Futbolin
Witam, zastanawia mnie jedna rzecz. Wyczytałem gdzieś, że napis CHECK na wyświetlaczu komputera jest potwierdzeniem oraz pierwszym sygnałem zgłaszanego przez komputer błędu. Problem w tym, że u mnie nie pali się żadna kontrolka, po podłączeniu do kompa nie ma żadnego błędu a CHECK pali się cały czas... Z czego to wynika ? Czy może on oznaczać również coś innego niż błąd zgłaszany przez komputer ?
Czy chodzi o info "Check" podawany przez tzw. komputer pokładowy? Nie oznacza on żadnego błędu tylko informuje o konieczności sprawdzenia czegoś, np. zbyt mało płynu do spryskiwacza, płynu chłodzącego, zużyte klocki, spalona żarówka itp. Zwykle świecenie się "Check" poprzedzone jest komunikatem o tym, co jest nie tak (możliwe do skasowania przez użytkownika lub samoistnie znikające po uruchomieniu silnika).
No ale na wyswietlaczu nie ma zadnego komunikatu błedu !!! Standardowo pojawia sprawdzenei świateł stopu, które po naciśnieciu pedału zniaknika. I potem nic nie ma.
to sprawdz wszystkie swiatla stopu i ich kontakty...
Sprawdzałem, wszystko świeci, wszystkie płyny w normie...Nie wiem o co jeszcze może się rzucac...Ale generalnie, skoro pali się CHECK to sygnalizuje to jakieś zgłoszenie błędy/ostrzeżenia, tak? Jeśli go nie wyświetla na ekranie, nie ma go w błędach komputera to jest jeszcze jakiś sposób aby się dowiedzieć o co mu chodzi ?
nie wiem jak w A ale w B check na wyswietlaczu to ostrzezenie a nie blad. choc sie moze laczyc w dalszym rozrachunku...
check powinien chyba sie pojawiac z informacja co sprawdzic
u mnie to moze byc plyn do spryskiwaczy, plyn chlodniczy, zarowki, itp...
sprawdzales kazda zarowke stopu, czysciles styki?
Spróbuj podmienić żarówki od stopu, bo może coś z nimi nie tak, miałem kiedyś coś podobnego tzn. wyrzucał mi komunikat o jakiś check żarówki stopu, ale nie pamiętam dokładnie teraz jaki, w każdym bądź razie komunikat się pojawiał, a stopy świeciły, wymieniłem zaróweczki i problem zniknął.
W obecnej zafirce B też coś takiego dziwnego się dzieje ale w moim przypadku to w lecie kiedy stopy nagrzeją się od słońca, po ruszeniu jej przechodzi.
Nie wiem czy czasami kolega 14021973 nie szuka błędu,którego nie ma.W starszych modelach Opla np Vectra,Calibra po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalała się choinka kontrolek na desce,które odpowiedzialne były za różne info od np.klocków h-ca,płynu chłodnicy,płynu spryskiwaczy itp.Wspomniane kontrolki gasły po uruchomieniu silnika(jeśli wszystko było ok) a kontrolka od hamulców świeciła się dopóki nie wcisnęło się pedału h-ca.Nie wiem czy dobrze rozumiem ale czy ten check nie jest właśnie od kontroli układu h-ca i gaśnie po wciśnięciu pedału?
Niedokońca jest tak jak piszesz (być może niedokładnie to opisałem , po przekręceniu kluczyka pojawia się na wyświetlaczu słowny komunikat o sprawdzeniu świateł stopu ( nie pamiętam jego treści ponieważ jest po francusku , po naciśnięciu pedału hamulca komunikat ten znika (domyślam się, że oznacza to pozytywny wynik sprawdzianu świateł stop'u). W miejsce tego komunikatu pojawia się temperatura (chyba...).Napis CHECK jednak nadal się pali.
czy ten check nie jest właśnie od kontroli układu h-ca i gaśnie po wciśnięciu pedału?
Nie. Po przekręceniu kluczyka pojawia się komunikat (w wolnym tłumaczeniu) "sprawdź światła stopu" i wyświetla do momentu naciśnięcia pedału hamulca. Jak po naciśnięciu jest OK, komunikat znika. Jak nie jest OK, pojawia się kolejny "uszkodzona żarówka świateł stop" (tutaj też wolne tłumaczenie) i dodatkowo"Check" (sprawdź).
Ten "Check" ma przypominać o sprawdzeniu czegoś po usunięciu z wyświetlacza komunikatu (dotyczącego różnych spraw - żarówki, poziom płynów, hamulce).
Kolego 14021973, czy ten "Check" świecił się cały czas (od nabycia samochodu) czy dopiero teraz? Może poprzedni właściciel wymienił coś na wersję bez czujnika lub nie podpiął kostki? Czy na wyświetlaczu pojawia się komunikat słowny (jakikolwiek) np. po wypsikaniu całego płynu lub wyjęciu np. H7?
CHECK pali się odkąd kupiłem samochód. Na pierwszy rzut oka nie widze żadnego powodu dla którego ten CHECK miałby się palić. Będę musiał dokładnie wszystko posprawdzać i może coś znaide. Dzieki za pomoc.
a palą Ci się wszystkie diody w 3-cim świetle STOP?
Witam, po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczka ze stacyjki też jest powtarzany komunikat o błędzie więc może wtedy odczytaj.
Zgadzam się z kolegą podbiel, Powinno tak właśnie byc
cz
a czy wyskakuje ci komunikat o śliskiej drodze poniżej 3 stopni C może to ci wyskakuje..
pozdr
witam ponownie wydaje mi się że o możliwości oszronienia drogi informuje nas migający napis z aktualną temperaturą
I tak właśnie jest - na wyświetlaczu miganie wartości temp. zewn. rozpoczyna się od +3*C w dół i moim zdaniem na pewno nie jest przyczyną świecenia się CHECK'a
i chyba tylko do -5 stopni, ponizej nie zapala sie...
a czy ten mid jest orginalnie tam wsadzony ?
Ja mam taki sam problem jak kolega 14021973 .
Po włączeniu świateł zapala się CHECK, wyłączam światła CHECK znika. Wszystkie żarówki świecą, nie mam już pomysłu co może być przyczyną, Wymiana wszystkich żarówek ?
moze macie różne wartosci żarówek powsadzane ?
mi sie raz zdarzyło ze wsadziłem mocniejsze H7 na przód i check wywaliło
a innym razem wsadziłem na tył 24v i też wywaliło check
czy aby napewnio wszystkie zarowki swieca?
moze sa podwojne i jedna nie swieci... albo zaraz zgasnie...
pierwsza rzecza to posprawdzac, przeczyscic styki
no potwierdzam te styki glownie w tylnych lampach dosc czesto trzeba czyscic a czasem nawet delikatnie dogiac
ale przeciez wywaliłoby komunikat o spalonej żarówce.
czy aby napewnio wszystkie zarowki swieca?
Jak już napisałem wszystkie żarówki świecą.