Futbolin
Koledzy i koleżanki czy może mi ktoś podrzucić jak wygląda sprawa wiązki do sterowania. W kierownicy pod zaślepkami nie mam wtyczek, pod klakson/air bag mam wtyk z pustymi pinami, natomiast wtyk do radia wyglada jak na obrazku (na czerwono piny ktore mam okablowane):
a radio opisane tak:
http://img175.imageshack.us/img175/9146/radiov.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/681/kostkay.jpg
http://img256.imageshack....20100401603.jpg
dorzucam wyglad tylu radia:
czy ta instalacja obsluguje przyciski w kierownicy?
jesli ktos ma sterowanie i moze wrzucic zdjecie wtyku do radia to moze to rozgryze albo co oznaczaja skroty PH+ PH- AR FBus CanH CanL?
BARDZO MI POMOŻE JAK KTOŚ MA STEROWANIE W CD30 i PODA KOLORY PRZEWODÓW NA WTYKU, ZDJĘCIE itp I GDZIE WCHODZĄ. Z GÓRY DZIĘKUJĘ
WESOŁYCH ŚWIĄT!!!!
pozdrawiam
Sam sobie odpowiedziałem w sprawie podłączenia Radia a przy okazji Navi i innych:
zamieszczam wykaz znaleziony na internecie:
Począwszy od roku modelowego 2005 Opel zastosował jeden typ złącza do podłączenia radioodbiornika niezależnie od stopnia skomplikowania samego sprzętu oraz jego przeznaczenia. W zależności od tego w złączu są obecne odpowiednie piny oraz wtyki, gdyż samo podłączenie skladać się może z maksymalnie 5 wtyków wliczając w to wtyk "główny" według standardu FAKRO oraz wtyki antenowe. Zmieniono także wtyki samych wyświetlaczy i teraz występują dwa rodzaje, nowy typ 16-pinowy oraz typowy 32-pinowy Zmieniono także sposób podłączenia najprostszego wyświetlacza do radioodbiornika: w tej chwili podłączenie to wykonane jest dwoma przewodami bezpośrednio z TID'a do radia opisanymi CAN H i CAN L (poprzez magistralę CAN). W tym momencie trudno więc wyrokować, czy w nowych autach zastosowano zupełnie nowe TID'y przystosowane do standardu CAN czy też zmieniono tylko typ złącza a już poprzednie TID'y miały możliwość sterowania dwoma przewodami w specyfikacji CAN - poprzez odpowiednie przeprogramowanie za pomocą Techa2 . W załącznikach kolejne rysunki złącz Poniżej opis wybranych pinów poszczególnych złącz:
ZŁĄCZE GŁÓWNE X100:
1 - głośnik tylny prawy +
2 - głośnik przedni prawy +
3 - głośnik przedni lewy +
4 - głośnik tylny lewy +
5 - głośnik tylny prawy -
6 - głośnik przedni prawy -
7 - głośnik przedni lewy -
8 - głośnik tylny lewy -
9 - bezpośrednio do wyświetlacza TID - CAN H
10 - bezpośrednio do wyświetlacza TID - CAN L
11 - do złącza podłączenia telefonu - TEL MUTE
12 - masa
13 - sygnał automatycznej anteny - AA
14 - sygnał CE+ (nie ma na schemacie)
15 - zasilanie 12V
16 - sygnał CE- (nie ma na schemacie)
30 - do modułu sterownika poduszki powietrznej
33, 39 - do wyświetlacza graficznego w przypadku radioodbiornika z zintegrowanym telefonem komórkowym
29, 35 - podłączenie mikrofonu w przypadku radioodbiornika z zintegrowanym telefonem komórkowym
32, 38, 31 - do modułu "cyfrowe nadawanie sygnału audio" w przypadku odbiorników multimedialnych z DAB
23, 17, 19, 20 - do opcjonalnego modułu TwinAudio (dźwięk dla 2-giej strefy)
37 - sygnał prędkości pojazdu - WEG
34, 40 - do złącza podłączenia telefonu
ZŁĄCZE X101: wszystkie piny podłączone są do modułu wyświetlacza graficznego w przypadku radioodbiornika z układem nawigacji
ZŁĄCZE X102: złącze antenowe, występuje w przypadku radioodbiornika z zintegrowanym telefonem komórkowym
ZŁĄCZE X103: złącze antenowe radia
ZŁĄCZE X104: złącze antenowe, występuje w przypadku radioodbiornika z układem nawigacji
![](http://img39.imageshack.us/img39/1822/isox100641.jpg)
![](http://img186.imageshack.us/img186/1181/isox101.jpg)
![](http://img175.imageshack.us/img175/2420/isox102.jpg)
![](http://img704.imageshack.us/img704/7985/isox103.jpg)
może komuś się przyda
cały wątek na: http://www.elektroda.pl/r...1447175#1447175
pozwoliłem skopiować bo znalezienie zajęło mi duuuużo czasu a tu łatwiej dostępne