ďťż

Tempomat

Baza znalezionych fraz

Futbolin

Witam

Panowie w Gliwicach „zapomnieli” zamontować w mojej Zafirce – tempomatu
Jestem ciekawy ile kosztuje doposażenie auta w ten „bajer” ?


generalnie w ASO jest teraz akcja montowania tempomatów w Opelkach... niewiem jak u Ciebie ale w Warszawie cena max. to 475zł tylko niepamietam do jakiego modelu (chyba do Vectry C)
Podobno wystarczy wymienić manetkę kierunkowskazów (na inną z funkcją tempomatu ), jeżeli samo nie zaskoczy to jeszcze podpinamy kompa i już - tak słyszałem, ale czy to prawda??
pod warunkiem, że fabrycznie została przygotowana instalacja do podłączenia nowej manetki z funkcją tempomatu. Czy tak jest trzeba zdjąć obudowę kolumny kierownicy i sprawdzić czy jest wolna wiązka kabli zakończona wtyczką 4-pin.


Po pierwsze: koszt tempomatu będzie niższy niż 500zł. Manetkę na allegro można kupić już za 80zł, do tego czujnik położenia sprzęgła ( najpierw lepiej sprawdzić, bo może być już zamontowany - tak najczęściej jest w przypadku silnika diesla) w cenie około 46zł w ASO, potem zostaje aktywacja tego Techem2 - cena mniej więcej od 70zł wzwyż.

Instalacja jest w 99% przypadków już pociągnięta, faktycznie jest 4-pinowa ale pociągnięte do niej są tylko 2 przewody. Kostka jest brązowa.

Manetkę można założyć samemu.
- ściągnąć osłonę gumową,
- wsunąć klucz do gniazd sześciokątnych o średnicy 1,5 mm przy wyłączniku (pod niego) i zwolnić zaczep ustalający,
- wyjąć dźwignię wyłączników.

Manetka to: WM 12 41 231, podaję w rzaie czego gdyby ktoś chciał kupić w ASO.
Czujnik: 62 40 187 lub 62 39 120

Techem aktywujemy następujące rzeczy:

Engine Variant configuration - cruise control - modify to present
IPC Variant configuration - cruise control - modify to present
CIM steering Variant configuration - cruise control - modify to present
CIM steering Variant configuration - country code - modify to (nie wiem czy tam będzie jakiś kod, czy nazwa kraju)
oooooo!!
bardzo dziękuje !!
to się nazywa wyczerpująca odpowiedz !!

Czy ktoś z szanownych owner'ów ZB doposarzył sobie zafirke w tempomat? Mam pytania

znalazłem takie ogószenie http://www.allegro.pl/ite...cznik_nowy.html

1. Gdzie sie wpina te wiązkę? Jak ona wygląda? dlaczego w tym ogłoszeniu nie ma wiązki? kupuje się osobno?

2. Gdzie jest ten czujnik połozenia sprzęgła? podobo w 99% jest w dieslach. Jęsli go mam to kwestia tylko załozenia manetki, podłączenia wiązki z pyt. 1 i aktywacja techem?

Czy ktoś z szanownych owner'ów ZB doposarzył sobie zafirke w tempomat?
Tak dołożyłem i działa

czyli ta manetka z ogłoszenia jest ok? Tylko nie rozumiem wpięcia tej manetki , przeciez musi byc jakas wiazka z kablem do podlaczenia tempomatu, skad auto ma wiedziec ze zamontowalem manetke z tempomatem? Czy w tej manetce wystają jakies kable? bo nie widze nic na tym ogłoszeniu. Druga sprawa czy mógłbys dokładnie opisac jak demontowąc tę manetke i zamontowac nową?
Patrząc na zdjęcie z oferty, przez analogię z ZA - kabel z wtyczką do podłączenia tej manetki musi być w obudowie kolumny kierowniczej, myślę, że w wersji Cosmo pewnie tam będzie

czyli ta manetka z ogłoszenia jest ok? Tylko nie rozumiem wpięcia tej manetki , przeciez musi byc jakas wiazka z kablem do podlaczenia tempomatu, skad auto ma wiedziec ze zamontowalem manetke z tempomatem? Czy w tej manetce wystają jakies kable? bo nie widze nic na tym ogłoszeniu. Druga sprawa czy mógłbys dokładnie opisac jak demontowąc tę manetke i zamontowac nową?

