Futbolin
po kolei:
najpierw zaczęło wybijać bezpiecznik z elektrycznych szyb,
później przestał działać centralny zamek
doszedłem do tego że w tylnich drzwiach połamały się kabelki i robiły zwarcie,
kabelki zostały połączone po czym szyby zaczęły działać normalnie ale centralny nie daje znaku życia, słychać tylko tykanie w centralce i świecą kierunkowskazy.
Ściągnąłem tapicerkę i podłączyłem innego mastera z przodu ale również nic nie zadziałało.
W końcu podjechałem na Techa, wykazało że centralka daje sygnał otwarty-zamknięty ale niestety jest gdzieś przerwa w obwodzie.
Zawiozłem więc autko do elektryka, ten niby znalazł problem że spaliła się jakaś płytka w centralce i elektronik musi ją porobić,
no i porobił ale po zmontowaniu wszystkiego uznał że jednak to nie zadziała bo podono przez zwarcie spaliły się wszystkie siłowniki.
Chyba gościu coś kręci, jak myślicie
jak zwarło do masy, to mogło popalić, ale w sumie przeciez przed siłownikami sa bezpieczniki ... w drzwiach, przynajmniej u mnie..
masz bezpieczniki w drzwiach???
przed każdym siłownikiem mam bezpiecznik 10A.
w którym miejscu masz te bezpieczniki? pod tapicerką?
fabrycznie czy sam dorabiałeś?
fabrycznie, jak ściągniesz tapicere to przy samym siłowniku.
przy siłowniku z przednich drzwi na pewno nie mam takiego "bajeru", zobaczę jak będzie z tylnymi,
a i w klapie też nie mam bezpiecznika,
odebrałem dzisiaj samochód od elektryka no i chyba rzeczywiście padły wszystkie siłowniki plus centralka,
koszta:
naprawa centralki + diagnoza - 150 zł
zamek od kierowcy (regenerowany) - 145 zł
zamek klapy - 50 zł
zostały do kupienia jeszcze cztery no i montaż (ale to już w własnym zakresie)
to ja mam cyborga ?
no to chyba tak, rozebrałem tylne drzwi i tam również nie ma bezpieczników.
kurcze, myslałem ze to jest opcja w każdej. kiedys mi dawał po tyłku głośnik i wtedy znalazłem te bezpieczniki. przy najbliższej okazji zrobie zdjęcie, azeby nie być gołosłownym
Pozdrawiam i zycze powodzenia z tym centralnym!
no dzięki,
na razie kompletuję wszystkie siłowniki a później zabiorę się za wymianę
--scalone--
cd.
koszta:
naprawa centralki + diagnoza - 150 zł
zamek od kierowcy (regenerowany) - 145 zł
zamek klapy - 50 zł
wczoraj dorwałem aukcję z kompletem siłowników za 150 zł, nie pozostało nic innego jak kupić a te kupione wcześniej trzeba będzie sprzedać
//scalenie postów //BajBus
Witam wszystkich
Mam pytanie dot. centralnego zamka mianowicie gdzie znajduje się sterownik od centralnego zamka odpowiedzialny za otwieranie i zamykanie pilotem w kluczyku, ponieważ mam czasami takie przypadki, że raz mi zamyka i otwiera auto a czasami odmawia posłuszeństwa i wówczas musze otworzyc bezposrednio z kluczyka i wgrac od nowa pilota w kluczyku - takie sytuacje sie powtarzają.
Może ktos miał podobna sytuacje i cos zrobił co wyeliminowało uporczywa przypadłość.
Pozdrawiam i czekam na wszelkie info.
to jest ta z prawiej strony przy nodze pasażera...
według mnie, będzie to wina kluczyka, tak jak u mnie - odpadł ten wichajster co trzyma baterie na układzie scalonym w kluczyku. zamknac - zamkniesz, ale otworzyc po wrzuceniu kluczyka do kieszeni to tylko zamkiem ;(
takze zanim rozbierzesz próg to zobacz od najprostszej sprawy - bateria i kluczyk.
Ok sprawdzę pierw baterie w kluczyku ale czy po wyjeciu baterii nie trzeba bedzie od nowa programowac kluczyka tzn wiem,ze centralny napewno ale czy sam kluczyk w jakiś inny sposób bo zostanie wyjeta bateria. Chyba, że ona jest tylko do obsługi centralnego zamka. Przypomniałem sobie,że nawet jeśli nie otwiera to zaonserwowałem ,iż dioda w kluczyku sygnalizuje pobór pradu więc chyba to nie bedzie wina baterii w kluczyku ale sprawdze. Mam jeszcze jedno pytanie apropo w/w tematu zauważyłem,że gdy jest bardzo ciepło to w tylnych drzwiach zapadka nie otwiera sie natomiast gdy jest chłodno lub auto stoi w cieniu to działe bezbłędnie - co może ją zatrzymywac po nagrzaniu sie auta. Czy ktos miał lub ma takie zjawiasko.
d.marco,
bo to wyglada tak: jak wrzucisz sobie kluczyk gdzies, nie bedzie styku to automatycznie kluczyk się rozprogramowuje. natomiast potem, jak ściśniesz delikatnie kluczyk aby nacisnąc otwierane, to styk sie zrobi i dioda zaswieci. programowanie kluczyka nie jest rzeczą trudną - przekrecasz na zapłon i zamykasz auto. tzn klikasz zamykanie, on sie zamknie i otworzy i zaprogramowany.
scaniairizar,-
tak masz racje sprawdzałem i z kluczykiem oraz bateria wszystko jest ok sprawdziłem również połączenia centralki od zamka i wydaje sie być równiez ok - jednak zastanawia mnie sam fakt blokowania sie czasami po nagrzaniu sie auta jednej z zapadek tylnych drzwi tak jak opisałem to wczesniej, przeciesz wszystkie są sterowane elektrycznie a nie podciśnieniowo jak to maja niektóre auta. Chyba będę musiał rozebrać poszycie drzwi od wewnatrz i zobaczyc co ja tam czasami blokuje.
moze to jest kwestia tej przelotki kabli w progu ? w zaleznosci od ustawienia sie kabli ?
Witam. Korzystając z okazji pozwolę sobie zapytać o jedną rzecz...
Wiecie może czy występowały Zafiry wyposażone w centralny zamek TYLKO w przednich drzwiach i klapie bagażnika??? Czy to ja mam coś nie tak z centralnym? Bo zamykają/otwierają się tylko przednie drzwi i klapa... w tylnych drzwiach nie grają również głośniki. Może to mieć coś z tym wspólnego?
kolego sprawdź wiązkę przechodzacą od słupka do drzwi, może tam Ci sie kabelki przetarły...