Futbolin
Witam.A ja do swojej też mam zamiar założyć nawet takowy zakupiłem za 35zł na allegro tylko czekam w kolejce na montaż pozdrawiam
//wydzieliłem posty dotyczące automatycznych świateł z tematu zafiry B //BajBus
Witam.A ja do swojej też mam zamiar założyć nawet takowy zakupiłem za 35zł na allegro tylko czekam w kolejce na montaż pozdrawiam
Mógłbyś wysłać link.
Witam. masz tu linktimi68, i nawet teraz są tańsze...
http://moto.allegro.pl/it...ss.html#gallery
.pozdrawiam
Dzięki kolego kopernik275, ja też już go kupilem i wreszcie nie będę musiał pamiętać o światłach.
--scalone--
Dziś właśnie zamontowałem automatyczny włącznik świateł. Świetna sprawa, nie zciemnia komputera, i już nie trzeba pamientać o światłach. Jedyny problem jaki mieliśmy ty znalezienie kabelka kontrolki ładowania.
Ale się udało.
//scaliłem posty //BajBus
Witam forumowiczów
Mam takie małe ale bardzo potrzebne pytanie Powiedzcie mi gdzie w mojej wersji zafiry mogę znaleźć przekaźnik + bezpieczniki do świateł dziennych. Dlaczego po pierwsze do tej pory działały automatycznie po włączeniu silnika, po drugie muszę pamiętać o przekręceniu świateł (działają bez zarzutu jeśli je włączę ręcznie). Na oryginalnych schematach itp nic nie ma wzmianki gdzie jest taki przekaźnik tylko jest zawsze opisane że w wersjach skandynawskich istnieje. Zatem moje pytanie gdzie znaleźć to małe cholerstwo ?? (zdjęcia mile widziane)
Bezpiecznik to nr.32, na pokrywie bezpieczników taki rysunek reflektora z literką S.
U mnie akurat nie ma wersji skandynawskiej, ale mysle ze to to samo. Pod tablicą bezpieczników (którą bardzo trudno wyciągnąć) jest kostka bodajże chyba z 8 pinami w którą musi być włożony moduł do świateł dziennych (kostka wielkości ok. 5*7 cm. Jego nazwa to chyba k59. Sprawdz, jak jest cos inaczej to daj znać. Pozdrowienia.
Jego polski zamiennik wygląda tak:
http://www.allegro.pl/ite...k59_bo_car.html
Witam.
Czytając powyższe wypowiedzi, zainteresowała mnie te wersja skandynawska.
Nabyłem zamiennik modułu K59 (http://www.allegro.pl/item771389440_automatyczny_wlacznik_swiatel_opel_k59_bo_car.html)
Podłączyłem wg zamieszczonej instrukcji i działa wyśmienicie. Polecam wszystkim.
O tym czy ktoś może wykorzystać światła w wersji skandynawskiej poprzez wstawienie tego AWS (K59) najlepiej przekonać się sprawdzając najpierw gniazdo bezpiecznika nr 32. Jeśli jest ono niewykorzystane i są w nim blaszki, to wystarczy sprawdzić próbówką czy jest tam napięcie. Jeśli tych blaszek nie ma (włożony bezpiecznik będzie luźny), to można sobie odpuścić szukanie tej kostki za tablicą bezpieczników, bo po prostu jej tam nie będzie - OPEL przygotowywał instalację do tego modułu podobno do 2002r. - w późniejszym okresie tylko w wersjach bogatszych stanowiących kontynuację modelu (zaoszczędzi się czas i wyeliminuje ewentualne ryzyko czegoś uszkodzenia przy wyjmowaniu tablicy bezpieczników - potwierdzam to co mówi tomekuza, - bardzo trudno wyjąć, a jeszcze trudniej włożyć na miejsce).
Alternatywnym rozwiązaniem tego problemu jest dokupienie u tego samego producenta (Bo-Car) tańszego modułu i podłączenie go zgodnie z jego instrukcją. Efekt - ten sam.
Zgadzam się. Tylko w wypadku 100% pewności opłaci się grzebać w tych bezpiecznikach jeśli nie ma blaszek w gnieżdzie nr 32 nawet nie ma co zaczynać.
W tym wypadku pozostaje założyć moduł o którym pisał MieHor.
