Futbolin
Gdy pochodzi mi autko tak z 5 mijnut to mam ciepły kabel od akumulatora "+" nie wiem dlaczego... a gdy przejadę tak z 10 km. to już się go dotknąć nie da.. nie wiem dlaczego nic nie zauważyłem dziwnego co by sie mogło dziać w aucie. A zauwarzyłem tą usterkę juz 2 tygodnie temu i co teraz mam zrobić?? elektromechanika dobrego mam ale nie przyjmuje ludzi narazie bo ma jakiś remont... pomóżcie!!! POZDRo
sprawdz ladowanie powinno byc do 14v a przy wylaczonym ok 12v.
I uwazaj moze popalic instalacje albo bezpieczniki, prawdopodobnie jakas usterka alternatora, regultor napiecia, chyba zeby klemy obluzowane. a jak z temp akumulatora czy tez jest zagotowany
wymien kleme to jest najtansze rozwiazanie i zobacz czy drugi koniec jest dokrecony do alternatora
Najpierw sprawdź to o czym pisze Tomekuza i przydałoby się jeszcze sprawdzić areometrem gęstość elektrolitu w akumulatorze.Jak jest niedoładowany to alternator daje max ładowanie i kabel "+" może się tak grzać.
no tak sprawdze to ładowanie pierwsze;) klemy są dobrze podpięte nie są luźno bo ostatnio odpinałem akumulator od tych kabli. no jeszcze zobaczę co z tym drugim końcem czy on się grzeje z powodu alternatora czy też może mieć rozrusznik gdzieś zwarcie nie wiem na razie ale za niedługo Wam powiem (aha i chciałem jeszcze Was po informować, że ten akumulator był kupiony we wrześniu "to tak nawiasem" i nie chciało mi to auto kiedyś odpalić jak go z początku kupiłem no to telefon do tego gościa co mi go sprzedał i mu mówie a on do mnie no to auto tak odpala no i przyjechał i cały czas kręcił aż do wyczerpania tego akumulatora i właśnie nie wiem czy w ten sposób mógł coś tam uszkodzi w ROZRUSZNIKU??) aha i ten akumulator jest sucho-ładowany więc nic nie sprawdze chyba... dżieki Wam za odpowiedzi i piszcie jeszcze więcej
Aha i akumulator jest normalny ma normalna tem. nie jest tak "wrzący" jak ten kabel;)
Akumulatory sucho ładowane są do motocykli,które przed montażem należy zalać elektrolitem.Twój aku zapewne ma elektrolit.W takim razie proponuję podjechać do elektryka samochodowego i sprawdzić stan naładowania aku.
czyli napewno nie wina aku, raczej napewno klemy lub kabel albo jego zamocowanie, rozrusznik tez mozesz sprawdzic ale bez elektryka sam. chyba sie nie obejdzie
hejo sprawdziłem juz napiecie aku. jest dobre musze jeszcze sprawdzić ten kabel ciekawe co z nim jest...
Kolego Pawwło, jeśli kabel od bieguna (+) grzeje się, to ewidentnie musi być zwarcie do masy. Proponuję jak najszybciej go sprawdzić na całej długości, może być na którymś jego odcinku przetarta izolacja, stąd zwarcie. W skrajnej sytuacji możesz spalić furę.
Utnij kleme "+" i załuż nową i problem z głowy.
Miałem tak samo strasznie grzała sie klema wraz z kablem, one sa zalewane wiec gdzieś tam w środku sie poluzowało.
okej dzięki tak zrobie jak mówicie jutro sie dam do tego POZDRAWIm
Najczęstrzą przyczyną grzania się przewodu jest nie dokręcona klema lub cienki przewód. W Twoim przewodzie mogły poprzerywać się druciki co zmniejszyło jego przekrój, wymień kabel z klemą i powinno być po kłopocie.
hej !! :-D dzięki za rady to było to co pisaliście wyciepałem ten stary kabel i zamontowałem nowy kleme też wymieniłem i już mi sie nie grzeje DZIĘKI i pozdrawiam
wyciepałem ten stary kabel i zamontowałem nowy kleme też wymieniłem i już mi sie nie grzeje
No widzisz !!! Takie forum to jest skarbnica wiedzy.
Takich dwóch jak nas trzech to nie ma ani jednego.
Jesteśmy lepsi od nie jednego fachowca.
Witam. Mam to samą z grzaniem się klemy +. Co mam kupić o co zapytać w sklepie. Kabel i klema zrozumieją o co mi chodzi?
Co mam kupić o co zapytać w sklepie. Kabel i klema zrozumieją o co mi chodzi?
bez obrazy, ale: jak zapytasz w sklepie metalowym to pewnie nie, ale w motoryzacyjnym to musiałbyś trafić na totalnego ignoranta, żeby nie załapał o co chodzi...
Witam. Też mi się grzeją nieco klemy i po przemierzeniu zauważyłem, że muszę wymienić albo przeczyścić masę. Może mi ktoś powiedzieć, w którym miejscu jest ona przykręcona??
Witam. Też mi się grzeją nieco klemy i po przemierzeniu zauważyłem, że muszę wymienić albo przeczyścić masę. Może mi ktoś powiedzieć, w którym miejscu jest ona przykręcona??
jak otworzysz maske to po prawej stronie w rogu gornym jest masa jak sie niemyle to 13 tka przykrecona do budy
Niestety też czeka mnie wymiana kabla od alternatora do aku....bo mam spadek ładowania. Na alternatorze 14V a na akumulatorze 13.5 i grzeje się kabel. Pytanie do kolegi który, wymieniał ten kabel... Czy zamieniał ten kabel w wiązce czy tylko odpiął stary (zaizolował) i nowy jest "luzem". Jeśli rozbierałeś wiązkę to czy jest to dużo roboty?
Ja kabla nie wymieniałem. Jak dobrze pomierzyłem, to okazało się, że spadki napięcia są n klemach. Jak się dobrze ustawiło to miernik pokazywał do 14,2V a jak źle to nawet 13V. No, a jak się kabel grzej to, wydaje mi się, że będzie ta sama sytuacja. Najlepiej wbić miernik za klemami, przebijając się przez izolację. Wtedy będzie wiadomo... Co do samej wymiany, może brakować kabla. U mnie z ledwością starczyło.. A tamta masa przykręcona w prawy górnym rogu, jest jakąś dodatkową, a nie główną. Przynajmniej tak mi się wydaje.