Futbolin
Witam. Kupiłem rok temu Yamahe SR 250, była w bardzo średnim stanie, ale odpalała bez problemu, rozebrałem ją, wypiaskowałem, wypucowałem i pomalowałem, rok ponad musiał niestety minąć zanim trafiła do kogoś kto się na tym lepiej zna żeby ją poskładać. Jest już w całości ale nie zapala... podejrzany jest moduł zapłonowy, wiekszość rzeczy już była sprawdzona. Ten mechanik powiedział że w module była wilgoć ( to możliwe po ponad roku w garażu). Przy włączeniu rozrusznika jest tylko jedna iskra, dalej rozrusznik kręci ale iskra znika. W związku z powyższym mam dwa pytania: 1. Czy ktoś miał podobny problem i ma jakieś sugestie co to jeszcze mogłoby być? 2. Czy ktoś ma na sprzedaż taki moduł? Albo chociaż jest z okolic Wodzisławia lub Opola i byłby skłonny " wypożyczyć " swuj, żebyśmy mogli sprawdzić czy to na pewno to. Wiem że prośba jest nietypowa ale motocykl nie jest zbyt popularny i przeszukałem już fora i aukcje na prawie całym świecie (dosłownie) i nie mogę takiego modułu znaleźć
Generalnie moduly sa zalewane ala zywica albo gumo podobnym materialem i nawet jak wrzucisz do wody to sie nic nie stanie bo jest hermetycznie szczelny.Na moj gust to albo koles cos popapral w elektryce albo gdzies kabel zle styka lub sie zlamal.W starszych motocyklach tak sie moze stac z kablami ze z zewnatrzniby git ale ma przerwe i nie styka poprawnie.Mialem tak w Suzuki GSXF.
A powiedz moze, ktory to jest rocznik motocykla? Zaplon masz elektroniczny czy jeszcze na przerywaczu?
To jest Yamaha z b.krótkiej serii z 1995r. co do rodzaju zapłonu to nie jestem pewien bo specjalistą nie jestem, ale napisze jak tylko się dowiem.
No skoro ta serja byla taka krotka to dlaczego na angielskim ebay-u widze czesci z podanym przedzialem 1980-1998??? Mozna to wyjasnic ogromna liczba motocykli z Japonii SR 250 ma ten sam silnik co XT 250 modul zaplonowy znalazlem z Nowej Zenlandii i za 120 funtow brytyjskich (nowka sztuka ale aftermarket wiec nie polecam zbyt specjalnie).
http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-XT250-XT-250-SR500-SR-500-XT500-XT-500-IGNITION-/200466485276?cmd=ViewItem&pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2eacbbd01c
Swoja droga to nie wiem czy lepiej nie byloby wlasnie do XT poszukac. Ciekawe tylko czy mapy nie beda sie roznic bo mimoe tego samego silnika to te motocykle maja totalnie rozne charaktery.
Pierwsza seria był produkowana chyba do 89r. pózniej była przerwa do chyba 94-96 i wcale ich tak duzo juz nie było, przynajmniej w europie, chyba tylko w hiszpani były sprzedawane na kontynence i z tamtad ktos sobie sprowadzil do uk gdzie go kupilem. pozniej jeszcze w 2001-02 chyba. I własnie z 95r. nie ma ich prawie wcale a nie wiem czy modół bedzie ten sam co z innych roczników. Dzieki za info o XT posprawdzam oznaczenia na modułach. a nóż beda pasowac.
Wlasnie zaczepilem gosca, ktory sprzedaje SR 250 (`81) na ebay-u Wyslalem maila gdzie szukal czesci do motoru (bo pisze, ze ma ja juz 12 lat i jest z dosc slusznym przebiegiem). Odpisal, ze Yamaha Glasgow jest w stanie dostarczyc chyba wszystko do tego modelu (tylko dosc dlugo trzeba czekac). To zadzwonie do nic we wtorek (jak juz otworza po majowce) i spytam czy moga to sciagnac i jaka bedzie cena.
Elserwis u mnie w Ostrołęce to firma, gdzie chłopaki dłubią w teoretycznie nierozbieralnych modułach, sami też chyba robią.
(29) 764-28-67
Czytalem ze jesli Twoj modul nie jest zamkniety to mozesz samodzielnie poprawic luty na plytce: http://www.forumromanum.de/member/forum/entry_ubb.user_104063.2.1108484189.1108484189.1.kein_leben_zuendfunke_mehr-yamaha_sr_se.html?onsearch=1 . Jesli masz smykalke do tego,to kazdy punkt podgrzac do stopienia cyny i kazdorazowo moczyc grot w kalafoni.
Witam co prawda mam inny motocykl ale miałem podobny problem. Też był problem z iskrą. Winny okazał się nie moduł ale napięcie go zasilające. przy uruchomieniu rozrusznika spadało do 6-7 V. Winna była stara wiązka przewodów od modułu pod siedzeniem do kierownicy. Niestety czasem styki tracą kontakt i jest taki problem. Pozdrawiam.