ďťż

Instalacja dodatkowych zegarów (wskaźników)

Baza znalezionych fraz

Futbolin

Hej,

Czy ktoś ma doświadczenie w instalowaniu dodatkowych wskaźników w Zafirze B?

Znalazłem podobny temat dot. instalacji zegara ciśnienia doładowania turbiny w ZA, aczkolwiek, nie jest on wystarczająco wyczerpujący.
http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=340

Interesuje mnie montaż dodatkowych zegarów (prawdopodobnie 2 sztuki) w specjalnie zmodyfikowanym słupku bocznym. W pierwszej kolejności chciałbym zamontować zegar ciśnienia doładowania turbiny i wskaźnik temperatury oleju. Zastanawiam sie tez nad temperaturą spalin i ewentualnie ciśnieniem oleju.

Jak wiadomo ZB są szalenie ubogie we wszelkie wskaźniki, a mając na uwadze modyfikacje które poczyniłem w swoim bolidzie, zegar ciśnienia doładowania i temp oleju są wręcz niezbędne aby móc eksploatować auto dość intensywnie, a przy tym nie zakatować maszyny.

Ofertę modyfikacji słupka znalazłem na alledrogo:
http://www.allegro.pl/ite...flokowanie.html
oferowane rozwiązanie wygląda profesjonalnie, cena również jest na akceptowalnym poziomie.

Zwróciłem się z pytaniem dot. instalacji wskaźników do dwóch firm tuningowych w Katowicach, aczkolwiek póki co bez echa


Wskaźnik doładowanie jest dość prosto założyć sam zakładałem gorzej jest np. oleju bo musisz wywiercić otwór wszyscy ida na przekuj i dają do miski olejowej a to błąd ponieważ temperatura jest niedokładna naje piej dac czujnik na pompie. DO wskaźnika spalin tez ciężka sprawa trzeba zdjąć kolektor i to samo nawierci czujnik a potem elektronika J
Moja rada jak chcesz wskaźnik doładowania to kup elektroniczny nie pchaj się z przewodem podciśnienia do kabiny bo są bardzo duże problemy z tym. I Jak kupować wskaźniki to znanych i dobrych firm żeby faktycznie pokazywały ta wartość a nie jak SA na allegro za 50 czy 60 zł
Nie masz kurtyn?
Jak masz To ja nie zakładałbym w to miejsce.
kubik_CDTi masz absolutną rację, mam kurtyny i będę musiał dokładnie sprawdzić jak są zamontowane. Wiem, że są w linii dachu i rozwijają się od przedniego słupka. Będę musiał popytać czy można coś tam do słupka jeszcze upchać, myślę ze na samym dole powinno być okej i nie przeszkadzać w ewentualnym rozwijaniu kurtyny, jeśli nie to trzeba będzie poszukać innego miejsca.

alpi666, wskaźnik turbo na 100% będę zakładał elektroniczny (być może będzie to jedyny wskaźnik który założę) rozważałem coś z oferty Prosport Gauges lub GReddy.

Chodzi o takie:
http://www.greddy.com/pro...?my_img=891.jpg
lub
http://prosportgauges.com...px?productId=84

Jestem świadom tego, że może mnie to wszytko szarpnąć trochę kasy (liczę, że tysiak pójdzie lekko na 2 zegary).
Z tego co sprawdzałem to biorąc pod uwagę wymienione wcześniej zegary to różnice w cenie są spore, pierwszy $189, drugi $79,99 jak już będę blisko montażu to zrobię dokładniejsze rozeznanie, w każdym razie nie kupie jakiegoś chłamu z allegro za 100zł tego możesz być pewny!


To dobrze ja mam poduszki w słupku ale mam nisko zamontowany wskaznik wiec to nie przeszkadza gorzej by było z 2
Najlepsza firma to Greeddy no ale niestety kosztuje
Widzialem tez takie małe komputery greddy co wszytsko pokazuja temp oleju cisnienie itp podpina sie to do wejscia pod komputer tylko ze jak narazie jest to strasznie drogie
Przyglądałem się bardzo uważnie dziś gdzie można by zamontować zegary i powiem Ci, że w przypadku ZB słupek chyba odpada, gdyż jest zwyczajnie za daleko (tzn jego dolna część) za to obok słupka na kokpicie tuż za kratką nawiewu powietrza jest taka masa miejsca, że spokojnie zmieszczą się tam dwa zegary obok siebie!
Ew w okienko można je wepchnąć .
Wstępnie zdecydowałem się na GReddy - http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20234075.html

Cena sowita 630zł ale sądząc po opiniach sprzęt warty tej ceny i nie ma co skąpić

Teraz będę główkował gdzie go faktycznie założyć oraz czy dam radę sam wszystko podłączyć, czy będę musiał pojechać do warsztatu no i czy montować coś jeszcze, jak na teraz to wydaje się, że będę instalował tylko ten jeden zegar właśnie gdzieś w okolicach tej małej szybki (być może na jakąś ssawkę do szybki lub inny patent) na kokpicie też by super pasowało ale musiałbym wiercić w nim perfidnie dziury na środku, może jednak uda się jakiś stelaż z boku zrobić.

