ďťż

Komunikat 'Remlicht Control' na wyświetlaczu wielofunkcyjnym

Baza znalezionych fraz

Futbolin

Witam.
Chciałbym się dowiedzieć, jak usunąć błąd zgłaszany na wyświetlaczu wielofunkcyjnym. Po przekręceniu stacyjki wyświetlany jest komunikat ‘Remlich Control’, czyli kontrola światła Stop. Wyczytałem, że komunikaty takie użytkownik przyjmuje do wiadomości i kasuje poprzez naciśnięcie przycisku na manetce wycieraczek. Ja chciałbym usunąć komunikat na stałe. Znowu wyczytałem, że należy nacisnąć pedał hamulca oraz pedał gazu, następnie załączyć stacyjkę, troszkę odczekać i po sprawie. Sprawdziłem sposób i nic to nie dało. Nadmienię, że żarówki Stop świecą wszystkie, te na szybie także. Co więc jest nie tak z tym błędem. Czy on zawsze jest wyświetlany po załączeniu stacyjki? Po naciśnięciu pedału hamulca komunikat znika. Może tak ma być? Proszę użytkowników o potwierdzenie lub wytłumaczenie. Chciałbym jeszcze dowiedzieć się, czy ta procedura sprawdzania polega na pomiarze napięcia? Chodzi mi o to, że na przykład system sprawdza, czy ilość Watów jest prawidłowa (suma wszystkich żarówek)? Jeśli nie to zgłasza błąd. Jak to w ogóle działa? Czy po wymianie żarówki komunikat sam powinien zniknąć? Czy jest inna metoda usunięcia tego komunikatu? Troszkę pytań, ale zapewne ktoś już to przerabiał. Poniżej foto wyświetlacza.
Pozdrawiam.



tak miałem w bmw 320 non stop kopmuter sprawdzał układ hamulcowy : zawsze tak było i było ok
a napis CHECK też gaśnie czy dotyczy on może czegoś innego? Jeżeli CHECK pali sie dalej to może być nawet jedna dioda przepalona (w trzecim stopie) i bedzie już informacja o usterce...

a to, że komunikat gaśnie po wciśnięciu hamulca (oczywiście po przekręceniu stacyjki) to normalna sprawa w każdej zafirze... tak wiec trzeba z tym żyć...

Jeżeli chodzi o sposób sprawdzenia lampek przez komputer to poiera się ona właśńie na sprawdzeniu pobieranego prądu, np. jak wsadzisz żarówki LEDowe to wtedy tez wyskoczy błąd bo LEDy "ciągną" duż omniej prądu..
Witam.
Dziękuję za informację. Teraz wszystko jasne. Skoro tak ma być, to OK. Co do błędu 'Check', to rzeczywiście jest jeszcze drugi komunikat błędu [Rem-voeringen]. Sądziłem jednak, że 'Check' jest następstwem obu komunikatów. Teraz już dzięki koledze, jest wszystko jasne. Drugi komunikat oznacza 'Klocki hamulcowe'. Sprawdzałem pod samochodem i okazało się, że na lewym klocku nie był zapięty czujnik/kabelek. Zamocowałem więc go prawidłowo, sprawdziłem jeszcze z drugiej strony, ale był na miejscu. Skoro kabelki są podpięte, to jak teraz pozbyć się błędu z wyświetlacza?
Poniżej foto z wyświetlanym błędem.
Pozdrawiam.



albo trzeba zwarcie na kabelkach zrobić albo nabyć nowy kabelek... pic jest w tym, że jeżeli kabelek jest podłączony do kocka i jest sygnał, że klocki się kończą to wtedy wykazuje błąd na wyświetlaczu. Pomimo zmiany klocków na nowe ten błąd i tak będzie się pojawiał - trzeba wymienić kabelek albo zewrzeć ten, który jest... tak to w Zafirkach wymyślili... o tym temacie już była mowa
Witam.
Wymienić kabelek? W sensie, gdyby był uszkodzony? Bo nie do końca jest to dla mnie jednoznaczne :-) Ale bardzo dziękuję za odpowiedź - to już mam jakiś trop. Jutro przytknę końcówkę kabelka do masy i zobaczę, czy coś się zmieni. I jeszcze jedno pytanie - trzeba zwerzeć na obu stronach? Czy dotykamy kabelkiem do metalu/masy, czy może oba kabelki trzeba ze sobą razem połączyć?
A dla pewności lub informacji. Sygnał z klocków przyjdzie w momencie gdy metal (nie okładzina) dotknie tarczy – oczywiście nie metal na którym jest klocek, a wystająca blaszka która dojdzie do tarczy i którą zaczyna być słychać gdy okładziny są cienkie. Ale przecież cały blok układu hamulcowego nie jest izolowany, więc masa jest bez przerwy. Jak to dokładnie działa?
Pozdrawiam.
P.S. Przepraszam jeśli przeoczyłem już taki temat. Zaraz jeszcze raz poszukam.

--- edit --- 21:09 ---
Temat kabelka zamykam - już znalazłem w innym dziale. Za powielanie tematu przepraszam (chociaż zaczęło się od 'Check' :-)) i dziękuję serdecznie za pomoc.
no to jako ciekawosta powiem jeszcze że jak zapala się komunikat 'Remlicht Control' , bądź w polskim 'sprawdź. siatła stop.' to musicie wcisnąć pedał hamulca aby to wyłączyć, bądź na manetce komputera kliknąć przycisk i ten napis znika.

jeśli natomiast nie wciśniesz hamulca i ruszysz (tak że komunikat nadal się pali) to nie uaktywnisz tempomatu i tu jest całą filozofia komunikat nie wyskakuje ot tak sobie, tylko po to aby komputer dostał sygnał że hamulce działają.

jeszcze jestem ciekawy jak to jest z ESP, niestety nie mam tego systemu i nie mogę przetestować, ale ciekawe czy przy palącym się napisie 'Remlicht Control' można ostro skręcić i ESP zadziała normalnie a może lepiej nie próbować
Witam.
Dobre! Na prawdę dobre! Właśnie wróciłem z drogi troszkę struty, bo przestał mi działać tempomat. Chociaż… czasami działał, czasami nie. Dzięki tej informacji wszystko się wyjaśniło, a mnie już wrócił humor :-))) Dziękuję za cenną uwagę. Ciekawe ilu użytkowników Zafiry wie o takim działaniu. Dobre!
Co do drugiego komunikatu, to dzisiaj zwarłem kable na czujnikach i nic. Znajomy po wymianie klocków po prostu nacisnął na manetce przycisk i komunikat znikł. Mnie niestety nie udało się tego usunąć.
Pozdrawiam.
A czy Check świeci też przy np, startych klockach
Jeżeli masz podłączony czujnik do klocków to tak... jeżeli jest zwarty a klocki masz z blaszką to nie
A czy ktoś z użytkowników mierzył oporność na kabelkach? Ja wypiąłem kabelek z wtyczki i zmierzyłem oporność. Nie pamiętam dokładnie wartości, ale wskazówka omomierza wychyliła się na 75%, czyli nie było pełnego ‘przejścia’. Mierzyłem oczywiście kabelek podpięty do klocka. Nasuwa mi się więc pytanie. Skoro koledzy piszą, że należy zewrzeć kabelki aby usunąć komunikat Check, to po diabła to robić, skoro obwód ma przejście (tzn. jest jak gdyby zwarty). No chyba, że komputer mierzy ową oporność (czyli im grubszy klocek, tym mniejsza przewodność – brak przejścia, brak zwarcia, czy jak to tam opisać).