy żarowej nie występuje - właśnie jestem po wymianie świec żarowych, kupiłem niemieckie ngk 50zł szt. grzeją jak głupie... jeżeli ma się odpowiednie klucze to 20 min roboty... po sprawdzeniu starych świec okazalo się że 2szt zdechły... dziekuję kolegom moderatorom za podpowiedz... pozdro
Bedac ostatnio w ASO byl akurat koles z zafirka ktory mial wlasnie problem ze raz mu grzeja swiece a raz nie.
Koles z serwisu powiedzial ze to wada sterownika i opel juz to poprawil i trzeba zaprogramowac na nowo kompa.
Blad to niby fabryczne ustawienia grzania od ok 5 stopni a po zmianie softu niby od 13-14 stopni grzeja i niby lepiej dziala odczyt temp.
Koszt standardowy 150 zeta.
Ja wstąpiłem po drodze do pierwszego napotkanego ASO i zapytałem o zmianę softu, bo samochód ciężko rano zapala przy wyższych temperaturach na dworze. Po krótkiej panice pana w 'mundurku' i po konsultacji z panami z hali, otrzymałem odpowiedź, że kiedyś to robili w Omedze B i trzeba po prostu wjechać na komputer, aby to sprawdzić. Koszt 100zł wraz z wgraniem nowego softu. Nie skorzystałem, bo wydaje mi się, że po kilku dniach czytania na różnych forach, wiem troszkę więcej o problemie zapalania, od tych Panów z ASO – przykre :-/
Witam wszystkich czy ktoś jeszcze sie pytał o ten nowy soft i czy ktos zmienil juz i jakie koszty tej zmiany bo to ciekawy temat z tym grzaniem tym bardziej,że zima tuż tuż ,dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam
Jak chodzi o tą kontrolkę żółtą silnika to jak odpale samochód to ta kontrolka się świeci (jak jest zimny) wystarczy ze dotkne pedał gazu zeby obroty delikatnie poszły do góry i wtedy odrazu gasnie bardzo mozliwe ze to EGR bo jak docisne gazu to tak przy prędkosci ok 130 km/h włacza sie tryb awaryjny niewiem gdzie w okolicach rumia reda wejherowo jest dobry mechanior z kompem zeby mi to sprawdził i wydaje mi się ze samochodzik troszkę za dużo pali ok 8 litrów przy spokojnej jezdzie po niezakorkowanym miescie 2000 rok silnik 2,0 diesel chyba 82 KM ale w dowodzie mam 100 KM raczej te 82 KM bo meega mułowaty jest
witam
niewiem od czego zacząć , przeczytałem wszystkie posty nie widziałem podobnego problemu do mojego , chyba ze się mylą . Od niedawna mam taką sytuację nie zapala mi się kontrolka świec , co za tym idzie cięzko zapalić auto jak dodam gazu zapala i pojawia się biała smuga dymu. Po 1 rozruchu już jest ok . auto zapala normalnie nawet po dłuszym postoju . Niewiem jakie objawy ma dizel jak ma świece do wymiany , w trakie jazdy zachowuje się normalnie jak przed wystąpieniem problemu .Od czego zacząć doradzcie
pzdr
Pawełek