MieHor po części odpowiedział a więc:
różnica manetki z i bez tempomatu w budowie to w środku są 2 lub 3 (nie pamiętam) kabelki, zakończenie (wsad do kolumny kierownicy) nie różni sie w budowie - czyli plug&play Wystarczy włozyć manetkę i już, auto będzie ją widziało po zaprogramowaniu TECH'em i tyle .

Co do montażu to już zapomniałem a nierobiłem tego sam. Jak będziesz ją miał to przyjżyj się końcówce, bo są tam 2 zapadki, które tzymają manetkę i poprzez podważenie ich da się wsunąć/wyciągnąć manetkę. Aby wyjąć ją oprócz zsunięcia "gumki" musiałem zdjąć obudowę górną kolumny kierownicy, co później okazało się zbędnę. Dla kogoś kto zna się na temacie to praca na 15 min. mi zeszło znacznie więcej , wiem, ze na forum Vektry był opis jak zamontować.
Powodzenia - nie da sie spaprać rooboty
Wpinasz Manetkę i aktywujesz w 3ech miejscach CIM,ECU i w zegarach.
Wszystko jest p&p
Ja dokładałem.
Diesle mają włącznik przy sprzęgle montowany fabrycznie.
Nowa manetka w ASO chyba 250zł.
Ja z montażem zapłaciłem 300zł i jest po bożemu nawet się kontrolka świeci.
Tym o to sposobem można sobie zaoszczędzić 1200zł i wydać na przyjemne rzeczy typu pogram
Pozdrawiam
jesli nowa manetka kosztuje 250zl to chyba bardziej sie opłaca kupic:

http://www.allegro.pl/ite...asma_2009r.html

rozumiem ze z 2009 bedzie pasowała? Gosć jeden miał na allegro sama manetke za 50zl...ale sie spózniełem

edit

wszedlem na astraownerclub i koledzy duzo o tym pisza

http://www.astraownersclu...=cruise+control

oni oczywisice kupuja na ebay'u i sprawdzałem .... za 30 funów kupi nówkę, tylko pisza ze dla kierownicy z prawej strony... jakie ma to zanaczenie??

http://cgi.ebay.co.uk/AST...=item3cac2193be
Nie ma to znaczenia.
Taka może być.
Ogólnie przyciski na tempomacie są dość wkurzające(o wiele lepiej jest w VW) i czasem ciężko go wrzucić szczególnie przy wyższych prędkościach,pierwsze naciśniecie czasem jakby zupełnie martwe.
Powiem Wam że coraz bardziej zaczynacie mnie kusić co do tego tempomatu....

A z VC albo Signum nie podejdzie ? Na zdjęciach praktycznie takie same

Chyba $$$ przeznaczony na modele pójdzie na rozwój ZB

kaliope jakbyś to ściągał z GB to daj znać bo bym się chyba dołączył

A z VC albo Signum nie podejdzie ?
Po co robić pokemona,skoro szlaki przetarte?
Tempomat dobra sprawa.

Nie ma to znaczenia.
Taka może być.


Napisałem do goscia czy aby na pewno nie podejdzie ta manetka dla wersji z lewej strony i gośc mówi ze nie ma szans......wiec już nie wiem jak to jest.

Na innej aukcji też jest zaznaczone ze tylko dla kierownicy z prawej strony.
Przecież i w angliku i w europejczyku manetka od kierunków jest po lewej stronie kierownicy.
Poproś gościa o nr.manetki i sprawdź dla europejskiej.wg.mnie będzie to samo.
Ale nie chcę wprowadzać w błąd,ja robiłem to jak Bozia przykazała i może ma racje.
http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=6949 Polecam lekturę
Pozdrawiam

Przecież i w angliku i w europejczyku manetka od kierunków jest po lewej stronie kierownicy.
Poproś gościa o nr.manetki i sprawdź dla europejskiej.wg.mnie będzie to samo.
Ale nie chcę wprowadzać w błąd,ja robiłem to jak Bozia przykazała i może ma racje.
http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=6949 Polecam lekturę
Pozdrawiam


Sprawdzałem w EPC i są 2 wersje na lewą i prawą stronę.
Nie wiem na czym polega różnica fizyczna
Ja nie kombinowałem i kupiłem oryginał na "lewą" stronę a w konsekwencji dało to bezproblemowe działanie

Lorry nie kombinuj z VC i modelami - tylko kup prawidłowy i montuj - wczoraj używałem na trasie Wawa-Katowice i było mniami
koledzy jest tempomat:
http://allegro.pl/item103...i_zafira_b.html

trafiłem przez przypadek ale jak komuś podchodzi to można kupić.
hmmm..... kupić ten czy trochę drożej nóweczkę nieśmiganą..... oto jest pytanie

hmmm..... kupić ten czy trochę drożej nóweczkę nieśmiganą..... oto jest pytanie

Pytanie jaka różnica w cenie
Nówka kole 200 plnów tu jest 110
Element owszem eksploatacyjny ale dużo zniszczyć się nie da.