Ja kupiłem automatyczny włącznik świateł mijania za 27 zł z przesyłką, można go samemu podłączyć, nie jest to wcale skomplikowane, tutaj podaje link gdzie można go kupić,
http://moto.allegro.pl/it...ss.html#gallery
Jeśli będzie zainteresowanie to opiszę jak należy to zrobić.
link nie działą
timi opisz jak podłączyłeś kable z tego modułu świateł dziennych może masz fotki jak kable łączyłeś z wyłącznikiem świateł w aucie pozdrawiam
Czynności które należy wykonać :
1. Zdjąć panel wskażników.
2. Podłączyć przewody :
- biały przewód podłączamy do masy
- brązowe do przewodów świateł pozycyjnych wyłącznika świateł
- niebieskie do przewodów świateł mijania wyłącznika świateł
- czerwony do przewodu kontrolki ładowania akumulatora ( jest to niebiesko-biały przewód dochodzący do kostki wskaźników deski rozdzielczej ) na tym przewodzie instalujemy wyłącznik zima-lato. Możemy nim wyłączyć światła mijania gdy na przykład w zimie włączamy ogrzewanie a latem klimę na parkingu. Wyłącznik ten jest widoczny na zdjęciu.
Z tym zdjęciem wskaźników to nie tak hop siup. Ostatnio chciałem się za to wziąć ale za mało czasu. Odkręciłem wkręty ale dodatkowo trzeba odkręcić tez środkowy panel który zachodzi na cały przedni panel. Nie wiem czemu w sam naprawiam piszą że aby dostać się do zegarów trzeba rozebrac przewód powietrza przy szybie przedniej i górne pokrycie słupka... dziwne. Tak czy inaczej jak okręciłem same wkręty to ewidentnie coś trzymało jeszcze. Nie wiem też czy kratki nawiewów bocznych i na szybę normalnie zdejmują się razem z całym przednim panelem czy oddzielnie.... Możesz dokładniej rozpisać co trzeba robić by zdjąć ten panel ?? No i czy schodzi to łatwo czy trzeba troche pokombinować bo ogólnie to bałem się silniej szarpnąć żeby nie połamać czegoś...
Z tym zdjęciem wskaźników to nie tak hop siup
No prosze tu masz opisane.
http://www.zafiraklub.naz...=dematarz+deski
Pozdrowionka!!!
He no własnie...o takie coś chodziło.
Kris - Odkręciłem wkręty ale dodatkowo trzeba odkręcić tez środkowy panel który zachodzi na cały przedni panel.
Nie trzeba, tam są zatrzaski, delikatnie odpychamy śrubokretem pod radiem widac to na zdjęciu.
Witam
zaciekawila mnie ta wersja skandynawska
pytanie:
jezeli sa kontankty do bezpiecznika 32 to na ile moge byc pewny
ze tez istnieje w naszej Zafirce owe gniazdko dla tego AWS (K59)?
bo nie pewien czy juz zamawiac tego AWS (K59), czy brac sie za
wyjmowaniu tablicy bezpieczników, ktore, jak wniozkuje z postow
kolegow tomekuza i MieHor ma byc wysmielitym
czwiczeniem sprawnosci palcow
pozdr.
Jesli sa piny od tego bezpiecznika to na stowe jest kostka przylaczeniowa,ale i tak najlepiej wyciagnij tablice bezpiecznikow kostka powinna byc przyczepiona do wiazki izolacja przynajmniej u mnie tak bylo oderwij i wypusc na dol za boczny plastik przy dzwignij otwierania maski.Jak kupisz kostke to juz nie bedziesz musial wyciagac bezpieczników a w razie awarii tego ustrojstwa dojscie bedzie dobre i szybkie.Ja zakupilem polski zamiennik na allegro i po odpaleniu po kilku sekundach zapalaja sie swiatla postojowe przod i tyl i swiatla krotkie a nie swieci sie oswietlenie tablicy ani deska rozdzielcza ani panel nawiewow zawsze to jakas oszczednosc pradu i zarowek poza tym nie musze pamietac o swiatlach uklad robi to za mnie.pzdr.
Dzieki darek_s
Dzisiaj mialem chwilke czasu i zrobilem tak jak pisales, wypuscilem
to złącze obok dzwigni do klapy. Czas roboty max. 3min. Kabel byl
podpiety pod glowna wiazke tasma papierowa. Kazdemu polecam.
Dzis zamowie ten modul AWS(K59) na Allegro.
Pozdr.
u mnie wtyczka na ten wlacznik jest,blaszki na bezpiecznik tez wiec moge chyba zamawiac ten AWS(59)...
No koledzy montować, montować zaj....... bajer, gorzej jak się z Zośki do innego wechikuła przesiada, może być zonk
Nie zapomnijcie o dodatkowym bezpieczniku coby całej deski do wymiany podświetlenia nie rozbierać
A ja sobie sam zrobiłem taki "K-59"
Światła pozycyjne zapalają się z opóźnieniem 4s, a mijania z następnym opóźnieniem 2s. Bajera
Kwestia 2 tranzystorów (chyba najdroższe ) i paru innych elementów, kawałka płytki uniwersalnej, jakiejś tam obudowy ze złączem, ale jaka safysfaction ?
