ďťż

Przy 120 km/h zapala się kontrolka samochodu z kluczem

Baza znalezionych fraz

Futbolin

Witam wszystkich, od dwuch dni mam mały problem w swojej zzafirce 2.2 DTI po przekroczeniu 120 km/h zapala sie kontrolka samochodu z kluczem i auto przechodzi w tryb awaryjny czyli 3 tyś obr i koniec. Wspomne że na luzie moge spokojnie sobie dodawać obroty 4-5 tyś i nic się nie dziejeto samo podczas jazdy moge dosyć agresywnie jechać ale tylko do 120 km/h bo pojawia sięwyżej opisany problem. Może ktoś miał podobną sytuacją Proszę o ponoc.


tylko gdzie tu pytanie?
podaj bledy...
błedów nie znam gdyż stało się to w sobote popołudniu więc dzisiej pisze może ktoś miał podobny przypadek
kolego na pocieszenie powiem Ci że podobnych sytuacji (zapalająca się kontrolka "auto z kluczykiem" powyżej 100kph) to na forum jest wiele. bez podania błędów to jak wróżenie z fusów wiadomo, można założyć kilka rzeczy, ale trzeba konkretów.


To moze byc np. EGR, ale jak nie podasz bledu (odczytaj go np. w ASO) to nie mozna stwierdzic co padlo.
Zbacz też na wężach czy Ci lewego powietrza nie bierze, ja tak miałem że przy szybkim wciśnięciu pedału gazu słyszałem w kabinie szum ( świst ) a po chwili załączała sie ta kotrolka. Po dociśnięciu rury i przykręcenia obrączki śmiga jak szalona
Miałem podobną sytuację w VC, okazało się że łapała lewe powietrze jak wspomniał kolega podokręcałem obejmy i posprawdzałem przewody wszystkie całe i jak ręką odjął.
czy mówicie o przewodach od podciśnienia do zaworów podciśnieniowych czy o jakiś innych
Bład który mi pokazał komp to " przeładowanie silnika"

//scalone// - należy edytować posty a nie pisać jeden pod drugim - MieHor

ten błąd to P 0234 - przeładowanie silnika ale o co chodzi to za bardzo nie wiem, koledzy mówią abym wymienił zawór podciśnieniowy ten koło turbiny od strony filtra powietrza ale sam nie wiem co radzicie.
Znaczenia tego błędu:

P0234 - Turbocharger Engine Overboost Condition
lub
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie B-22
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne B-22
Czyli sprawdź czujnik ciśnienia doładowania.
a ten czujnik doładowania gdzie się znajduje
Właśnie przeżyłem spotkanie z błędem P0234. Na przepięknej A2 jadąc na tempomacie(2200 obrotów na 6 biegu) nagle straciłem moc i zapaliła się magiczna kontrolka. Zjechałem na pierwszym z brzegu MOPie i wyświetlił się błąd ECN 023456. Zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika skasowało błąd. Po ponownej próbie załączenia tempomatu ta sama historia. I znów zgaszenie silnika pomogło. Później już nie załączałem tempomatu i jechało się normalnie. Po wizycie w ASO w Szczecinie znaleźli i wymienili dziurawy wężyk podciśnienia do turbiny. Mam nadzieję że to pomoże.
będę sprawdzał w sobotę te wężyki od pocienienia to pewnie te co idą do elektrozaworów podciśnienia turbiny jak widziałem są dwa duże (jeden za filtrem powietrza i koło akumulatora i chyba jeden taki grzybek kolo czujnika doładowania. Czujnik sprawdziłem i jest ok. Zostały te przewody i elektrozawór z kostką elektryczna za filtrem powietrza.Jak naprawie dam znać.