Ja miałem luźną gotówkę więc poszedłem w nowy element z ASO "bez papieru" po znajomości
nowa w serwisie w lublinie 283PLN, montaż 30pln, aktywacja 120pln. takie ceny mi podali
Ja mam takie manetki fabrycznie nowe i czujniki na sprzęgło
tempomat można aktywować OP-Com więc nie trzeba lecieć do ASO .W Warszawie przy zakupie programowanie za FREE
Mam jeszcze wyłączniki swiateł, sterowniki szyb lusterek, panele ster klimy ,czujniki sprzęgła ,kluczyki ze stacyjką i wkładką do drzwi,centralki ,moduły itp
Jak ktoś chętny to proszę na PW
tempomat dzis założony i aktywowany. Wszystko chodzi elegancko. Super sprawa. Używam sobie nawet w jezdzie po miescie jeśli się tylko da ...i od razu widać mniejsze spalanie. Dziekuje za wszystkie porady.

czas operacyjny: 3 min założenie manetki i 5 minut aktywacja op-comem
koszt: 150 zl nowa manetka, mam nadzieje że sprzedam stara i koszt jeszcze spadnie
Nie liczyłbym,moja gdzieś leży ,jakby ktoś chciał
Też założyłem manetkę od Miałczyka76 i jest nówka sztuka, jak aktywuję to się pochwale. Czas robocizny rzeczywiście 5 min (:-)
jakby ktoś miał to szukam manetki do wycieraczek lub samej gumki karbowanej bo uszkodzona jakąś chemią i nieestetycznie wygląda
Ja dam małą podpowiedź (bardziej dla benzyn bo to w nich raczej nie ma czujnika przy sprzęgle): W pt sprawdzałem czy mam to cholerstwo i mimo dziwnych wygibasow i użycia siostry nie dało się sprawdzić czy to tam jest. Inaczej trzeba by rozebrać poł Zośki

W celu upewnienia się czy nalezy zakupić:
1) Wcisnąć ręką sprzęgło do oporu
2)Wymacać szczyt dźwigni sprzęgła
3)Polożyć na szczycie palec i puszczać powoli sprzęgło

Jesli poczujemy ze nasz palec coś wciska to czujnik ten mamy
Witam Kolegów
Mam ogromny problem. Próbowałem zamontować w mojej Zośce (1,6 benzyna, 2006 r)tempomat. Niestety w Oplu powiedzieli mi, ze brakuje mi centralki VEC i głównej wiązki elektrycznej. Koszt centralki 1900 pln, koszt wiazki 1900 pln.
Czy ktos może mi powiedzieć CO TO JEST CENTRALKA VEC, bo nigdzie, nawet na anglojezycznych stronach o Zosce nie moge znalezc nic takiego. Czy moge to gdzies kupic poza autoryzowanym serwisem? Czy wiazka główna jest do zastąpienia: czyli czy rozsadny elektryk nie może dorobić takiej wiązki samemu? A jeśli nie (bo byłoby to zbyt czasochłonne), to czy jej też nie można kupić poza ASO?
No i wreszcie: czy znacie w W-wie jakiegoś rozsądnego elektryka, który podjąłby się zajęcia problemem?
bedę wdzięczny za wszelką pomoc, bo byłem juz w 2 warsztatach i wydałem mnóstwo kasy... na nic.


brakuje mi centralki VEC i głównej wiązki elektrycznej. coś było o tym w wątku na Astraklubie. Generalnie da się to dołożyć, aczkolwiek trzeba uważać, wszystko na CANie jest.

Podobno centralka VEC znajduje się z tyłu nadwozia.
I jest to jakiś główny moduł, bo potrzebna jest również do dorobienia świateł przeciwmgielnych (halogenów). Też z powodu jej braku w serwisie powiedzieli, że nie da się dorobić halogenów.

