Futbolin
Ta kontrolka u samej góry przedstawaijaca auto w poślizgu rozumiem jest od trakcji i Esp.... Dziś ruszyłem mocniej na mokrej nawierzchni i się zapaliła...wiec rozumiem ze zadział system traffic control zwany ASR w innych autach. Potem stwierdzilem ze potestuje ESP i zaczałem jazde dość ostrym slalomem na mokrej nawierzchni i chyba czułem ESP ale ta kontroka sie nie zapalała..choć raz chyba błysnęła na ułamek sekundy, tak ma być?
Chyba generalnie tak.
Bo z zasady ona śiweci gdy ESP jest wyłączone(lotnisko), lub jest naprawde ostra akcja(ślizgi wtedy na lotnisku) lub wkracza TC. Wtedy miga na chwile
Charakterystyczne dla ESP jest chrobotanie hamulców
Ta kontrolka u samej góry przedstawaijaca auto w poślizgu rozumiem jest od trakcji i Esp.... Dziś ruszyłem mocniej na mokrej nawierzchni i się zapaliła...wiec rozumiem ze zadział system traffic control zwany ASR w innych autach. Potem stwierdzilem ze potestuje ESP i zaczałem jazde dość ostrym slalomem na mokrej nawierzchni i chyba czułem ESP ale ta kontroka sie nie zapalała..choć raz chyba błysnęła na ułamek sekundy, tak ma być?
Nie traffic control tylko "traction control"
Lorry opisał dokładnie jak to działa.
Ja testowałem zimą, każde mocniejsze przyspieszanie z uślizgiem kół (koła) to miga kontrolka + spadek obrotów (tu następuje ograniczenie mocy przy przyśpieszaniu) czasem przyhamowuje koło (słychać stukanie jak z ABS).
ESP - szkoda, że nie da się wyłączyć, ale działa szybko i świetnie stabilizuje auto. Musiałem sobie poszaleć, aby nauczyć się reagować i czuć ten system bo nigdy takiego nie miałem w poprzednich autach. Przy stabilizacji (jak pisał Lorry) hamulce działają jak z ABS (terkot) a kontrolka też miga.
ESP - szkoda, że nie da się wyłączyć, da się ale nie w każdej
Jak masz przycisk "SPORT", to wyłączysz ESP. Ciekawe, jak bez tego wyłącznika wykopać się ze śniegu ? Nie zawsze TC i ESP sygnalizują swoje działanie. Przez pierwszą chwilę działają "po cichu", dopiero po chwili informują użytkownika o interwencji.
Nie ma możliwości zamontowania wyłącznika, gdyż w tym modelu polecenie wyłączenia zaszyte jest w magistrali CAN
ja mam SPORT w automacie i wyłaczyć ESP sie nie da!!! Automaty ponoć tak maja
generalnie TC w poslizgu uruchamia sie z duzym opóźnieniem niz np TC podczas ruszania - ta sama kontrolka sie zapala( autko w poslizgu)
TC dziala natychmiast gdy podczas ruszania koła traca przyczepnośc - ogrnaicza obroty silnika
TC w poslizgu "bocznym" natomiast daje kierowyc mozliwośc wyprowadzenia auta z poślizgu- załacza sie z pewnym opóxnieniem (przerabiałem to zima na placu )
to oczywiscie moje obserwacje
Wszystko się da zrobić!
Np. odłącz stosowny bezpiecznik elektryczny w skrzynce elektr.