Futbolin
zafira rano nie odpaliła i teraz muszę podladować akumulator w domu
czy ktoś wie jakie klucze mam wziąć i co gdzie odkręcić?
Myślę, że w ZA i ZB jest tak samo - do poluzowania śrub od klem - klucz M10 (raczej płaski lub oczkowy), natomiast do śruby mocującej aku do podstawy - klucz nasadowy M13 z przedłużoną rączką (długość co najmniej na wysokość aku (dość trudny dostęp) - można kupić w sklepach z narzędziami
potwierdzam - jestem świeżo po manewrze na AKU
klemy M10. łatwo idzie bo nakretki sa specyficzne i łatwo kluczem podejść
akumulator trzyma sie na blaszce przykręcownej na M13.dojscie w miare ok.
potem hop w góre i po temacie.. marsz do prostownika
Nie wydaje mi się żeby kończyło się tylko na śrubkach , to za te trzy nakrętki ASO bierze 150 zł. a co z komputerem i wszystkimi ustawieniami
Nie wydaje mi się żeby kończyło się tylko na śrubkach , to za te trzy nakrętki ASO bierze 150 zł. a co z komputerem i wszystkimi ustawieniami
Bo ASO to zdziercy.
Komputer się wyzeruje (spalanie, data itp.) + ew. będziesz musiał podać kod do radia (ale raczej nie, jak masz radio od nowości).
Po podłączeniu aku elektronika się sama skalibruje.
Wiem że zdzierają ale to już jest lekka przesada , jeśli jest tak jak piszesz że wszystko ustawia się samo . W moim przypadku radio nie ma kodu tylko szyby się koduje żeby wszystkie chodziły z pilota .
Komputer się wyzeruje (spalanie, data itp.)
Data owszem, ale średnie spalanie się nie zeruje
ASO kasuje za wymianę aku ponieważ po wymianie muszą podpiąć kompa i skalibrować czujniki skrętu oraz zaprogramować szyby.Jak wiadomo te czynności można zrobić bez użycia kompa.
Radio nie ma kodu ponieważ jest "zalogowane" do konkretnego auta.
Przy zdejmowaniu klem ważna zasada kolejności: najpierw "-" potem "+" a przy zakładaniu kolejność odwrotna. Zgadzam się z MARKI radio w Zafci B jest zalogowane na stałe w konkretnym aucie.
Zgadzam się z MARKI radio w Zafci B jest zalogowane na stałe w konkretnym aucie.
Czyli tak jak myślałem - standard w aucie na CANie.
Marki a jak się kalibruje czujnik skrętu i programuje domykanie szyb? U mnie po rozłączeniu aku szyby jakoś same sie ustawiły (tak śmiesznie, bo najpierw jedna reagowała na pilota, potem 2, 3 i 4). A czujnik skrętu - chyba jest OK bo nie wywala żadnego błędu.
Kalibracja szyb:
Wsiadamy do auta.Przekręcamy kluczyk w pozycję zapłon.Otwieramy okno i następnie zamykamy na maxa przytrzymując przycisk jeszcze przez około 2 sekundy.Z każdym oknem postępujemy tak samo.
Kalibracja czujnika skrętu:
Wsiadamy do auta.Przekręcamy kluczyk w pozycję zapłon.Przekręcamy kierownicę max w lewo do zatrzymania a następnie max w prawo do zatrzymania.
Kontrolka nie informuje o nieskalibrowanym czujniku skrętu.
A co się stanie jak nie skalibrujemy czujników skrętu?
Podobno "inaczej"auto zachowuje się przy skrętach.Nie testowałem.
Dzięki Marki. Faktycznie, po tym jak rozpiąłem akumulator przez jakiś czas wśród sczytanych op-comem błędów wywalało "coś tam z czujnikiem skrętu kierownicy".
A co się stanie jak nie skalibrujemy czujników skrętu?
A czy przypadkiem czujnik skretu nie jest potrzebny tylko do tych swiatel adaptacyjnych, oswietlajacych zakrety? Watpie aby czujnik ten mial znaczenie dla ukladu kierowniczego ani dla ESP, bo ten ostatni ma wlasne czujniki - bezobslugowe (przynajmniej tak twierdzi dokumentacja Boscha)
Być może cmb80 masz rację ale skoro kalibracja trwa kilka sekund to chyba nie zaszkodzi ją przeprowadzić .