--------------------------scalanie----------------------

Lorry napisał/a:
to czy jej też nie można kupić poza ASO?
myślę że Allegro lub szroty z rozebranymi Anglikami/rozbitkami mogą pomóc. Do Zośki bedzie pasowała też z AH.

No właśnie: napisałem do chyba 20 firm sprzedających cześci z rozbitych Opli i żadna nie ma tej centralki. Co jest dość dziwne, bo podobno prawie wszystkie Zośki są w nią wyposażone, tylko moja nie, bo to najsłabszy silnik i najsłabsze wyposażenie. Tak mi tłumaczą.
Z tyłu na pewno jest model REC po lewej stronie i jak dla mnie nie ma juz wiecej miejsca w tamtym miejscu by coś tam wsadzić. Gdzie on ma być montowany.

Może spróbuj się dowiedzieć w ASO gdzie to jest montowane, pojeździj po szrotach... powinieneś znaleźć.... szukaj w mocniejszych benzynach (1.8 wzwyż) i dieslach bo tam to juz powinno byc
A widzisz! to pewnie jest REC!
chociaż w dokumentach serwisowych mam wyraznie, kilkakrotnie napisane moduł VEC.
Ale własnie mi pokazywał, że z tyłu, po lewej stronie.
A możesz mi powiedzieć, do czego jest ten moduł? I czy rzeczywiście jest potrzebny zarówno do tempomatu jak i halogenów?
No i ponawiam pytanie, czy ktoś zna w W-wie elektryka od Opli?
Jak odepniesz zaślepkę w lewym boczku bagażnika to masz taką jakby skrzynkę i tam są bezpieczniki, od wszystkiego chyba (np gniazda zapalniczek) co tam jeszcze jest to nie wiem dokładnie...

Tempomat to bardziej czujka sprzgła, wiązka i aktwacja w ECU....

Lorry, i jak postępy przy fitting'u tempomatu?
No jeszcze nie schodziłem z OpComem do niej to raz... Dwa musze jakos dorwać Car Pass'a i sprobuje go wyrwac przez OpComa, ale czy to wyjdzie....

Trzy w którym miejscu trzeba podważyć tą manetkę by wyszła Bawiłem się w pt i nie mogłem nic takiego znaleźć
Krótki tutorial (fotki zapożyczone od kolegów z vectraklub.pl oraz astra-h.ru)

1. sprawdzamy czy mamy czujnik na pedale sprzęgła. Widać go jak się popatrzy lusterkiem przy wciśniętym pedale sprzęgła na maxa i przyświeci latarką (widac szary i czerwony kolor). CDTI mają go zamontowanego fabrycznie. Przed założeniem trzeba ściągnąc z niego jakąś blokade...ale nie wiem dokłądnie co i jak bo tego nie robiłem.

tak wygląda ten czujnik:


Uploaded with ImageShack.us

2. Tu go widać jak jest zamontowany:


Uploaded with ImageShack.us

3. A tak mamy, jak go nie ma (ta fotka jest z VC):


Uploaded with ImageShack.us

4. Wiązka jest doprowadzona nawet jak czujnik nie jest zamontowany fabrycznie. Choć może się zdarzyć, że w zupełnych golasach jej nie ma (fotka z AH, więc u nas pewnie identycznie).


Uploaded with ImageShack.us

5. Wiec jeśli nie mamy czujnika to go zakładamy i podłączamy kostkę


Uploaded with ImageShack.us

6. Zakładamy manetkę. Pod spodem manetki jest taki rowek zaznaczony strzałkami na fotce. Wkładamy do niego klucz sześciokątny jak na fotce, tylko o dużo mniejszej średnicy…. ok 1mm. Wkładamy kluczyk i ciągniemy za manetkę. Kluczyk zwalania zapadkę i manetka schodzi bez problemu. Potem wciskamy nową manetkę i tyle. Wciskamy z powrotem kołnież gumowy i śladu nie ma.



