ďťż

: Wyrzuca olej z silnika

Baza znalezionych fraz

Futbolin

Potrzebuję pomocy.
Dwa miesiące temu kupiłem XJ'tę z '97 roku. Wszystkow było w niej OK oprócz małego wycieku oleju w miejscu odpowietrzenia silnika (nad silnikiem, a pod airbox'em). Okazało się, że nie ma tam uszczelki. Po uszczelnieniu tego mniejsca silnik zaczął wyrzucać olej do airbox'a. Wyrzuca go tak dużo, że po kilku minutach zalany jest cały silnik.
Gdy zatkam palcem to odpowietrzenie silnika, to gromadzi się ciśnienie. Sprawdziłem już ciśnienia na cylindrach i na 1 i 2 mam 12bar, na 3 - 11,5bar, a na 4 - tylko 10,5bara.
Czy przyczyną moich problemów może być ta różnica ciśnień (część kompresji ucieka i wyrzyca olej)?
A może jest to coś innego?
Pomóżcie !!!


Witam..cisnienie dziwne jestes pewien ze nikt nie rozbierał tego silnika już??
A nie masz moze za duzo oleju??
Witam!
Mi też wyrzuca olej, ale spod głowicy... Raczej bez rozbiórki się nie obejdzie ale to już na przyszły sezon niestety... dziś rozebrałem gaźnik - ktoś dłubał przy tym motorze, za to uszczelka klawiatury i jej dookólność (taki neologizm ) wygląfdają jakby nikt tam nie grzebał od nowości
Notabene przez ostatnie 7 lat nikt nic z nim nie robił, za to jeździł
Meredesik mysle ze na czwartym tloku masz pierscienie do wymiany. To zjawisko ktore masz, tzn. olej wyciskany przez odpowietrzenie, jest typowe dla zuzytych pierscieni. One wtedy nie uszczelniaja cylindra od miski olejowej i cisnienie ktore powstaje przy spalaniu zostaje wypchane do miski olejowej a stamtad szuka sobie drogi najmniejszego oporu na zewnatrz. Czyli przez odpowietrzenie. Gdy go zatkales lecialo do filtra itd. Obawiam sie ze czeka Cie wymiana pierscieni. Na twoim miejscu dal bym zrobic odrazu wszystkie o ile nie bedzie to zbyt duza roznica w cenie. Glowice rozebrac trzeba bedzie wiec przy okazji sobie kompresje zrownasz na wszystkich garach.

edit: Ile przebiegu ma to moto? Teoretycznie moglbys miec tez dziure w tloku no ale z tym sie jeszcze nigdy nie mialem okazji spotkac chociaz wiem ze sie zdaza. Przypuszczam ze w tym przypadku odczul bys to bardziej intensywnie niz w roznicy 2 bar i troche wyplutego oleju. Jedna propozycja jeszcze: porownaj w razie czego ceny naprawy i uzywanego silnika w dobrym stanie, czasami bardziej sie oplaca wybrac ta druga opcje. Zycze powodzenia, daj znac jak bedziesz wiedzial cos wiecej. (bo moze jest tez cos zupelnie innego niz pierscienie, ja sie pasjonuje ale mechanikiem nie jestem )


Cytat: Witam..cisnienie dziwne jestes pewien ze nikt nie rozbierał tego silnika już??
A nie masz moze za duzo oleju??

Sądzę, a właściwie to jestem na 99% pewien, że ktoś coś robił przy tym silniku. Kupiłem go od 22-letniego Niemca.
Poziom oleju jest OK - troszkę mniej niż max.
Jeszcze trochę czasu i skończy się sezon jazdy motorem, a jeździć się chce. Zastanawiam się czy ściągać głowicę, czy może przyczyny moich problemów szykać gdzieś indziej??
Skoro wiesz ze masz 3 rozne cisnienia na 4 cylindrach to bym najpierw to sprawdzil. Mozliwe ze masz tez zjarane zawory, wtedy tez kompresja sie nie zgadza. Jedno jest pewne, z zewnatrz raczej nic nie zdzialasz wiec bym rozebral ta glowice (a to niezly meksyk jest) na twoim miejscu albo jechal z tym o mechanika.
Jesli bedziesz planowal sam to zdejmowac to pomoze? Ci to- Service & Repair Manual: http://forum.oxygen-warez.com/showthread.php?tid=11263 . Zeby pobrac te ksiazke trzeba sie zarejestrowac. Drugi post, PDF, 43MB.
słuszna uwaga..pierscienie przepuszczaja cisnienie i olej wywala..logicznie
jesli juz widzisz jaka masz kompresje to nic tylko główka w górę zmiana pierscieni...po drodze tez bym sprawdzil te zawory lekka polerka i bedzie gites...ja polerowałem w samochodach troche kombinacji z zamkami na zaworach ale da sie to zrobic z nie profesjonalnymi narzędziami

ale przedewszystkim!! jak sciagniesz głowice to sprawdz usczelke pod nią...mozliwe ze masz tylk uszczelke do wymiany i cisnienie ucieka do bloku..ja tak mialem w omedze mv6
Wielkie dzięki koledzy.
Jutro zabieram się do pracy-czas ucieka, a moto stoi
Jak podniosę głowicę to wszystko się wyjaśni.
Jakiś czas temu znalezłem fajną stronkę, na której były schematy budowy różnych motocykli - niestety nie zapisałem jej. Pomietam tylko, że była podobne do www.(tutaj nie wiem co)biker.com To było coś w tym stylu. Może ktoś zna dokładną nazwę?
Jak tylko dowiem się czegoś więcej na temat moej usterki lub dokładnej nazwy tej stronki to napiszę o tym.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
stronki nie znam ale pamietaj wpierw zerknij na uszczelke jak wyglada na głowicy i na bloku tez beda slady jesli przepuszczala..wyraznie to widac a czasami tylko 2mm szczelina wystarczy...i na spokojnie to rób
pozdrawiam