A ja sobie sam zrobiłem taki "K-59"
Ty się nie chwal tylko wklej schemat, opis i projekt płytki
I gdzie, co podłączyć
że też mi się ten temat jakoś przwinął jak szukałem odpowiedzi co to za dziwne ustrojstwo mam wpiete do tego ośmiopinowego gniazda ;-) wczoraj jakoś tak dopiero po piwku przeczytałem i mi wyszło że mam ten moduł i to oryginał a brakuje mi tylko bezpiecznika! o godzinie 0:30 założyłem w garażu brakujący bezpiecznik nr 32 ( co ciekawe, na pokrywie bezpieczników była przyklejona taśma papierowa i długopisem ktoś napisal 32 , coś te austriackie serwisanty już tam kombinowały...) i od dzisiaj cieszę się automatycznie załączanymi światełkami...swoją drogą coś tam było kombinowane oprócz tego skandynawskiego modułu bo do przewodów idących do wyłącznika świateł mam dołożone 5 dodatkowych z zarobionymi wsuwkami i są spięte taką samą taśmą jak ta na pokrywie i coś tam pobazgrane długopisem... sprawdźcie Panowie, może i was czeka miła niespodzianka i moduł będzie na swoim miejscu, pozdrawiam Paweł
Przepraszam za opóźnienie ale bardzo się starałem i nie wyszło, mam nadzieję, że cierpliwość zostanie wynagrodzona
Schemat:
Elementy:
"Druk":
Całość zmontowana:
Zmierzony czas zapalania świateł - światła pozycyjne zapalają się z opóźnieniem ~3s, a mijania z następnym opóźnieniem ~2s. Bajera
Ale do tego Twojego i tak trzeba mieć bezpiecznik nr 32 i całą instalację pociągniętą?
Miejsce na bezpiecznik 32 jest w każdej ZA, w moim przypadku - bezpiecznik w gnieździe 32 był włożony
Miejsce na bezpiecznik 32 jest w każdej ZA, w moim przypadku - bezpiecznik w gnieździe 32 był włożony
Miejsce może i jest, ale ja np styków nie mam.
opelmen skąd wykombinowałes taką obudowę i złącze?
Dzisiaj sprawdziłem czy mam styki (blaszki) w miejscu gdzie powinien być bezpiecznik 32. Niestety przeżyłem wielkie rozczarowanie - blaszek nie ma.
Czy można zastosować ten moduł wg. schematu opelmen'a i jak go włączyć do istniejącej instalacji (bo złącza pewnie w tej sytuacji za bezpiecznikami nie ma) ?
Jeśli gniazdo bezp. nr 32 masz puste, to na pewno nie masz złącza do podłączenia modułu K59. W tej sytuacji możesz skorzystać z alternatywnej oferty producenta tego modułu i zakupić u nich moduł uniwersalny, np. poczytaj o tym tutaj:
http://bocar.enetia.pl/forum/viewtopic.php?t=43 a tutaj ich oferta: http://moto.allegro.pl/it...tel_bo_car.html
A czy istnieje możliwość uzupełnienia tego gniazda i zastosowanie rozwiązań (wyprowadzenie wiązki) jakie stosuje Opel?
opelmen skąd wykombinowałes taką obudowę i złącze?
Obudowa jest uniwersalna, Z-70 bodajże a zakupiłem ją za jakieś "drobne" na Alledrogo przy okazji innych zakupów u tego samego sprzedawcy, zaś złącze od starego polonezowskiego przełącznika kierunkowskazów
Ale widziałem identyczne złącza (kostki) w sklepie motoryzacyjnym, wsuwki męskie to nie problem...
Z pewnością tak, tylko ta "ingerencja" w instalację będzie pracochłonna
Nie pozostaje mi chyba nic innego jak tylko zamówić i zamontować moduł uniwersalny.
Ja zakupiłem dzienne na LEDach z homologacją i teraz zastanawiam się gdzie je wrzucić.
Wersje są takie i tylko takie. Sęk w tym, że jedna z nich nie łapie się w przepisy, ale z 2 strony to nie apteka.
Wersja z LEDami na górze atrapy wiąże się z wycinaniem elementów grilla, ale jest zachowany wymagany rozstaw 60cm.
Wersja z LEDami na dole atrapy nie wiąże się z żadnymi przeróbkami grilla, ale brakuje 5cm do wymaganego rozstawu - jest 55cm powinno być 60cm.
W obu przypadkach zachowany jest wymiar min. 25cm od gleby.
Za którą wersją jesteście - w tym momencie nie patrzcie na przepisy tylko na estetykę.
Za którą wersją jesteście
el_guapo tak po prostu wybrałbym I.Dlaczego? Owe led-y tworzą linię z halogenami z ich dolną, dłuższą częścią.
Za którą wersją jesteście
Ja bym te ledy zostawił na dole wyglądają świetnie ale niech inni też się wypowiedzą..
pozdrawiam