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

7. A potem op com albo tech2 i aktywacja w 4 zakałdkach:

1. Engine Variant configuration - cruise control - modify to present
2. IPC Variant configuration - cruise control - modify to present
3. CIM steering Variant configuration - cruise control - modify to present
4. CIM steering Variant configuration - country code - modify to - wybrac kraj inny niż GB

Ja dam małą podpowiedź (bardziej dla benzyn bo to w nich raczej nie ma czujnika przy sprzęgle): W pt sprawdzałem czy mam to cholerstwo i mimo dziwnych wygibasow i użycia siostry nie dało się sprawdzić czy to tam jest. Inaczej trzeba by rozebrać poł Zośki

W celu upewnienia się czy nalezy zakupić:
1) Wcisnąć ręką sprzęgło do oporu
2)Wymacać szczyt dźwigni sprzęgła
3)Polożyć na szczycie palec i puszczać powoli sprzęgło

Jesli poczujemy ze nasz palec coś wciska to czujnik ten mamy


Ja poprostu wziąłem lusterko, wcisnąłem pedał sprzęgła i zaświeciłem latarką (jak dentysta) w lusterko....widać jak na dłoni i nie trzeba paluszka miażdżyć tymbardziej siostry
W 1.9CDTI zdazylo sie komus, ze nie bylo tego czujnika, bo czytalem, ze niby wszystkie disle maja?
Wydaje mi się że ma zdecydowana wiekszość, mogą nie mieć 100 i 120 w wersji absolutny golas, ewentualnie 110 w 1.7 tez jako golasy
Każdy diesel ma.
Praktycznie tylko 1,6 i 1,8 benzynowe są pomijane.
Patrzmy po hamulcach,wszystkie poza tymi mają tarcze 308mm,a te dwa 286mm bodajże(próg założenia 15tki)Tak samo jest z wygłuszeniami,osłonami itp.
Pozdrawiam
Witam, czy jest kilka rodzajów manetek z tempomatem?
Właśnie kupiłem sobie taką manetka i przy próbie założenia okazało się, że nie pasuje. W ogłoszeniu było wyraźnie że to jest do Zafirki B.

Witam, czy jest kilka rodzajów manetek z tempomatem?
Właśnie kupiłem sobie taką manetka i przy próbie założenia okazało się, że nie pasuje. W ogłoszeniu było wyraźnie że to jest do Zafirki B.

Może ci wysłał do Viki Zapodaj fotkę to obadamy.Używki czasami mogą być popsute nie lepiej kupić nówkę
Tu kolę sprzedaje tą twoją manetkę popytaj co i jak może się pomylił lub coś źle robisz
http://www.zafiraklub.pl/...opic.php?t=2398
Sprawa się wyjaśniła. Facet mi przysłał manetkę do Vectry. Jeżeli do Zafiry są inne, no to nie ma szans żeby weszło
Napisałem z ciekawosci do stachowiaka w sprawie ceny manetki, oto kopia odpwiedzi:

jeżeli chodzi o interesujący Pana przełącznik kierunkowskazów z tempomatem odpowiedni do tego modelu Opla Zafiry B, to możemy zaoferować go nowy i oryginalny GM/Opel w cenie 99 zł.

Napisałem z ciekawosci do stachowiaka w sprawie ceny manetki, oto kopia odpwiedzi:

jeżeli chodzi o interesujący Pana przełącznik kierunkowskazów z tempomatem odpowiedni do tego modelu Opla Zafiry B, to możemy zaoferować go nowy i oryginalny GM/Opel w cenie 99 zł.

Coś mi się nie chce wierzyć że to orginał lub taka cena Może bez tempomatu to się zgodzę .Oni mają ceny mniejsze niż w ASO ale nie trzykrotnie Jak ktoś kupi niech się pochwali
Przy okazji wgrania softu w ASO aktywowałem tempomat od miałczyka i śmiga wzorowo!!!! Dzięki
Witam ja moją zosie B sprowadziłem z Belgii ma fabryczny tempomat no ale jest mały ból nie umiem go właczyć jak by wogule się nie załączał i co ja mam teraz zrobic z tym hmm??
Jeśli jest sprawny musisz go aktywować
koledzi mam ten czujnik pod pedałem sprzegła ale jest małe ale jak wcisne sprzegło czujnik ten nie odbija tzn ten tłoczek co jest w nim moge ręka wyciagać i są jakoś 2 pstrykniecia jak go wiciagne i puszcze padał sprzegła on sie wdusi i juz jest lipa spowrotem nie odbije. czy ktos mi może powiedziec co jest grane ??? chciał bym powiedziec że tempomatu nie moge włączyc wogule:(
Zwracaj proszę większą uwagę na ortografię. Piszemy 'w ogóle' i 'z powrotem' . Te czujniki na pedale sprzęgła niestety z czasem sie blokują. Raz na jakis czas też mi nie chce odskoczyć i muszę drugi raz wcisnąć sprzegło aby popuścił.