Być może zdecyduje się jeszcze na zegar temperatury oleju - http://www.tomson.com.pl/...34074&SZPT_PT=N
ale do tego muszę rozeznać temat w warsztacie, gdyż tego już na pewno sam nie dam rady zrobić.
Osobiście pierwsze co bym założył to wskaźnik EGT potem temperaturę oleju,a na końcu wskaźnik boost'u to tak naprawdę trochę dla fantazji w tego typu aucie.
Pozdrawiam
Początkowo planowałem dokładnie tak jak mówisz i tak jak zapisałem nawet w tytule postu ale finanse chyba na to nie pozwolą i zamontuje tylko jeden zegar.
Masz rację, że to troszkę taki bajer w aucie, które ma niecałe 180 koni (WRX STI to to nie jest hehehe) aczkolwiek bardzo mi się podoba
Rozważę jeszcze temat na spokojnie, nie pali mi się do wydania tysiaka bez dogłębnego zastanowienia. Mam nadzieję, że odpiszą mi z tych warsztatów tunerskich, być może oni doradzą jeszcze jakieś inne rozwiązania.
Wiadomo,że fajnie jak wskazówka się prawie cały czas giba ,ale turbina wyczynowo nie dmucha.
A EGT przy jeździe autostradowej już warto kontrolować,szczególnie po programie.
Pozdrawiam
u mnie dmucha overboost 0.8 bara potem spada na 0,5 stałego porobie fotki i filmiki jak to smiga ale po maturze
alpi666, no to już nie przeszkadzam powodzenia! Daj później znać jak Ci ten zegarek chodzi!
Ja spokojnie pomyślę sobie co instalować być może zdecyduję się jednak na dwa zegary...ten drugi to oczywiście temp. spalin - http://www.tomson.com.pl/...33949&SZPT_PT=N
W sumie byłoby to 1266zł za same zegary plus oczywiście kasa na instalacje... pomyślę na spokojnie
ok ale nie wiem po co ci Cbytnio temp spalin Disla nie krecisz do 8 tys obr. ja nie widze sensu lepiej juz temp oleju wtedy dbasz o turbinke i wiesz jaka jest temp oleju i kiedy mozesz wyłanczyc silnik no albo myslisz nad Turbo Timer
TurboTimer mi niepotrzebny, ja zawsze bardzo pilnuję chłodzenia turbiny i spokojnie czekam sobie w samochodzie parę minutek (oczywiscie jest to czekanie tak 'na oko' w zalezności od tego jak jechałem ale mślę, że w zupełności wystarczające).

Zupełnie inaczej było z wypalaniem DPF kiedy musiałem siedzieć 15 minut i wtedy gotowałem się z nerwów.

Temp oleju byłaby bardzo pomocna również, żeby wiedzieć kiedy można zacząć ciut mocniej naciskać na gaz, gdyż o to też dbam i nie katuje turbiny 'na zimno'!

Temp spalin w dieslu jest oczywiście niższa niż w wysilonych benzynach ale może się przydać jak śmigam 200km do Wrocka A4 lecąc dużo więcej niż dozwolone 130

Te trzy zegary to optimum ale... raczej nie da rady tyle zamontować
To widze ze konkretnie Zoska latasz
Jak już kiedyś pisałem, staram się nie ociągać i lewego pasa nie opuszczać
Takie nawyki z jazdy motocyklem, na lewym pasie czuję się po prostu bezpieczniej, a że Zośka wcale dużo nie ustępuje na autostradzie czy innej trasie szybkiego ruchu (na mieście nie ma szans) dynamice mojej Suzi to naciskam gaz sowicie
Chciałbym tu dodać, że ostro śmigam tylko na trasie, jestem dużym przeciwnikiem pałowania na mieście i ścigania się od świateł do świateł, za dużo koszmarnych wypadków po takich manewrach wdziałem (i słyszałem) i nie mam zamiaru dołączyć do listy ofiar ani motocyklem ani samochodem!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Odpisali mi dziś z firmy Tomson, niestety nie ma już GReddy polecają mi zegar firmy Stack - http://www.tomson.com.pl/...37037&SZPT_PT=N
nie wiem jednak czy to dobry wybór, prawdopodobnie jak już się zdecyduje to zamówię na ebay zegar Greddy, być może jeśli zlecę instalacje to jakiś warsztat tunerski sam mi go sprowadzi i zamontuje.
Przecież temperatura oleju i boost są analizowane przez ECU. Można się wpiąć zwykłym woltomierzem i już będziesz miał pomiar
To nie takie proste
Dlaczego nie ?