Futbolin
witam - problem polega na tym, że po otwarciu drzwi czy to są drzwi przednie czy tylne powinna palić się oswietlenie wenatrz samochodu - u mnie niestety tak nie jest - w czym może tkwić problem? - powiem tylko, że co do elektryki to wymieniane były tylko tylne prawe drzwi i czy jest szansa, że coś jest źle podłączone czy co???? - a może j - est coś zrąbane innego???dzięki za odpowiedzi - pozdrawiam
a bezpieczniki sprawdzałeś?
bo wymiana jednych drzwi nie powinna eliminować działania pozostałych...
A może poprostu przełączone - sprawdź wyłącznik.
jakby bezpieczniki były to nie paliłoby się gdybym przełaczał na 1 czy na inny pozycję - chyba, że bezpiecznik jakiś odpowiedzialny bezpośrednio za oswietlenie wewnątrz
--scalone--
a jaki wyłącznik?
A żarówki sprawdziłeś Kiedyś przekopałem pół auta jak się stracił STOP. Wyłącznik, bezpieczniki bo każdy by stwierdził że nie mogą jednocześnie spalić się obydwie żarówki. A jednak
Być może podczas wymiany drzwi mechaniot wyłaczył oświetlenie aby się przez cały czas nie paliło i np nie rozładowało aku. Sprawdz przełączniki /wyłączniki/ przy oświetleniu, zarówno przód i tył.
ogólnie powiem tak: światło mam w środku ale chodzi mi o to jak jest przełącznik na drzwi (środkowa pozycja) to po zamknięciu drzwi czy po jego otwarciu powinno sie swiatło zgasic lub zapalić a umnie jest że jak wezmę na pozycje środkową to pali się cały czas - nie gaśnie
Jeżeli jest tak jak piszesz , to trzeba sprawdzić wiązkę i przyłącze w drzwiach które były wymieniane . Kabel masowy (sterujący modułem ) do wyzwalania oświetlenia wewnątrz zwiera prawdopodobnie do masy cały czas i podaje sygnał do sterownika a ten podaje napięcie do żarówek .
ogólnie powiem tak:
a nie można było tak napisać od razu?
zwiera prawdopodobnie do masy cały czas i podaje sygnał do sterownika a ten podaje napięcie do żarówek .
Ale wtedy oświetlenie świeciło by cały czas, ja obstawiał bym odłączenie masy.
Najprościej było by zapytać tego machanika co zrobił.
Ale wtedy oświetlenie świeciło by cały czas
raczej na pewno
rutrag napisał/a:
a umnie jest że jak wezmę na pozycje środkową to pali się cały czas - nie gaśnie
Więc o co chodzi kolego timi68?
Jeśli ustawi na pozycję środkową to zasilanie idzie z przełącznika a nie drzwi.
W Zosiach B - 1- włączone
poł. środkowe - automat
0 - wyłączone
Witam wszystkich
Podlacze sie do tematu poniewaz dzisiaj po przekreceniu kluczyka w stacyjce i po odpaleniu autka rowniez mi nie zgasly ale dwa swiatla w podsufitce/przod i tyl/.Myslalem ze moze drzwi sa nie domkniete,sprawdzilem wszystkie i dalej to samo.Po przyjezdzie do domu wlaczylem alarm i zauwazylem ze na pulpicie jest podswietlone zamkniecie drzwi .Na razie wylaczylem tylnie swiatlo z przodu wyjalem zarowke ale nie wiem co dalej.Czy ktos z Was mial juz podobne objawy? Cntralny zamek dziala /zamyka wszystkie drzwi/Sygnalizacja otwartych drzwi rowniez dziala.Prosze o pomoc
A przełączniki są na pozycji środkowej czy jak?
Na neutralnym powinny gasnać
Wlasnie o to chodzi tylna w srodkowym polozeniu a przednia ''na auto'' dziwne jest to jak wspomnialem ze pali sie po zalaczeniu alarmu zamkniecie drzwi na srodkowej konsoli .Probowalem patentu z pedalem gazu i hamulca ale nie dziala przynajmniej nie pokazuja sie zadne cyfry
Siemka
Ja miałem podobny problem z oświetleniem i jak dotąd serwis opla nie dał sobie rady i stwierdził ze za to odpowiada moduł konfortu .Jak na razie nie mam oświetlenia przy otwieraniu dżwi oraz po ich zaryglowaniu po prostu się przyzwyczaiłem i z tym żyję
Odświeżam temat choć widzę że sprawa beznadziejna. Dzisiaj mi się stało "kuku" z lampką oświetlenia wnętrza - nie chce zgasnąć. Wykręciłem żarówkę bo nic innego mi do głowy nie przychodzi
witam, panowie sprawa jest dość poważna z waszego opisu wynika sam miałem ten problem jest uszkodzony sterownik airbag, zafiry B jak i astry H z początku produkcji aż do lutego 2008 bo wtedy opel wprowadził nowy sterownik airbag, mają ta usterkę choć nie wszystkie, rozwiązaniem doraźnym jest odłączanie akumulatora na ok. 30min problem znika ale nie przyczyna , po jakimś czasie znowu sie zapala się lampki, koszt wymiany tego sterownika to ok. 1000zł poniżej przedstawiam diagnostyke i jakie błędy wyskakują i nr. katakogowe części
Doraźne środki zaradcze: 2327
> Problem: Oświetlenie wnętrza - Nie zgasła kontrolka świateł awaryjnych oraz włączona lampka kontrolna poduszki powietrznej
> Modele: Silniki: Opcja:
> Astra-H 2007...,Zafira-B 2005... All,All
> Zażalenie: Oświetlenie wnętrza i światła awaryjne nie wyłączają się, podobnie jak kontrolka poduszki powietrznej. W module ECU poduszki powietrznej nie zostały zapisane żadne kody usterek. W modułach CIM, IPC, REC i DIS został zapisany kod U2113.
> Przyczyna: Wadliwe działanie modułu ECU poduszki powietrznej przechodzi w tryb awaryjny (wypadek). Stan zostanie rozpoznany po odpięciu pasów bezpieczeństwa przy włączonym zapłonie.
> Produkcja: Zmienione moduły ECU poduszek powietrznych zostały wprowadzone do produkcji w lutym 2008.
>
> Środki zaradcze:
> W przypadku reklamacji klienta wymienić moduł ECU poduszki
> powietrznej.
> - Numer części dla modelu Zafira-B: 13288173/numer katalogowy:
> 12 32 309 zamiast (numer części: 93189380/numer katalogowy: 12 32 069)
> - Numer części dla modelu Astra H: 13288176/numer katalogowy:
> 12 32 312 zamiast (numer części: 13251081/numer katalogowy:
> 12 32 160)
>
> Grupa funkcyjna: N - Wyposażenie elektryczne
> Grupa zażaleń: 04 - Błąd elektryczny
> Kod usterki: U2113
>
Rozumiem że odłączenie aku na 30 minut nie będzie skutkowało jakimiś innymi problemami z elektroniką auta ? Nie mam alarmu...
nie, jedyne to zeruje ci sie komp co do km i spalania i to wszystko
nie, jedyne to zeruje ci sie komp co do km i spalania i to wszystko
A wszystko zaczęło się na stacji benzynowej - zapaliły się awaryjne i nie mogłem przez chwilę ich wyłączyć. Potem się zorientowałem że lampka w podsufitce nie gaśnie