Futbolin
W tym tygodniu padł mi alternator. Mechanik stwierdził że uzwojenie się spaliło. I bardzo możliwe bo jadąc w korku zauważyłem mały dymek wydobywający się spod maski, myślałem że to ciężarówka mi nadmuchała bo dym zaraz znikł. Nazajutrz odpalam auto wszystko OK, a tu nagle zaświeciła się kontrolka alternatora. Jadąc do mechanika zaczęły odłączać się najpierw ABS, EPS potem poduszka, wyłączyło się radio a pod koniec drogi padło wspomaganie kierownicy. A wszystko to na docinku ok 8km. Wymieniłem alternator (regenerowany za 500,- +250,- wymiana (serwis ASO chciał 2800,- +300,-)). Na razie jest OK. Coś mnie naszło aby sprawdzić kody błędów wg waszych wskazówek i wyświetlił się kod ECΠ 62102 - czy mam go odczytać jako 621 ?
wejdz do test mode - popatrz jakie parametry sa Uterm30, oraz w ostatnim oknie bus i store
popatrz za bledem P0621 - sprawdz uklad regulatora napiecia, pytanie masz ten blad czy nie? jest aktywny czy pasywny?
nie wiem o co chodzi z tym test mode, gdzie tego szukać w moim komp nie znalazłem nic takiego
Naciśnij i przytrzymaj 5s przycisk ok przy włączonym radiu.
Potem naciskaj kolejno kilka razy komputer (BC).
Są tam różne okna Test Mode, ale nie wiem co znaczą.
Niestety nie działa, próbowałem również z kluczykiem w stacyjce i przy włączonym zapłonie (bez odpalania). Wyświetlacz mam mono a nie kolor, może jest jakiś inny sposób dostania się komputera?
Jak byłem w ASO Wrocław to sami się zdziwili jak zobaczyli test mode. Nie wiedzieli co tam pokazuje (chyba z 5 kolejnych ekranów) i powiedzieli że to nic konkretnego
ehh panowie tak trudno poszukac na sieci? jest o tym dokladny opis.
dla leniuchow - robimy to tak:
wchodzimy do auta
wlaczamy radio, zostawiamy glowne okno (niewazne czy BC czy navi czy audio, wazne zeby NIE wejsc do menu)
naciskamy i trzymamy przez ok 10s przycisk settings (az uslyszymy pikniecie i zobaczymy info o test mode)
- w momencie nacisniecia przycisku settings okno powinno sie zmienic na okno z ustawieniami czasu, godziny itd, czyli na okno settings. inaczej nie wejdziemy w tryb test mode.
test mode dziala dla przyciskow navi audio i BC, przechodzimy naciskajac po kolei ktorys z tych klawiszy...
i tyle...
Dodam jeszcze, ze podobnie wyglada tryb testowy w Zafirach A z radiem NCDR, choc chyba jest nieco mniej uzyteczny od systemu w nowych Zafkach.
Jak byłem w ASO Wrocław to sami się zdziwili jak zobaczyli test mode. Nie wiedzieli co tam pokazuje (chyba z 5 kolejnych ekranów) i powiedzieli że to nic konkretnego
chyba raczej nie wiedzieli ze cos takiego istnieje w KRK tez nie wiedzieli
zreszta oni maja tech2...
Witam wszystkich .
Mam podobne problemy z autkiem, a dokładniej sprawa wygląda następująco.
Po odpaleniu silnika po chwili przestało działać wspomaganie, przy ponownej próbie odpalenia już nic sie nie działo bo autko odmówiło posłuszeństwa, po sprawdzeniu akumulatora okazało się że jest tylko 11V i to może być przyczyną. Podłączyłem kabelki do akumulatora skody i bez problemu auto odpaliło jednak po odłączeniu kabli napięcie na aku zaczęło spadać do 7V i znów przestało działać wspomaganie . Jak sie okazuje na niskich obrotach nie ładuje na wysokich napięcie skoczyło do 9V, a moim zdaniem powinno być co najmniej 14V. Wygląda na alternator, chciałem skożystać z powyższych rad i zobaczyć czy nie wyświetla się jakiś błędów. Problem w tym że jak naciskam na przycisk BC pisze "No Funktion" .
Jak mogę sprawdzić kod błędu, w ktorym miejscu jest on wyświetlany. Może ktoś z Was moi drodzy miał podobne problemy, Zaraz sprawdze jeszcze "zawartość akumulatora" i spórbuje go podładować prostownikiem, do mechanika mam 5km ale strach takim autem sie poruszać.
Z góry dziękuje za pomoc
rani, poszukaj postu o Test Mode
oraz o zczytywaniu bledow...
znajdziesz wszystko